Vägbeläggning

mr Magic

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
R1
Alla är upprörda över bensinpris och andra saker. Smc är upprörda övar mitträcken. Mitträcken finns ju mest på de vägar som man ändå inte kör på så gärna. Jag är mest upprörd över våra vägar. Iallafall här i Halland är dom fanimej en katastrof! Efter ett par månader med minusgrader och efter ett års timmertransporter efter gudrun, har vägarna helt kollapsat.
Jag ser vägverkets akutreparationer som ett hån, ut med lite tjära och sen på med lite skitvasst singelgrus... Helt okej om du kommer i din Toyota, men fan inte kul med en hoj.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
så sant så sant. Riktigt dåligt! De sägs att varje sektor skall financiera sigsjälv. Bensinskatterna borde täcka ny asfalt över hela landet flera ggr om tycker man. Kan slå vad om att inte en fjärdedel av bensinskatten ens går till våra vägar.

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
mr Magic skrev:
2086636 Alla är upprörda över bensinpris och andra saker. Smc är upprörda övar mitträcken. Mitträcken finns ju mest på de vägar som man ändå inte kör på så gärna. Jag är mest upprörd över våra vägar. Iallafall här i Halland är dom fanimej en katastrof! Efter ett par månader med minusgrader och efter ett års timmertransporter efter gudrun, har vägarna helt kollapsat.
Jag ser vägverkets akutreparationer som ett hån, ut med lite tjära och sen på med lite skitvasst singelgrus... Helt okej om du kommer i din Toyota, men fan inte kul med en hoj.
Håller med dig! Man borde kunna stämma vägverket när vägbeläggningen orsaker att man kör omkull!!! Då skulle de kanske fixa alla hål som finns överallt. Riktigt farligt är det!

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
ksann skrev:
2086717 Håller med dig! Man borde kunna stämma vägverket när vägbeläggningen orsaker att man kör omkull!!! Då skulle de kanske fixa alla hål som finns överallt. Riktigt farligt är det!
vi polisanmälde vägverket när polaren la sin hoj på rullgrus... inget svar från någon instans... tyvärr har man att göra med ett statligt bolag och det brukar vara lika med noll chans att få igenom det... låååång och dyyyr process som man förmodligen ändå kommer att förlora...tyvärr

That´s fucked up!!! :mad:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
skövde_pöjk skrev:
2086722 vi polisanmälde vägverket när polaren la sin hoj på rullgrus... inget svar från någon instans... tyvärr har man att göra med ett statligt bolag och det brukar vara lika med noll chans att få igenom det... låååång och dyyyr process som man förmodligen ändå kommer att förlora...tyvärr

That´s fucked up!!! :mad:

Min kompis vurpade i just svart krossten på mjuk asfalt.
Inga varningsskyltar, vi tog foto på vägens skick, mm och vv gav sig till slut och betalade iaf 6000 till hojens självrisk. Det tog många månader men kompisen gav sig inte och vv insåg förmodligen att de inte skulle slippa undan den gången.
Gissar att vv nu även får ersätta försäkringsbolaget.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring