NisseHt
Yamaha samlare
Jahapp ingen som tänker på andrahandsvärdet eller? Borde vara skitkasst eftersom det är relativt ny teknik under utveckling. Den bilen som är ny och het idag är kanske hopplöst omodern om tre år men vad vet jag.
Fast macken "åker" man inte till, man passerar cirka 60st på vägen och ett stopp tar 5 minuter för att fylla på +60 mil räckvidd.
Jag yvas över att behöva börja en långresa med en timmes paus eller mer, jag brukar ta en halvtimme efter 4 timmars körning, och då är jag sedan länge hemma.
Jag ÄR medveten om att det är lite krångligare med elbil, det får det vara, men att tappa en timmes restid på en sträcka som tar tre timmar är inte OK, alltså vill jag starta med fullt batteri och stödladda så lite som möjligt på vägen
Jahapp ingen som tänker på andrahandsvärdet eller? Borde vara skitkasst eftersom det är relativt ny teknik under utveckling. Den bilen som är ny och het idag är kanske hopplöst omodern om tre år men vad vet jag.
Du menar som andrahandsvärdet på en dieselbil om två år? Kom igen nu...
Tror du har fel här: Visst kommer det komma bättre och bättre elbilar allt eftersom. Men de "dåliga" elbilarna tävlar ju inte med de nya elbilarna, utan med bensin/diesel-bilarna. Oavsett om de är gamla och omoderna så är de fortfarande billigare att driva framåt. Alltså har de högre värde. Typ..Jahapp ingen som tänker på andrahandsvärdet eller? Borde vara skitkasst eftersom det är relativt ny teknik under utveckling. Den bilen som är ny och het idag är kanske hopplöst omodern om tre år men vad vet jag.
Min sjönk 10% på 12månader, 2500mil.. Eller 30000kr i reda pengar. Från köp till inbyte. Den köptes ny. Hur ser det ut för dig?
Räknar ekonomiskt med den värdeminskningen att den går ned till 0 på sju år. Då har jag ett års ytterligare garanti och sannolikt har jag ändå ett betydande värde i bilen kvar då. Och då åker jag för 2kr milen.
Jag tror inte att elbilar kommer att ha sämre andrahandsvärde än fossilbilar framöver med tanke på driftskostnaderna på fossilbilar.
Så, jag föredrar fakta i målet än spekulationer. Hur mycket tappade du, eller har du tappat. Hittills?
Jag tror du kan sälja den för typ samma pengar du köpte den för i dagsläget. (La till vinterdäck på konfigen)Fakta får man när man säljer/realiserar. Hittills får jag nog minst lika mycket som jag gav faktiskt... beg Teslor ligger väldigt högt i pris.
En timmes laddning för en tretimmarsfärd? Jag kör Luleå-Uppsala på 47 minuters total laddtid...
Jag tror du kan sälja den för typ samma pengar du köpte den för i dagsläget. (La till vinterdäck på konfigen)
Håll er gärna till ämnet. Denna tråd är tänkt att behandla köp av rimligt prissatta begagnade elbilar.
Att käbbla om Tesla är helt ovidkommande så länge de kostar +300 000 begagnat. Likaså att jämföra el/ICE eller fundera på nya kommande modeller som kommer kosta 350 000 och levereras om något år.
Det finns redan trådar där dessa ämnen hör hemma.
Håll er gärna till ämnet. Denna tråd är tänkt att behandla köp av rimligt prissatta begagnade elbilar.
Att käbbla om Tesla är helt ovidkommande så länge de kostar +300 000 begagnat. Likaså att jämföra el/ICE eller fundera på nya kommande modeller som kommer kosta 350 000 och levereras om något år.
Det finns redan trådar där dessa ämnen hör hemma.
Damn! Trodde det var andra tråden..
Rättning i ledet:
Är detta en med batterihyra? Eller vad är haken??
https://www.blocket.se/vi/87653232.htm
Damn! Trodde det var andra tråden..
Rättning i ledet:
Är detta en med batterihyra? Eller vad är haken??
https://www.blocket.se/vi/87653232.htm
Hmm de är väl inte mycket dyrare? Svag motor, kort räckvidd (typ max 15-20mil) men absolut fungerande hantverkarbil inom tätorten.
Borde vara en fullt användbar pendlarbil för den som har upp till 5mil till jobbet? Istället för en Caddy exvis. Nyttan av ett skåp som husägare är inte att förringa och hur många pendlar mer än två i bilen? För under hundringen kan man ha en vettig dieselhink till de mer långväga och betungande jobben.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|