Uttryck Ert Missnöje!!

Vad känner Ni om detta påtvingade sätt att göra reklam av Motorrad?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Motorrad.se

Motorrad som Ni vet har skickat ut spam till alla på Sporthoj.

Visst det kan vara samma personer bakom dom båda sidorna, men SPAM!!!

Jag finner detta otroligt amatörmässigt och inte nog med att man MÅSTE in och avregistrera sig. Dom påstår dessutom att man måste ta flera steg för att säkra din intergritet!!

Vart var deras oro över min integritet när dom utan lov eller att någon frågat om det skickade ut spam till alla.

Jag var på vippen att prnumerera på deras tidning och kommer nu ALDRIG ens köpa den eller ens använda deras hemsida.

AMATÖRER!!!

Vad tycker Ni andra?

PS: Håll tråden till ämnet!!!
 

Dr.Bike

Guest
M-rad och SH har ju ett nära samarbete.
Så att de "byter grejer" med varann är väl naturligt.
T.ex mailadresser.

MEN! Här får någon juridiskt bevandrad svara:

Hur nära ska samarbetet vara för att detta ska vara lagligt?
Måste de tillhöra varann juridiskt såsom bolag/dotterbolag?

Som jag ser det så är det väl INTE tillåtet att dela register om det är två helt juridiskt skilda bolag?
Samtidigt ser man ju ofta när man anmäler sig på sidor (om man nu orkar läsa alla villkor innan man klickar ja) att man medger att de delar ut ens adress till asoccierade bolag som det så fint heter.

Detta kan ju ligga inom denna tolkning.

Vad snackar du om? :va

E-posten du fått från Motorrad till de e-postadresser du uppgivit när du registrerade dig här.
 
Last edited:

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
M-rad och SH har ju ett nära samarbete.
Så att de "byter grejer" med varann är väl naturligt.
T.ex mailadresser.

MEN! Här får någon juridiskt bevandrad svara:

Hur nära ska samarbetet vara för att detta ska vara lagligt?
Måste de tillhöra varann juridiskt såsom bolag/dotterbolag?

Som jag ser det så är det väl INTE tillåtet att dela register om det är två helt juridiskt skilda bolag?
Samtidigt ser man ju ofta när man anmäler sig på sidor (om man nu orkar läsa alla villkor innan man klickar ja) att man medger att de delar ut ens adress till asoccierade bolag som det så fint heter.

Detta kan ju ligga inom denna tolkning.



E-posten du fått från Motorrad till de e-postadresser du uppgivit när du registrerade dig här.


Kanon svarat!! :tummenupp

Det var inte vad jag minns någon sådan fråga, endast om man ville ha från SH eller inte.

Hade dom däremot startat en tråd eller en fet annons där man själv kunde regga sig hade man kunna välja själv om man hade tid och lust att vara med. Nu måste jag ta tid från arbetet och porrsurfandet för att klicka vidare på deras "SÄKRA" avregistrering.. Uselt och så 90-tal av dom.

Gillar ditt svar Dr. Bike!! :tummenupp
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Det käns som att nån moderator kommer ta bort denna tråd snart.. :rolleyes:

Hehe. Möjligt, men då är det än värre tycker jag. Dom har utnyttjat sitt samarbete att spamma medlemmarna på denna sidan och jag har för mig att SH skulle hållas opartisk och öppen för diskussion. Stänger man en sådan här tråd för innehållets skull så ser vi fram emot ett diktatoriskt forum där pengar inte folk får tala högst.

Vi får se helt enkelt :)
 

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Ort
T-town, West Side!
Hoj
Harley-Davidson panna
Där ser man! Har undrat en del varför en tidning köper ett diskussionsforum men nu vet vi alltså det... Jävla oskick!
 

Gabor

Guest
Fan va gnälligt, håller ni på att få mjölktänder allihop.?
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag har fått 1 mail från dom, och jag tycker nog det känns som att solen går upp imorgon ändå:tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag har fått 1 mail från dom, och jag tycker nog det känns som att solen går upp imorgon ändå:tummenupp

Samma här. Spelar ingen som helst roll.

Det är väl en självklarhet att Hjemmet delvis köpt sporthoj.com för att marknadsföra sina andra produkter. Är man missnöjd får man väl avregistrera sig. Tycker att sporthoj.com är precis lika bra som innan ägarbytet.

:)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Du är utvald att kunna hjälpa till med att göra nästa nummer av Sporthojen ännu bättre, genom att fylla i ett frågeformulär där du betygsätter aktuellt nummer.

Vadå jag är utvald?
Jag reagerade direkt på det att "du är utvald"
Jag är fan inte utvald, jävla bullshit!
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Där ser man! Har undrat en del varför en tidning köper ett diskussionsforum men nu vet vi alltså det... Jävla oskick!

Jepp. Men OK. Visst ska dom ha en större fördel av att ha köpt upp SH. Reklam m.m.

Det som stör för min del är det påtvingade möget.

Är det fler än jag som tycker deras hemsida är kusligt lik SH och misstänker en sammanslagning av dom två inom kort?

Då faller SH in i samma träsk som Bike där tidningens focus överväldigar sidan och snart har SH samma glidarfolk och annat som inte hör hemma här som diskussionsmedlemmar. SH snacket, hur tråkigt eller omoget eller analt man än kan tycka det är ibland kommer falla i glömska.

Det possitiva med detta blir nog att ett nytt forum kommer dyka upp där man håller sig till det den är ämnad att ta upp.

Massa "OM" och "kanske"... Men jag fick den känslan direkt. Man tvingades se deras totalt kopierade sida för att avregistrera sig. Detta gör att dom registrerar ditt ofrivilliga besök så att dom kan dra in mer stålar från dom som har reklam.

Känner igen det från bad links när man trycker på en banner för att komma till en sida med billiga skrivarpatroner och hamnar på kåta Karinas porrbibliotek..

Men men. Åsisker är gratis. Hoppas jag ialla fall.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Du är utvald att kunna hjälpa till med att göra nästa nummer av Sporthojen ännu bättre, genom att fylla i ett frågeformulär där du betygsätter aktuellt nummer.

Vadå jag är utvald?
Jag reagerade direkt på det att "du är utvald"
Jag är fan inte utvald, jävla bullshit!

Klart att du är utvald. Alla som surfar på sporthoj.com är ju utvalda..
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Samma här. Spelar ingen som helst roll.

Det är väl en självklarhet att Hjemmet delvis köpt sporthoj.com för att marknadsföra sina andra produkter. Är man missnöjd får man väl avregistrera sig. Tycker att sporthoj.com är precis lika bra som innan ägarbytet.

:)

Marknadsföra är helt en annan sak. Klart dom ska det. Det tycker jag också. Jag var på G att prenumerera på deras tidning för Bike har fallit mig helt ur smaken. Men SPAM!! Jösses!

Är deras marknadsförare nyutexaminerade eller? Lite får dom anstränga sig. Spam. God Damn vad amatörmässigt och uselt. Kommer inte köpa deras tidning. Blir att hålla sig till Bomber och Streetfighter för min del tills någon med lite balls dyker upp.

SELL OUT!!

EDIT: 34% stör sig på detta! Säger något om det hela tycker jag :yoparty
 
Last edited:

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Det är jag som valt SH, jag är inte utvald.

Jävligt kass marknadsföring...

Jepp.

Dom drya 30% som stör sig på der var innan denna fädäs potentiella kunder. Nu sköt dom bort den delen av sin marknad på grund av lathet eller okunskap.

Det finns massvis med PR företag som dom lätt kunde fått tips från. Jag har använt mig av ett i alla år och aldrig råkat ut för att någon i målgruppen stört sig på det. Dom kostar dessutom inte mycket när man ser på returen i form av kundbas. (inget med hoj eller sverige att göra)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
exakt vad för sorts spam från motorrad är det som irriterar, har ni fått nånting idag eller:va jag har då inte fått ngt, har inte fått speciellt mkt av dom ivf inget som stör
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Börja gnälla värre än ett helt hockeylag pms-kärringar över att fått ett mail.

Jävla grinkukar, skaffa ett liv.
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
spam eller ej...tycker inte det är ok att använda informationen på sh som ett tillfälle att skicka reklam....
o mina mjölktänder ligger i en burk i nått skåp :p
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top