Vägverket fixa bättre lagningar

Ozzy1980

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
FZR1000
:huvet

Hej

jag vill bara klaga på Vägverkets as kassa asfaltlagningar.......
Körde och krashade pga en dåligt lagad väg:mad:
Det kostade mig kraschad cykel och hjälm och även en ambulans färd och sist men inte minst en minnesförlust på 12tim=( detta hände för en månad sen och har fortfarande inget minne av vad som hänt. Det ända jag kommer ihåg av den dagen är att jag och mina polare kör hemifrån för att avnjuta en fin tur med hojarna. Sen vaknar jag upphemma och har jävligt ont i höft och nacke...

(körde i gällade hastighet 70km/t )

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
det e skit jobbigt när det blir små asfalts högar där de har lagat, så att det blir som att köra på puckelpist ungefär, jag fick ett rejält kasst när jag körde på en sån asfaltspuckel i en kurva

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Varför gick du omkull?
Var lagningen hal?
Var det blött?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Värmdövägen från hemmesta ut mot vaxholm är fyld av grus! Passa er där. Jag såg när cp-bilen åkte och potionerade ut strängar i vägkanterna. Vilket jäkla vansinne.

Ozzy1980

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
FZR1000
Jag har inget minne av händelsen så jag kan bara referera till det mina polare har sagt till mig. Det var en varm och fin augusti dag. Lagningen var snorhal och tog ut 1/2 vägen för mig i vänster kurvan, Jag har kört enligt konstens alla regler och lagligt och ändå händer olyckor, konstigt eller hur. Och där fanns ingen skylt som varnade för halka. Man borde anmäla det till vägverket så att dom kan fixa det eller sätta upp en skylt som varnar andra MC förare, För nästa har kanske inte samma tur som mig. Jag har tur som lever=) Jag landade på vägen framför en bil som hann stanna och inte köra över mig. Det var de som ringde ambulansen=)

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Jag har inget minne av händelsen så jag kan bara referera till det mina polare har sagt till mig. Det var en varm och fin augusti dag. Lagningen var snorhal och tog ut 1/2 vägen för mig i vänster kurvan, Jag har kört enligt konstens alla regler och lagligt och ändå händer olyckor, konstigt eller hur. Och där fanns ingen skylt som varnade för halka. Man borde anmäla det till vägverket så att dom kan fixa det eller sätta upp en skylt som varnar andra MC förare, För nästa har kanske inte samma tur som mig. Jag har tur som lever=) Jag landade på vägen framför en bil som hann stanna och inte köra över mig. Det var de som ringde ambulansen=)

Om det inte fanns några varningar tror jag att du kan få ut ersättning för hoj, skyddsutrustning och dyl om du bestrider det. Jag har för mig att jag läste nån tråd här eller om det var någon annanstans där en kille fick ersättning för allt då han hade kört omkull i en kurva där det låg en massa grus efter vägverket hade varit där och lagat.
Lycka till!!

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har du dessutom en hoper med vittnen som kan påvisa att det inte var skyltat så har du ännu större chans. Som Teo sa, vilket jäkla vansinne!

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
tycker det är sådär överallt! :mad:
Nyasfalterat också lägger dom jävlarna ut grus för att torka asfalten eller nått. och inte en skyltjävel, det är ju schysst. :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln