Pålle skrev:kör E20 till 5km efter Mariestad, efter det vänster in på 64'an till Kristinehamn(7 mil). Ta E18 till Karlskoga. Har inte kommit från det hållet själv, men du ska passera en stor rondell med 5 utfarter. Ta den mot Filipstad(antagligen snett bakåt åt vänster när du kommit fram till rondellen..)
När du kört ut ur tätorten väntar du tills du ser ett grustag(cirka 5km), följ anvisningar till motorbana in på en liten väg till höger, upp för backen och nu ser du hela banan! Den känslan är FETGO.
64'an är en del 70 och 50 sträckor, dessutom vägarbeten innan gullspång, om du är osäker på var du har ditt släp tar du en omväg med E20 till Örebro och sedan E18 till Karlskoga, då kommer du fram till samma stora rondell...
jiwe skrev:Känns som en omväg då det är skyltat Karlskoga/Degerfors åt höger ca:10 Km efter Gullspång. Liten sk*tväg förvisso men det blir mer raka spåret. Alltså vänster E20 mot Kristinehamn, efter gullspång höger mot Karlskoga/Degerfors, kör igenom Degerfors in mot Karlskoga, rakt igenom första rondellen mot Filipstad. Därefter skyltat motorstadion.
Chrille skrev:Fan att jag inte tänkte på det när jag kläste tråden tidigare. Johan har helt klart rätt. Den lilla skitvägen är så mycket kortare att den helt klart lönar sig.
Chrille skrev:Fan att jag inte tänkte på det när jag läste tråden tidigare. Johan har helt klart rätt. Den lilla skitvägen är så mycket kortare att den helt klart lönar sig.
Jalle skrev:Den lilla skitvägen är sveriges ENDA asfalterade crossbana!
....
Pålle skrev:Den lilla skitvägen åkte jag förra året med stora tunga vanen. Höll på att sluta riktigt illa därav att jag inte rekomenderade den! Jag kör hellre i jämn fart och lite längre än tar fågelvägen genom skogen..
Jalle, Otterbäcken är fan litet och Glada Laxens Pizzeria är kult. Jobbade hela förra veckan i Gullspång. Men jag bor ALDRIG där igen, så jävla dött. Mariestad är trevligare.
Chrille skrev:Fan att jag inte tänkte på det när jag kläste tråden tidigare. Johan har helt klart rätt. Den lilla skitvägen är så mycket kortare att den helt klart lönar sig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|