Uttryck Ert Missnöje!!

Vad känner Ni om detta påtvingade sätt att göra reklam av Motorrad?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Gabor

Guest
Jag vart mer förbannad när jag fick Kyrknytt med posten i veckan trots att jag har INGEN REKLAM TACK på dörren.
Det klassar jag som flera gånger värre, fick nästan lust och polisanmäla skiten.

Eller all tv reklam, som man dessutom ska betala för att se mellan programen.

Det är något att irritera sig över.:)
 

sandstream

Guest
Hej! Det förstår faktiskt inte jag heller. Jag ska be webmaster kolla på det. Har själv avregistrerat några som mailat mig, och det fungerade bra. Möjligen har du flera e-postadresser länkade och någon annan står med i registret. Hälsning Gerry
Tack! :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej! Det förstår faktiskt inte jag heller. Jag ska be webmaster kolla på det. Har själv avregistrerat några som mailat mig, och det fungerade bra. Möjligen har du flera e-postadresser länkade och någon annan står med i registret. Hälsning Gerry


kolla inlägg 49, vill gärna ha ett svar på min fråga!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hej allihopa! Det är tråkigt att flera uppfattar erbjudandet om Arai-tävlingen-frågeformuläret som så negativt. Och då givetvis att adresserna från sporthoj.com används för erbjudandet. Ber om ursäkt för det. Vill ändå be att ni som inte vill ha fler erbjudanden från oss tar er tid att avregistrera er från registret, så kommer inga fler utskick. Adressen är: http://www.motorradonline.se/?sida=Nyhetsbrev Hälsning Gerry Nordström

Hej!

Håller med dig, visst är det tråkigt för det var ju inget trist erbjudande. Problemet ligger inte där, utan i att man kränkt vår integritet och gjort precis det man inte får göra: skickat ut reklam utan mottagarens medgivande. Och dessutom gett ut våra kontaktuppgifter, vilket är snäppet värre!

Ingenstans i SH's avtal för medlemmar står att vi godkänner att man använder våra adresser på detta vis, och sedan måste vi dessutom aktivt avregistrera oss själva från denna lista som vi hamnat på. Oavsett om man bryr sig eller inte (för det är ju egentligen inget problem just nu, hade gärna antagit det om jag haft tidningen) tror jag nog att utskicket enligt lagen klassas som spam och adressdelningen som ett brott mot PUL.

Ingen merit och i så fall faktiskt grund för anmälan, oavsett goda intentioner. Jag svarar inte på undersökningen då det är ointressant, jag blev bara fundersam hur och varifrån man fått min epost...
 
Last edited:
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
kolla inlägg 49, vill gärna ha ett svar på min fråga!

Missade det då jag skrev ett svar på en annan tråd som handlar om Sporthojen:

"Tack för alla bra synpunkter, vi tar dem till oss. Sporthojen är alltså ett specialnummer som inte ingår i prenumerationen. Man kunde förbeställa den genom sporthoj.com och motorradonline.se för 49 kronor inkl DVD-skivan, i kiosk är vi dock nödgade att ta 79 kronor då mellanhänderna är fler (tidningen är 132 sidor tjock). Vi har enbart marknadsfört den till sporthoj.com-medlemmar, samt våra egna prenumeranter som angivit e-postadresser.
För att inte missa info, kolla att du har anmält dig för nyhetsbrev/erbjudanden på http://www.motorradonline.se/?sida=Nyhetsbrev"

Tanken med Sporthojen var att alltså göra en specialgjord tidning för medlemmarna på sporthoj.com. Visst hade jag kunna gåt ut med erbjudandet om att vinna en av de tre Arai-hjämarna i en annons på sportjhoj.com eller någon annanstans, men då hade erbjudandet varit öppet, och inte lika exklusivt för sporthojs medlemmar.

Hälsning Gerry
 
Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Gerry: Jag hade en gammal inaktiv mailadress på mitt konto, får gärna länken till tävlingen skickad till mig igen. Jag vill ju gärna tampas om en Arai-hjälm :)
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag tycker vi är svenskar är generellt för bra på att uttrycka vårt missnöje och avstår helt enkelt :D PEACE AND LOVE!
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
hurvida de skulle vara lagligt eller inte tror ja inte dom lägger några aspekter på.. det är högst frivilligt att vara medlem här och i den aggrement vi alla har klickat i står det säkert att samarbetet med M-RAD är tillåtet.

who gives.. ett mail mer eller mindre..
får mer skit av min morsa me roliga historier etc..
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Vad dillar ni om? Har inte fått något mail..........

Käre trådskapare innan du postar så bör du nog ta reda på fakta. Dom kan omöjligt ha spammat alla på sporthoj eftersom du redan fått svar här av oss som inte fått något.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Oj så jobbigt.... Själv är jag mer upprörd över att det inte blev så många mil sommar som jag önskat.

Kan rekommendera alla Allans att kolla på Svensson, Svensson ifrån i fredags :D
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Ni som är så negativa, det kan inte vara så att Motorad köpte SH beroende på att deras målgrupp är här ?
Dom kanske vill ha något tillbaka.

Det är väl bara att hysta mailet för dom som inte är intresserade.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ni som är så negativa, det kan inte vara så att Motorad köpte SH beroende på att deras målgrupp är här ?
Dom kanske vill ha något tillbaka.

Men det är inte lagligt vad jag kan förstå. Dels har (i mitt fall) jag ingen relation till Motomedia, Sporthojen eller Motorrad. Jag har aldrig köpt nåt av dem eller prenumererat på någon tidning eller liknande. När det gäller Sporthoj.com så är jag medlem där men jag har aldrig medgivit att jag skulle vilja ha reklam. För mig är det alltså en principsak.

Om folk blir förbannade så kommer till slut verksamhetsutövarna att förstå att spam inte funkar.

.
 

Gabor

Guest
Alla som klagar..

.. hur många klagade när ni fick ett par gratisnr av nämnda tidning hemskickat direkt i brevlådan. ?
Hur många undrade var de fick eran adress då ?

Tröttsamma gnäll ku*ar. :mad: , man blir förbannad, för att hålla med Duckie
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag ska fixa en bättre avregistreringsfunktion som ska fungera.

Men som Gerry noterat, att om det ändå inte funkar, så kan det vara pga vidarbefodring från en gammal adress.

Motorrad har godkänts att skicka ut email då samarbetet är större än en typisk annonsör, vilket många bör förstå.

Dock förstår jag oxå samtidigt att man inte alltid uppskattar reklam.
Ta bort email, avregistrera er. Färdigt.

Tråden stängs nu då åtgärd kommer tas. Övriga problem, eller önskemål om borttagning av epost tas via PM med mig. Löses bäst så. Tack.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top