Segt jag hitta en tid om en vecka i oskarshamn men är ju en bit dit och okänd mark så vet inte om de är värt att chansa.
Hittade en tid i linköping, och är en bit för mig med. 2h med bil och släp.
Ja oskarshamn är en bit från haninge. :/
Segt jag hitta en tid om en vecka i oskarshamn men är ju en bit dit och okänd mark så vet inte om de är värt att chansa.
Körde upp idag och är sjukt besviken. Jag fick Tommy! Vi var 4st från min trafikskola. Alla fick godkänt utom jag
Han sa att jag körde riktigt bra , helheten såg riktigt fin ut MEN att jag tog en högersväng på landsväg fel. han påstår att jag kom för långt ut i mitten så det skulle kunna bli en krock om mötande bil är nära banans mitt. Därför kugga han mig
Jag delar inte hans beslut. jag hade bra kurvteknik och veckan innan hade jag kört exakt samma väg med skolan som sa att det såg kanon bra ut. och jag körde exakt likadant då som nu. Kändes som han bara ville ha nån att kugga och att jag vart de offret. nu måste jag vänta till slutet av juli med tider
Ja.. Jag är riktigt bitter ännu faktiskt. Det var en person där som gjorde broms prov 4 gånger trots att man bara skulle få 2 försök ändå fick hen kortet. Aja man får bittert sitta och lyssna på alla andra hojar åka förbi...Trist när du för övrigt körde så bra. Du kanske rörde dig utåt mot mötande trafik i kurvan på ett sätt som var aningen okontrollerat. Han har bra uppsikt där bakom och tror faktiskt inte de är surgubbar som vill förstöra ens uppkörning men boka in en första bästa tid men fortsätt kolla även varje dag efter nya tider som ploppar upp då och då.
2020 säsongen är igång strax, någon som har bra tips inför uppkörningen generellt eller tips specifikt för uppkörning i Tullinge?
Själv har jag bokat uppkörningen i maj och kör privat
2020 säsongen är igång strax, någon som har bra tips inför uppkörningen generellt eller tips specifikt för uppkörning i Tullinge?
Själv har jag bokat uppkörningen i maj och kör privat
Går säkert att leta i tråden efter info. Träna annars på det som säga ovan men det kan vara svårt att träna på alla moment själv. Kör även några grusvägar omkring uppkörningsplatsen, typ en bit in mot Hacksjön för att sedan vända tillbaka på lämplig plats så att du inte är helt obekväm på grus. Annars är det lätt att köra upp i Tullinge, landsväg och villaområde där det gäller att anpassa fart, ha god uppsikt och bromsberedskap med både fot- och handbroms. För övrig gäller det att vid sväng alltid kolla 1. sidospegel, 2. döda vinkel, 3.blinka. Alltid!!
Döda vinkel en gång till under svängen i en korsnings om du korsar en gång/cykelbana tex.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|