Mingves skrev:
Hur är passformen annars på crashkåporna?
Beror på var du köper dem. Köper du från KK-Racing behövs det en del jobb. Vimori har bra grejer som är färdiglackat. Bra kvalitet och bra passform. Det finns dessutom en hel del gamla orginalkåpor som man kan få billigt (1000:-/sida)
Jag köpte min 97´a för tre år sedan och betalade då 81.000:- med 1800 mil på mätaren, dock är det en SP, som är något dyrare.
En 96´a 748 som servats bra är inte någon större risk än en -00 med lika många mil. Oftast är duccarna lågmilare av någon anledning. Kanske därför att folk kör mycket bana och inte tycker att det är lika roligt på diverse E vägar.
Vad som kan gå sönder? Samma grejer som på en japs.
Några grejer som jag skulle kolla på.
*Vipporna - Ger indikation på oljeval och hur många som bytts
*hubben för bakaxeln - Kryper ryckutjämnarna ut så är det inte kul. 3000:- inte kul
*Serviceboken - SKALL vara fulltecknad.
En 748 och en 620 lirar definitivt inte i samma division. Det är som att jämföra en R6 eller gsx-r 750 med en XJ600 diversion.
Den ena sportig och den andra en touring/stadshoj