Leksand – Sollerön – Mora – Våmhus – Orsa – Rättvik – Leksand
Cirka 18 mil
Ta Siljansnäsväg via Västanvik till Siljansnäs. Fortsätt på Moravägen till Björka och Gesunda. Ta bron över till Sollerön och fortsätt till Vinäs längs Siljan upp till Mora. Välj sedan väg 70 norröver (mot Älvdalen). Från att du kör på bron ut ur Mora över Österdalälven är det cirka 5 kilometer tills du ska svänga av in på Våmhusvägen och svänga fram till Orsa. Där väljer du väg 296 som leder dig till Skattungbyn, Gulleråsen och boda och vidare ner till Rättvik. Väl nere vid Siljan tar du väg 70. Efter cirka 6,5 kilometer svänger du höger (västerut) vid Kullsbjörken och fortsätter via Tällberg och Sunnanäng till Leksand.
dalarna, Jättebra vägbeskrivning, jag vill lägga till att man efter att ha svängt in mot kullsbjörken, så stanna till och njut en stund nere vid siljans strand, framme i Tällberg ta en avstickare och kör runt uppe på berget en bedövande atmosfär och stanna till på Tällbergs gammelgård Holen, uppe på berget.
När ska ni åka då? Är jag hemma kan jag möta upp er i hedemora och ta er på lite småvägar.Dock drar jag till kreta imorrn o kommer hem fredag nästa vecka.Finns mycket fina vägar härikring som jag skulle kunna ta er med på.
Råkade få med en snutt grusväg på sträckan Falun-Sala 2 men jag har nu ändrat den så den ska nu vara grusfri.Tack alla andra som har svarat här, ska kika lite närmare på de tips som har getts.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|