Visst är det så, Mike är Mike men utan honom så finns inte Luffland/SO, Mike är en stor del av Svensk RR.
Jag tycker ni kan ta och titta funkisarna, SST600 killarna och Rokisarna i ögonen och säga det till dom ansikte mot ansikte nästa gång ni står i depån.
Eller, åk ut och kör någon tävling i europaserien eller någon annan av de nationella tävlingarna, t.ex. i någon av Baltländerna.
Till nästa år tänker vi införa så kallas "Estnisk hämtning", d.v.s. om föraren kan röra på sig får han ta bort sin motorcykel själv.
Gällande SST600 racet så är det alltid knivigt att gå in på tolkningar och bedömningar som man ju hamnar i om man ska värdera väder, vind, PB etc. Det TL/domare har att gå på är att man satte snabbaste varv då det var gulflagg och man agerade därefter.
1. Förarna som blev av med sina poäng, får vad dom förtjänar.
2. Funkisarna gör ett dåligt jobb och ska gnällas på och dom ska vara glada för den ersättning dom får.
3. Ledningen och svemo är felfri. Klart rookisarna ska dega in sina pengar och vara glada för den tiden dom får.
Jag tycker ni kan ta och titta funkisarna, SST600 killarna och Rokisarna i ögonen och säga det till dom ansikte mot ansikte nästa gång ni står i depån.
Jag står i alla fall på deras sida och kommer inte hålla käften när folk blir orättvist behandlade.
Sen tycker jag inte att allt som Svemo, banägarna och tävlingsarrangörer gör är skit. Det mesta funkar ju riktigt bra i år. Mycket bättre än förra året. Och ingen tävling skulle gå att genomföra utan deras arbete, Och framför allt Mike Luff tycker jag gör ett skitbra jobb. Men det finns fortfarande saker som kan bli bättre.
Vad duktig du är Lime....
PS. Den bäste förare jag har sett på gulflagg är faktiskt Humlan. Nu körde han faktiskt inte så fort annars heller men han hade ryggrad nog att slå av och bli ifrånåkt när gulflaggan kom upp. Det är starkt.... och bjuder på en bra ursäkt om man inte vill skylla på kit-prylarna varje gång
Men jag kommer väl inte sååå långt efter?
....
Vad duktig du är Lime.
Varför är du inte funkis i MotoGP?
Varför är inte du funktionär i Sverige?
Att sätta bästa varv under gulflagg är inte ok. Mozz är en hjälte och jag anser allt som oftast att han tillför mycket visdom med sin levnadsglada och förnuftiga syn på tillvaron men nu tycker jag att du har tvärfel.
Nej, jag tar inte ställning i den aktuella incidenten. Det är alltid av värde att se båda sidor av myntet.
Men det är alltid ett jävla daltande med funkisarna. Kritik får inte framföras för att ja ,de står ju där i ur o skur på frivillig basis och då är man oantastbar.
Men faktum kvarstår, det är vi förare som i huvudsak betalar kalaset och som betalande kunder har vi rätt att kräva en viss kvalitet på produkten vi betalar för vilket ofta glöms bort i sammanhanget.
För att jag först och främst är förare. Men jag har oxå varit funkis några få gånger på Falken. Till och med släpat bort ett par hojar ur grusfållan i högfartarn.
Den dagen jag lägger hjälmen på hyllan kanske jag har tid och lust till ett ökat engagemang vid sidan om banan.
Han kan ju sätta en gul flagga på ena kryckan och en röd på den andra, sen är det bara att funka på.Varför hjälpte du inte till när du la hjälmen på hyllan på Atorp 2007 då?
"Hur många race får ni köra utan oss funktionärer.???" Räkna på det du !
over and out
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |