Nu börjar säsongen närma sig med stormsteg och jag går i planerna att skaffa en ny banhoj, har en gsxr1000 k7 för tillfället. De jag är intresserade är zx10r eller cbr1000rr 08 och framåt. Det jag undrar är vilken av dem är lämpligaste som banhoj, pålitligaste, om de är lättmekade och tillgång på reservdelar. Vad har ni för erfarenheter utav de modellerna? Vad jag har förstått så har båda grymma chassin, hondan jämnare effektkurva och mer effekt i kawan. Något mer som skiljer dem åt?
Funderar även på att dra på kraschkåpor på min gamla r1 99:a och köra bana med den. Men den känns lite för extrem för mig. Kan inte riktigt hantera den på bana, trots att den har grymt chassi och jämn effektkurva så har den alldeles för mycket kraft för min del.
Trevlig helg på er
Funderar även på att dra på kraschkåpor på min gamla r1 99:a och köra bana med den. Men den känns lite för extrem för mig. Kan inte riktigt hantera den på bana, trots att den har grymt chassi och jämn effektkurva så har den alldeles för mycket kraft för min del.
Trevlig helg på er