Vägar?

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej allihopa!

Nu har säsongen börjat på allvar här i krokarna...värmen har kommit!!*jublar*

Nu till min fråga:

Igår var jag och körde med en polare på vägar runt omkring Eskilstuna. Kanonväder...bra fart och trevliga vägar...men när jag kommer upp för en liten backe och vägen svänger lite åt höger så ser jag helt plötsligt ett hål i vägen...som jag turligt nog träffar rakt på...skitkul!!!

På något sätt så passar däcket bra i detta hål och jag glider bara över...men blev ju rätt förbannad...hade ju kunnat sluta med en vurpa lika gärna...

Min fråga blir...om jag kraschar när jag kör ner i ett sådant hål där det inte finns utmärkt något angående detta...kan man skicka räkningen till Vägverket eller nåt?*fundersam*

Ta hand om er därute!

Sedis

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sedis, du tjöta nåt om å sälja din zzr???

Drömde jag de eller????

Förresten, jävla flyt att du inte vurpa........

själv råkade jag ut för nästan samma sak idag.....jävla sketvägar vi har i sverige....

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det kommer inte att bli bättre heller, tittade på TV4 Plus motorprogram och de sa att vägbudgeten för i år har minskats med 1 miljard. Snart får man väl skaffa en stadsjeep och offroadhoj istället för att kunna ta sig fram på de usla vägarna.
:rolleyes:

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Jag minns någon som skickade räkning till vv för avåkning orsakat av en sträng med grus i en sväng, fick svar och redovisade en lång konversation här på Sporthoj. Det var innan krashen. Hur gick det? Någon som minns, någon som var med?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
R400 skrev:
Jag minns någon som skickade räkning till vv för avåkning orsakat av en sträng med grus i en sväng, fick svar och redovisade en lång konversation här på Sporthoj. Det var innan krashen. Hur gick det? Någon som minns, någon som var med?

Tror det är Goines avåkning du syftar på. Det blev inget av med det. Vägverket ville inte ge med sig och kostnaden för att reparera hojen var för liten för att ta tjafset. VV ansåg att vägen var i perfekt skick men vi va ca: 20 hojåkare som kunde intyga så inte var fallet.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Tror inte att vi ska klaga på vägarna i Sverige, vi har bland dom finaste hållna vägar i Europa. Åker man ner till Spanien, Italien, Frankrike, Grekland, Jugoslavien m.f. sen kommer man att uppskatta dom underbara vägarna vi har här!!!

PS: Jag antar att det är bara Sverige man kan skicka in krav på ersättning för skada som har uppkommit på fordonet p.g.a. dåliga vägar!

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Vadå :skrämd Bara för att det finns ställen som har det värre så ska man inte klaga om det kan göras bättre :confused:
Finns ju fan länder som inte ens har sjukvård...

Mathias

T509 skrev:
Tror inte att vi ska klaga på vägarna i Sverige, vi har bland dom finaste hållna vägar i Europa. Åker man ner till Spanien, Italien, Frankrike, Grekland, Jugoslavien m.f. sen kommer man att uppskatta dom underbara vägarna vi har här!!!

PS: Jag antar att det är bara Sverige man kan skicka in krav på ersättning för skada som har uppkommit på fordonet p.g.a. dåliga vägar!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Nej det var inte det jag menade men man lever inte i en perfekt värld, tänkte att man kan vara lite försiktigare när man kör och inte skylla på grus, små hål eller dyl.

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Jag har för mig att det är på följande sätt.

Om man klotar p.g.a det finns grus eller olja eller potthål på vägen
så ersätter VV dig om felet på vägen finns regristrerat hos VV.

Så man måste kontakta VV och anmärka på grus eller olja eller potthål på en viss vägsträcka.

När det är anmält och någon klotar efter de så pyntar VV självrisken.

Vet inte om detta stämmer men jag har för mig att det var så .

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0