Henken
Guest
Själv tycker jag att vägen mot Norrmjöle är skitkul, sen fortsätter man rakt fram istället för att svänga vänster in mot Bettnäs så blir det ännu kurvigare. Inte jättelång men man kan ju åka fram & tillbaka!
Den är helt ok, på tillbakavägen kan du sen köra till Botsmark från Flurkmark och sedan förbi Gravmark, Bullmark och Sävar. Rekommenderas!Jag har blivit rekomenderad att testa Umedalen- Hissjö- Flurkmark. Testar den vägen när jag kommer upp om ett par veckor.
Man brukar få köra slalom mellan björnarna, men det tillför bara lite action!Tack för tipset! Inte mycket med renar och björnar där va?
Kör du sent på kvällen så kan det vara älgfara!
Dom hör inte mc på samma sätt som bil, så ett vaksamt öga är på sin plats. Alternativt att man åker sist, då klipper någon annan i gruppen någon eventuell älg ;-)
Visst, om man inte gillar kurvor kanske.
Bästa landsvägen är Bullmark-Garvmark alt Gravmark-Bullmark inget slår den sträckan.
Denna väg upptäckte jag att den var nyasfalterad och mycket kurvor som inbjuder till mc-åkning. Synd bara att säsongen är slut nu! Vägen var fan riktigt rolig, lätt bästa i hela Umeåregionen, tom bättre än Gravmark/Bullmark. Hoppas bara att den inte blir sönderkörd av tung trafik under arbetet med bron i Vännäsby.
Denna väg upptäckte jag att den var nyasfalterad och mycket kurvor som inbjuder till mc-åkning. Synd bara att säsongen är slut nu! Vägen var fan riktigt rolig, lätt bästa i hela Umeåregionen, tom bättre än Gravmark/Bullmark. Hoppas bara att den inte blir sönderkörd av tung trafik under arbetet med bron i Vännäsby.
Jag körde "Gravmarksvägen" här i veckan när jag nötte mil på nya hojen och mötte två lastbilar från "Vägverket" som sprutade grus/snabbasfalt lite här och där, även i kurvor! Kör försiktigt!! De roligaste kurvorna är det redan fin asfalt på som tur är.
/Jimmy
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |