Väldigt OT... Val Thorens..

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Hello alla!
Jag åker till Val Thorens och åker bräda imorgon, och jag undrar bara om någon här har varit där? Någon som har några roliga åktips eller tips överhuvudtaget? :)

Sorry, Swedie om detta är för ot... Ta bort tråden isf! :tummenupp

HA DE GÖTT

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Öjj, fint!!
Jag åker dit nästa fredag.

Hoppas du får det trevligt verkar ju som det är mycket snö iallafall. :fyllisar

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Bergis skrev:
Öjj, fint!!
Jag åker dit nästa fredag.

Hoppas du får det trevligt verkar ju som det är mycket snö iallafall. :fyllisar

Gött, gött...
Hoppas du också får det fint då! :)

Jo, jag ska nog få det trevligt...:) :fyllisar
Och snö är det ju ingen brist på iallafall... :tummenupp

HA DE GÖTT

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Du kan ha helt underbar offpist åkning bara ett par meter från pisterna. Området är enormt stort.
Sedan afterski baren på Tango är ett måste.

Passar på att snylta lite utrymme i din tråd också.
Någon som har något tips på Les Deux Alpes?

MikkE

Guest
sooooooft!!!. jag har inte varit där, men kan bara tänka mig hur bra set skulle kunna vara!

själv ska jag till Vemdalen nästa vecka å åka skidor.. skööönt!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har säsongat i Valtho. Ett av de bästa ställen i alperna. Köp _inte_ liftkort för hela tre dalarna. Spara stålarna om du bara ska vara där en vecka, var där i 5 månader, hann inte ens genom alla backarna i valtho. Däremot kan du köpa ett endagars extrakort om du vill åka bort till de andra dalarna.
Det finns ett par ställen man kan få riktigt feta åk om man kan tänka sig gå en liten stund(någon timme drygt), men det brukar alltid gå att hitta orört puder någonstans. Men, kolla noga lavinfaran, har knäckt av ett par laviner där, och åkte på ett ställe 10-15 minuter innan elva pers försvann på samma ställe.
Sen om du har modet finns ju alltid "sankte per" en ruskigt fet couloar...
200 meter med över 55 graders lutning, och det är 3 meter brett mellan stenväggarna, det går djävulsk fort, för med snowboard går det inte att svänga/bromsa den första biten...
Sen kunde man åka Bob i meribel, väl värt stålarna, vet inte om det är möjligt längre, men värt att kolla upp.

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
oFFkeFF skrev:
Har säsongat i Valtho. Ett av de bästa ställen i alperna. Köp _inte_ liftkort för hela tre dalarna. Spara stålarna om du bara ska vara där en vecka, var där i 5 månader, hann inte ens genom alla backarna i valtho. Däremot kan du köpa ett endagars extrakort om du vill åka bort till de andra dalarna........

Tack för all info!! :Bugar
Hade inte tänkt att köpa liftkort för mer än Valtho...
Lite äckligt det där med lavinerna... 3/5 är det nu sägs det...
Men jag tar det riktigt lugnt... Har ingen plan på att försvinna under snön... Sen är ju jag ingen sån extremåkare så jag ger mig in på det där du sa...=) Låter farligt.. :näsblod
Men nu ska jag sova... Så det blir imorgon nångång... Men om nån har mer att säga så fyll på!! :tummenupp

Tack för infon alla!!

HA DE GÖTT

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag var i Valtho för ett år sedan. Bästa skidsemester nånsin!! Maten är rätt crappy, uteställena me faktiskt... Men åkningen... Helt underbar! Fantastiska on och ofpistmöjligheter, och det finns hur många pistar somhelst, med svårighetsgrader som får pillan att tappa hakan :tummenupp
Akta bara för arkadhallen och 355 challange... *host* smällde upp 500sek av reskassan på den maskinen... Låg dock etta på typ 6 banor sedan när semestern var slut :yoparty

Ha en underbar semester!

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Kay skrev:
Jag var i Valtho för ett år sedan. Bästa skidsemester nånsin!! Maten är rätt crappy, uteställena me faktiskt... Men åkningen... Helt underbar! Fantastiska on och ofpistmöjligheter, och det finns hur många pistar somhelst, med svårighetsgrader som får pillan att tappa hakan :tummenupp
Akta bara för arkadhallen och 355 challange... *host* smällde upp 500sek av reskassan på den maskinen... Låg dock etta på typ 6 banor sedan när semestern var slut :yoparty

Ha en underbar semester!

Kom precis hem nu, orkar inte skriva mer än att det var dåligt väder, men grym åkning!
Arkadhallen lekte man endel i ja... Men vissa spel fungerar med svenska enkronor istället för 2 euro... iallafall 355 challange... :fyllisar

HA DE GÔTT

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
jag var där v2, skitbra brädåkning o underbar offpist!!
nu e där nog mer snö än när vi var där!!
vem åker du med??

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
McRae skrev:
jag var där v2, skitbra brädåkning o underbar offpist!!
nu e där nog mer snö än när vi var där!!
vem åker du med??

Nu vet jag inte om du syftar på mig lr ludde? Men jag åker ner i bilen med far min, resten av familjen flyger ner 2 dar senare.
Hoppas nu bara att :tomten kommer med MASSA snö!

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
jag akte med ucpa, hade lärare hela veckan gratis, gjorde grejor man aldrig hade gjort annars....

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
McRae skrev:
jag akte med ucpa, hade lärare hela veckan gratis, gjorde grejor man aldrig hade gjort annars....

Nästa gång jag åker till ValThorens, så ska jag åka med Ucpa... Brorsans polare åkte med dom förra året och det var tydligen skitbra... Vi vågade ju inte åka så mkt offpist nu pga lavinrisken.
Hade vart bättre att ha lärare med sig! :)

HA DE GÔTT

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blade 4-ever skrev:
UCPA tycker jag personligen är skit, visst blir det lite mer seriös skidåkning. Men en skidresa ska innehålla mycket fest och sprit också, och de tycker ju inte "sekten" UCPA om.

Precis, därför åker man med STS. Helt grymmt, har åkt med dom tre år nu. SUPERBRA service, fräscha brudar, bra pris och reseledarna är med å festar på 10 litersdunkarna som är standard numera på våra skidresor!

Så jävla bra. Har vart i Chamonixan, BadGastein. Rekommenderas starkt!!!

:hej

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Ludde skrev:
Kom precis hem nu, orkar inte skriva mer än att det var dåligt väder, men grym åkning!
Arkadhallen lekte man endel i ja... Men vissa spel fungerar med svenska enkronor istället för 2 euro... iallafall 355 challange... :fyllisar

HA DE GÔTT
Hehe, nu har jag ganska precis kommit hem, kan medela att inte ett moln syntes till på de 8 dagar vi var där :rofl
Åkningen var helt klart riktigt grym blev mycket offpist för oss och sista dagen öppnade dom en karbin som vart stängd hela veckan, gissa vem som var och åkte i dom orörda områderna :banana :banana

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Bergis skrev:
Hehe, nu har jag ganska precis kommit hem, kan medela att inte ett moln syntes till på de 8 dagar vi var där :rofl
Åkningen var helt klart riktigt grym blev mycket offpist för oss och sista dagen öppnade dom en karbin som vart stängd hela veckan, gissa vem som var och åkte i dom orörda områderna :banana :banana

:huvet :huvet

Fan då... Orättvist tycker jag... Fan...
Men gött att de var fint väder iallafall... Fast jag e avundsjuk... :)

Öppnade dom "Funitel Peclet" Kabinen?? Den som fransoserna hade sprängt en lavin rakt in i? Jävla skit... Att dom inte kunde fixat den när vi var där... Verkade finnas endel gött däruppe...

HA DE GÔTT

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...