Vägtips samt träffar?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Tog körkortet igår så jag har precis börjat söka efter trevliga mc-vägar.
Idag blev det en sväng förbi Sigtuna samt Skokloster.
Hörde att det brukar vara "Våffelträff" i Sigtuna på onsdagar? stämmer det?

Kom gärna med tips på "aktiviteter" som man kan åka på.
Brukar väl vara någon veteranbilsträff utanför Uppsala på tisdagar om jag inte minns fel?

Har inte bott i Uppsala så länge så det hade varit kul att hitta igen lite folk med samma intresse. Körs det någon blackrace eller liknande? var brukar det bli åka av på lördagskvällarna?

Ballhead

För feg för att vara crazy
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
Honda Blackbird. Yamaha DT125.
smc bankörning. Lika som på Rörken på måndagar.
Har du missat det :confused:
Åk ut till rörken på måndag kväll annars. start 18.00
men vill du köra skall du nog vara där tidigare för att få plats.

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Trodde bara det var på Rörken som annordnade SMC-körningar :)

Hur är det med andra träffar och aktiviteter?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vid Ulva kvarn lite norr om Uppsala brukade veteranbilar träffas på tisdagar. Om de gör det nu vet jag inte.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Vid Ulva kvarn lite norr om Uppsala brukade veteranbilar träffas på tisdagar. Om de gör det nu vet jag inte.

Var premiär nu i veckan (19/5), var hyffsat med folk. Lite dåligt med hojar dock men det brukar ändå vara mest glidare. Men det kan vi vända på :).
Jag har främst åkt dit med bubblan men nu i veckan blev det hoj, så fick
farsan ta bilen. Mig känner ni igen på klarröd låg bubbla (se avatar) eller
vitt skinnställ och vit hjälm.

De vägar jag har kört mest på är:
Gamla stockholmsvägen och sen tagit av mot skokloster, sen
mot hjälsta och in i örsundsbro, ut på 55an mot Uppsala igen,
in vid Sulas mc, sen mot balingsta och sen vidare mot Uppsala
via Lurbo. PMa om någon är sugen på att köra :)

Annars kan man ta väg 272 ut och sen valfri väg åt vänster så
hamnar man på småvägar som leder ut på 55an sen. Den längsta
som går in vid ubby på kartan leder bort till mig (ramstalund ungefär).

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu var det ju några år sedan jag aktivt körde hoj om dagarna, men då kunde en vecka se ut som följer:

Mån: Rörken med motard och sedan avsluta med Max-burgare och bus på stan, följt av att hänga vid Pumpen till in på småtimmarna.

Tis: Veteranträff vid Ulva och lite turer runt på småvägar före och efter med gubbarna jag "hängde" med.

Ons: Våfflan i Sigtuna och sitta och ljuga några timmar för att sedan avsluta kvällen vid Pumpen (som alltid).

Tor: Svartrejs vid Östuna eller senare på Lunda flygfält. Någon gång blev vi bortkörda och åkte på 292:an istället tills pliten kom.

Fre: Kanske bara en sväng runt på stan ett par timmar - man lär sig stan bra på det sättet, gata upp och ner och genom vartenda bostadsområde.

Lör: Heldag Uppland runt på småvägar. Ibland utan mål och bara letandes efter nya vägar med "blå kartan" i hand eller andra gånger med utflyktsmål (badplats vid kusten när det var varmt, eller Vaxholm och Bogesund). Vid dåligt väder, så ägnades dagen i garaget och servade och putsade på någon av hojarna. Ibland körandes helt själv, vilket är skönt att kunna hålla eget tempo och hitta på saker efter hand, men andra gånger med likasinnade. Det är få vägar som jag inte kört på i Uppland, även de minsta grusvägarna och t.o.m. kostigar ute i "urskogen" på jakt efter genvägar. Ge mig en karta, så pekar jag ut smultronställena :D

Sön: Ungefär som lördag... :)

Några veckor per år ägnades åt Åland. Bankörning och landsvägar. Kanonställe att köra på, även om man efter ett par veckor hunnit med alla ställen och riskerar att börja störa folk med sin framfart. Det var också innan de fick mc inom polisen (från förra sommaren - en fz1 och nu med en (1st) utbildad polis). Nu kör vi bana där ett par gånger per år! :tummenupp

250 mil per vecka, var någon sorts snitt med hoj.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Japp. Det brukar vara träff ute vid Ulva tisdagar. Massor av gamla bilar och en hel del hojar. Ganska trevligt att gå runt och kolla på klenoder och så brukar man ju alltid träffa på en massa gamla kändisar också.
Onsdagar brukar det vara träff ute vid grindstugan (visst heter det så) utanför Sigtuna. Massor med folk, bilar och hojar. Ibland brukar dom ha liveband också.
Resten av veckans dagar får man åka runt planlöst irrande och och bara åka för åkandets skull. Det finns ju hur mycket trevliga vägar som helst i trakterna och ibland hittar man dom.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati