Vägar vid uppkörning på Barkarby

karatekeps

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Söder
Hoj
BMW 1200 GSA -11
Uppkörningen börjar närma sig. Tips och information om hur din uppkörning i Barkarby gick till mottages gärna.

Typiska kuggställen, vanliga vägar samt viktiga saker att tänka på efterlyses.
 

Kimpaa

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM SUPERDUKE R -07
Jag körde upp där med en "kvinnlig-lärare" gick som på räls hon var skita trevlig, klarade det. Inga speciella kuggställen som jag kännde iallafall.

Det var lite grusigt där runt flygfältet när vi åkte tillbaka.

Lycka till... :):)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Släpar dom in dig i kungsängen håll koll på enkelriktat skyltar och 30 skyltar vid dagis och skolor... Det var väl det jag fick göra när jag körde upp där...
Får du köra gamla stäketleden mellan stäket och kungsängen så har du ett fartgupp efter den långa nerförsbacken... Kan vara bra att inte pröva att flyga över den, dock så går det att hålla någorlunda fart ändå...

break a leg!
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
En klassisk rutt när man är klar med manöverproven är E18 mot Enköping, avfart Kungsängen och sedan följa vägen tills man tar vänster i Rondellen mot Lennartsnäs (tror det heter så iaf). Där kör man en bit på grus, vänder och kör tillbaka gamla vägen.
Om ni är flera som kör upp är det ganska vanligt att man avslutar vid McD i Stäket vartifrån nästa person får repetera rutten.

Tänk på att gasa snabbt till gällande hastighet i påfarter och dylikt men inte köra för fort. Hojplacering kollar dom också på, så att du inte håller för mycket höger vid vänstersväng eller liknande.

Om det är lite blött på vägarna så ta det lungt där i Lennartsnäs, det är halt på sina ställen då asfalt saknas. :)

Hoppas det hjälpte lite, lycka till!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
ja just ja.. Lennartsnäs skickar dom ner folk på ja...
Det vart så tight om tid för mig (jag var sist ut) så jag fick Stäket, kungsängen C, gymnasiet, E18 till Barkarby.. Tog inte mycket mer än 15 min..
 

NOOBIE

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
.
Hoj
CBR 1000 RR -08
Enligt rykte:
Har dom ont om tid så är väl jakobergs centrum och villaområde ett hett tips.
Grusvägen tillbaka till flygfältet kan vara lite "hal"
 

karatekeps

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Söder
Hoj
BMW 1200 GSA -11
Det ska tydligen finns två vägar ut när man startar. En via flyginfarten och IKEA men var är den andra?

Nån mer som vill buffra tråden med lite ytterligare tips kring uppkörning i Barkarby??
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Det ska tydligen finns två vägar ut när man startar. En via flyginfarten och IKEA men var är den andra?

Nån mer som vill buffra tråden med lite ytterligare tips kring uppkörning i Barkarby??

Tror dom bara kör flyginfarten numera men kika på kopplingarna till Enköpingsvägen och Akallalänken/Esbogatan också om du vill. :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Var noga med att absolut inte hålla under gällande hastighet, samt accelerera snabbt upp till gällande fart.
 

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Stockholm/Färingsö
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Rödlyset vid utfarten från Hästskov ut på Viksjöleden(om man kör Jakan)
vid Vägverkets kontor var ett vanligt "kuggställe" enl min körlärare
svårt att se om man inte vet om det !
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Om du får köra ut från banan via en liten grusväg (inte vägen vid porten) så var vaksam när/om han ber dig köra till höger när du kommer till en asfalterad väg. Bara ett par meter direkt till höger finns en stopplinje direkt följt av ett rödlyse.

Var även vaksam när du kör ute på landsväg när han ber dig att vända där det är lämpligt. Det kan finnas en väg som ser lämplig ut men där bil och mc inte får köra in av någon anledning.

Jag är tyvärr jättedålig på gatunamn samt vad olika områden i Jakan/Kungsängen heter...
 

NOOBIE

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
.
Hoj
CBR 1000 RR -08
Är det inte där vid kyrkogården?
De har flyttat trafikljusen och övergångstället före korsningen nu.

Om du får köra ut från banan via en liten grusväg (inte vägen vid porten) så var vaksam när/om han ber dig köra till höger när du kommer till en asfalterad väg. Bara ett par meter direkt till höger finns en stopplinje direkt följt av ett rödlyse.

Var även vaksam när du kör ute på landsväg när han ber dig att vända där det är lämpligt. Det kan finnas en väg som ser lämplig ut men där bil och mc inte får köra in av någon anledning.

Jag är tyvärr jättedålig på gatunamn samt vad olika områden i Jakan/Kungsängen heter...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top