Det var inte hela sanningen. Låt oss säga att han samlade ihop ganska många minuspoäng under fredag och lördag och att ombromsningsförsöket under gulflagg där han sedan med gaspåslag nästan klipper en av våra funktionärer var droppen nådd.
Sedan säger faktiskt regelboken att man skall ha sådan kontroll på sitt fordon att man i princip skall kunna stanna om det behövs under gulflaggsituationer.
När man kommer till ejes har man rätt hög fart och när man då tittar upp mot posteringen och ser gulflaggan (vilket man gör rätt sent, iallafall jag) ska jag försöka ta kurvan eller ska jag köra rakt fram? Men eftersom inte jag samlat ihop minuspoäng bland funkisarna är det ok för mej??
Missförstå mej rätt här jag är för säkerhet i allra högsta grad och jag brukar tippa av rätt mycket under gulflagg, men jag såg värre saker än att köra rakt fram i ejes under lördagens kval. Tex skrapa ljuddämpare i depåkurvan när det står en funkis och förare och flyttar en hoj.
Jag har aldrig heller hört någon som blivit avstängd från ett race för en sån sak, utan sitt snabbaste varv borttaget el tidstillägg.
Vidare i frågan om snabbaste varv under gulflagg, att prestera det ska ju i princip vara omöjligt.
Men i detta fall var det ju lite konstiga förhållanden.
Borde man inte titta lite på dessa personernas PB, och sen komma till ett beslut.
Jag förstår också att det behövs tuffa tag för att man ska få en säkrare miljö för våra funkisar, men med detta krävs att man kan få klara besked om vad som gäller och vilka straff som gäller.
Alla förare ska ju behandlas lika.
För övrigt måste jag tacka alla på Åsen för ett bra arangemang och alla funktionärer för ett riktigt bra jobb.
Jag förstår att det är ett svårt jobb och många beslut ska tas snabbt, och det kan inte vara lätt.
Så tack för att ni finns där för oss
.
Vad jag efterlyser är lite klarare regler/straff samt lite bra linjer i depåer så missförstånd undviks
, vi alla kan ju bli bättre