Vägsträckor i Ryssland, Sibirien, Mongoliet e.t.c.....

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Är det sant? Fan va avis jag blir, den killen sitter ju fan aldrig still. Hur finansierar han alla sina resor? Jag hajar inte.

Han köper och säljer gamla motorcyklar. Skeppar över containervis med hojar från östeuropa till USA och ränner runt på swap meets och köper hojar och delar när han hittar prylar som det går att göra lite pengar på. Auktioner och dödsbon på landsbygden där man kan hitta gamla prylar. Sen fixar han iordning och säljer vidare. Sen ska man vara medveten om att det är otroligt mycket dyrare att köra runt på en nyare hoj på en så´n tripp än en äldre utan databoxar och skit. Mondo Enduro-gänget drog väl runt på gamla Yamaha 350 cc grussprättare om jag inte minns helt fel. Blir inte lika bekvämt men otroligt mycket billigare att laga. Doug är väldigt kunnig vad det gäller hojar, han meckar själv och om det behövs tillverkas någon del eller svetsas så klarar meckarna i dessa områden detta BETYDLIGT mycket bättre än här i Västeuropa. Dom kan svarva i metall och tillverka nära nog vad som helst. Men dom kan inte alltid fixa mer avancerade elfel eller stuliga databoxar brukar vara game over. En mer basic hoj är ofta inte fel. En förgasare skruvar man isär och gör ren men om nu insprutningen skulle lägga av så sitter man i skiten. Det sistnämnda är nog bland det sista man behöver oroa sig för på en modern hoj dock.

//J

Fan, nu längtar jag tillbaka till dammet........

Och myggen? ;) Tack för bilderna. Riktigt roligt att se. Faan att bilder på vägbyggen och ödemark kan få en att vilja hoppa upp på hojen och dra omedelbart! :)

//J
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Han köper och säljer gamla motorcyklar. Skeppar över containervis med hojar från östeuropa till USA och ränner runt på swap meets och köper hojar och delar när han hittar prylar som det går att göra lite pengar på. Auktioner och dödsbon på landsbygden där man kan hitta gamla prylar. Sen fixar han iordning och säljer vidare.

ok, ja jävlar vilket jobb... och containervis? finns det inte lagar och begränsningar när det gäller sånt? ja han verkar klara sig relativt bra ändå, han köpte väl en sportster till sin tjej?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
ok, ja jävlar vilket jobb... och containervis? finns det inte lagar och begränsningar när det gäller sånt? ja han verkar klara sig relativt bra ändå, han köpte väl en sportster till sin tjej?

Poly har ganska många hojar. Typ fyra tror jag. :tummenupp Om det räcker. Men jag tror att hon köpte HD´n själv. Kan vara att Doug bytte bort några gamla hojar och hjälpte till lite men hon är också inbiten i hojsvängen. Bra folk. Poly är otroligt kunnig vad det gäller gamla öststatshojar. Hon slår dom flesta på fingrarna. Doug är mer eller mindre en hojbutik i sitt hem i USA. Säljer och köper delar och hojar hela tiden. Han har MÅNGA hojar. Typ två lador fulla...... Han har nog fler hojar än vad jag har basar tror jag. ;)

//J
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Poly har ganska många hojar. Typ fyra tror jag. :tummenupp Om det räcker. Men jag tror att hon köpte HD´n själv. Kan vara att Doug bytte bort några gamla hojar och hjälpte till lite men hon är också inbiten i hojsvängen. Bra folk. Poly är otroligt kunnig vad det gäller gamla öststatshojar. Hon slår dom flesta på fingrarna. Doug är mer eller mindre en hojbutik i sitt hem i USA. Säljer och köper delar och hojar hela tiden. Han har MÅNGA hojar. Typ två lador fulla...... Han har nog fler hojar än vad jag har basar tror jag. ;)

//J

jag tänker mer på en video han slängde upp på youtube då han överraskar henne med en ny HD i garaget!
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
jag tänker mer på en video han slängde upp på youtube då han överraskar henne med en ny HD i garaget!

Ha ha ha! Det är mer än vad jag känner till. Måste i så fall vara det enda nya som Doug köpt i hela sitt liv. :tummenupp

//J
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
ja om den är ny eller inte vet jag inte, mer ny för henne iaf... http://www.youtube.com/user/rtwdoug#p/u/12/hPn2wYxFLT0

Ha ha ha! Den där har jag aldrig sett förut. :D Skojjigt. :tummenupp

Hon har en HD i Bulgarien också. Trodde att det var den det handlade om. :)

Dom bor i Bulgarien under sommaren och i Alabama under vintern. Hon måste väl ha något att åka på där också. ;)

Skojjigt. Bra folk. Otroligt bra folk.

//J
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top