Vägen till kortet våren 2012

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ser väl normalt ut med runt tjugo lax nuförtiden?
Min elev köpte hoj innan och vi övningskörde ganska flitigt. Det gör susen.
Jag köpte också hoj för att öva på, det gör massor på lektionssaldot och de flesta ska väl ändå ha hoj direCkt efteråt så det borde man tjäna (spara) på.

Vill minnas att jag tog åtta dubbellektioner innan det var dags för uppkörning och jag bokade en lektion i veckan i väntetiden efter det för att inte tappa skärpan.

Totalt tio dubbla alltså. Två på manöverbanan, en för att fatta och en för tt visa upp efter hemmaövningen. Tråkigt att lägga pengarna där.

Några risklektioner existerade inte då.
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Såhär ser priserna ut i Växjö just nu.

Körlektion 80min, 1250:-
Risk 1 1000:-
Risk 2 4000:-
Uppkörning 1500:-
Tillverkning körkort 220:-
Teoriprov 220:-
Syn undersökning 100:-
Lån utav hoj inklusive en lektion innan uppkörning 1200:-
Böcker drygt 400:-
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jag tog mitt förra sommaren med en intensivkurs hos fjällbonäs MC i Arvidsjaur, den gick på 15k och då ingick teori, riskutbildningar och fem dagars körning (om jag kommer ihåg rätt). Då tillkommer lämpen, synundersökning, teoriprovsavgift, uppkörningsavgift och hotell under kursen. Tror det totalt landade på runt 20k. Innan kursen hade jag bara kört moped för 13 år sedan samt kört en improviserad lågfartsbana två kvällar med en polare.

En kompis körde helt privat förutom att han köpte en teorikurs, tror det kostade kring 7k totalt med riskutbildningar och avgifter, lägg på en lusentapp för soppa för övningskörning.
 

Chris84

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CB1KR Yoshi
Jag har aldrig kört motorcykel tidigare och endast erfarenhet av lite mopedåkande som 15-åring.
Och så går du o köper en -10 Cb 1000RA,inget illa menat men hade det inte varit bättre att köpa en billigt hoj som man kan ramla några gånger utan att det märks i plånkan....:)

Kollade först på en Hornet 600 men den var lite seg vid provkörningen, cb1000r är ju ingen monsterhoj, kollade på S1000RR och Streetfighter S, de är ju liide buzigare :)

Klotar jag Cbn så köper jag en ny, cash is king ;) haha! skämt åsido, förstår hur du tänker, men de var helt fel, haha ;) Tack för input! :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Grattis! Tror jag pröjsade 10-15' för mitt kort 2006, men då körde jag mycket privat med egen hoj, några lektioner på skola och uppkörning på skola. Njut nu och kör försiktigt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top