Vädret? Nu kan man lugnt säga att det är åt helvete

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag hoppades på att det skulle vara en kort period,
men nu verkar det som att vi inte slipper undan i skåne heller,

Just nu 03:15 är det 5-6 grader ute, idag var det som varmast 15 grader.

Det är alltså runt 10 grader KALLARE än det brukar vara i början på september.

VAD i helvete händer, 2007 är fan det sämsta året jag har varit med om.

JA jag behövde bara skriva detta. :(:(

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Du kan glädja dig med det du... är 0,0 grader här nu... :huvet

Och enligt max/min så har det varit -2 grader som kallast inom typ en vecka.

Suck

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Ja, det där med Global Warning som miljömupparna tjatar om stup i ett är farliga grejer, det blir varmare överallt! Eller hur var det nu...

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Denna sommaren upplevde jag 2 stycken molnfria soluppgångar på jobbet (det var givetvis tjocktröja på ändå), och förra sommaren var det molnigt EN enda morgon. Då kunde man köra runt i enbart kortbyxor kl. 4 på natten, och det var ändå varmt och svettigt. Denna sommar har jag nog fan knappt haft på mig annat än väpnarluva och komarock känns det som. (Gnäll :D )

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3152462 Ja, det där med Global Warning som miljömupparna tjatar om stup i ett är farliga grejer, det blir varmare överallt! Eller hur var det nu...
det blir extremare temperaturer, alltså det blir varmare på vissa ställen (mycket varmare) och kallare på vissa ställen (mycket kallare). t.ex sydamerikan har ju fått snå och rapporterar rekordkalla temperaturer. sydeuropa över 40 grader i veckor. osv...

grejen är oxå att det vänder mot istid igen så ... vi alla kommer nog dö till slut ändå. fast inte idag hoppas jag.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Både -98 och -00 var det mer regn, fast något varmare om jag minns rätt. Det var något år som det fina vädret infann sig först i september, fast då med rejält kalla nätter...

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
så här såg det ut i nacka i måndags vid 18 tiden.. Nej jag skojar inte.. lokal hagelskur blev kritvitt på bara några minuter.:D

Last edited:

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Man får väl köpa såna här till kärringen sen när isbergen har smält. :rofl

Bifogat

• sko.jpg
    sko.jpg
    58.5 KB · Visningar: 91

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
det blir extremare temperaturer, alltså det blir varmare på vissa ställen (mycket varmare) och kallare på vissa ställen (mycket kallare). t.ex sydamerikan har ju fått snå och rapporterar rekordkalla temperaturer. sydeuropa över 40 grader i veckor. osv...

grejen är oxå att det vänder mot istid igen så ... vi alla kommer nog dö till slut ändå. fast inte idag hoppas jag.

Problemet är att med växthuseffekten - som den är definierad - så kan du inte få kallare temperaturer nånstans. Den innebär att våra 'växthusgaser' stannar i eller omkring ozonlagret, släpper in värme men släpper inte ut den. Det kan inte ge kallare temperaturer nånstans. Det torde tyda på att växthuseffekten är en rätt dålig teori och det vi upplever är rätt normala klimatförändringar som skett de senaste 4,5 miljarder åren.

Därmed inte sagt att vi inte ska minska utsläppen, för de bidrar till sämre närmiljö. Global uppvärming är jag dock mycket skeptiskt till.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Problemet är att med växthuseffekten - som den är definierad - så kan du inte få kallare temperaturer nånstans. Den innebär att våra 'växthusgaser' stannar i eller omkring ozonlagret, släpper in värme men släpper inte ut den. Det kan inte ge kallare temperaturer nånstans. Det torde tyda på att växthuseffekten är en rätt dålig teori och det vi upplever är rätt normala klimatförändringar som skett de senaste 4,5 miljarder åren.

Därmed inte sagt att vi inte ska minska utsläppen, för de bidrar till sämre närmiljö. Global uppvärming är jag dock mycket skeptiskt till.

Exakt så vill jag oxo ha det till. :)

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Både -98 och -00 var det mer regn, fast något varmare om jag minns rätt. Det var något år som det fina vädret infann sig först i september, fast då med rejält kalla nätter...

Nej,nej,nej, 2000 var den kallaste sommaren på rekordlänge! Gjorde mindre än 100 mil den "sommaren" med hoj. Inte en dag gick det att ha shorts. Tror en varm dag då var runt 15 grader, mest höll det sig runt 10-12 grader.

_teSSan_

Guest
Kallt?! Det var ju skitvarmt idag! 22 grader hemma hos mig och strålande solsken... :va

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Ja, det där med Global Warning som miljömupparna tjatar om stup i ett är farliga grejer, det blir varmare överallt! Eller hur var det nu...

Såg en dokumentär om det på National Geografic.

Polerna smälter = stora mängde väldigt kallt sötvatten ut i havet.
Uppvärmingen uppåt sker på så sätt att varmt vatten har lägre densitet är kallt vatten, så det läger sig ovanpå det kalla vattnet och tar med sig varma vindar. Sedan blir det kallt, och sjunker och vänder tillbaka. Som ett rullband i en mataffär.
Sötvatten = lägre densitet än varm vatten, vilket gör att det lägger sig ovanpå det varma vattnet som saktar ner processen, och minkar de varma vindarna.

Alltså kan växthus effekten göra så det blir kallare.

Det har hänt förut, en stor resovoar med fruset sötvatten smälte, kom ut i havet och lade sig ovanpå. Det var orsaken till den senaste kända istiden.

Det var vad flera forskare sa i alla fall :gnissla

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag var i piteå för nån vecka sen och den jag skulle sova hos vaknade inte när jag ringde. Skönt att spendera typ 2 timmar i spöregn när det är typ 3-4 grader varmt. Jag var nästan osäker på om jag skulle överleva.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
..

Fel.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping