Väldigt offtopic, men testar ändå!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det är inte rätt kontakt för dls radion, men det kvittar att skaffa en riktig och sätta dit är inte svårt eller kanske en omvandlingskontakt.

Antennen såg väldigt kort ut, jag hoppas Dee cati inte har långt till polisstationen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Näe, kontakten var inte densamma, men de går ju alltid att modda. men kan man inte använda den där genom en antennförstärkare? var så länge sedan jag pluggade frekvensmodulering så jag kommer inte riktigt ihåg principerna :rodnar

Skorpan

Guest
Silwer skrev:
det är inte rätt kontakt för dls radion, men det kvittar att skaffa en riktig och sätta dit är inte svårt eller kanske en omvandlingskontakt.

Antennen såg väldigt kort ut, jag hoppas Dee cati inte har långt till polisstationen.
funka skitbra för mej iaf....ca 1 mil från p-huset
kontakten vet jag inte,kolla om du hittar nåt imorrn :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
klart du kan använda en förstärkare men tänk på att en sådan ofta ger förstärkningar av alla störningar och sämre dynamik.
Hur långt ifrån dig finns polisstationen?
Den antennen som visas har inte lång räckvidd ens om du skulle sättaden på taket.
Men bor du inom nån mil så kan den nog funka, i vart fall kommer du höra basen, men det är ju inte helt fel att höra bilarna med.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har väl två kilometer till polisstationen här i stan men den är bara öppen på dagarna så trafiken går nog från köping som ligger ca 3 mil ifrån :(

Men jag vill ju bara testa nu och sen montera det i bilen och då behöver jag bara höra vad poliserna som jagar mig säger, så jag kan bestämma flyktväg därefter. Oj, nu avslöjade jag nästan mina bankrånarplaner helt och hållet ju!!!!! Men om nån bank rånas i västmanland så var jag på semester just den dagen om nån undrar.........

Skorpan, jag kikar närmre på sakerna imorrn så underrättar jag dig då.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
mobilt funkar det nog bra, eftersom man knappast vill ha nån jätteräckvidd där.
3 mil är långt, men troligen kommer du höra basen iaf, lycka till.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...