Sigvard
Helt enkelt underbar!
Hejsan
Har sökt lite och har inte hittat något specifikt som gäller just detta.
Funderar på att köp en KTM 640 SM 04- men efter att ha kollat på försäkringar på mig (23år, nyligen tagit körkort) så börjar jag fundera.
Har ringt alla de stora bolagen och.
Om vi utgår från hel- och halvförsäkring så skulle det kosta /år följande:
Länsförsäkringar:
Trafik: 8509:-
Halv: 10699:-
Hel: 30000:-
Folksam:
Trafik: 5616:-
Halv: 10476:-
Hel: 29900:-
If:
Trafik: 3344:-
Halv: 5200:-
Hel: 20600:-
Men sen slog det mig att KTM 660 är reggad som strypt så jag kollade då priserna på 660
Länsförsäkringar (hade två olika en med mindre effekt och en med mer med/utan strypning antagligen)
Trafik: 4096:- (ostrypt: 11837
Halv: 4936 (ostrypt: 15462
Hel: 9506:- (ostrypt: 44328
Folksam:
Trafik: 2952:-
Halv: 5160:-
Hel: 12020:-
if:
Trafik:
Halv: 2953:-
Hel: 5374:-
Sammanfattningsvis så är den billigaste helfösäkringen på KTM 660 5374:- och billigaste på KTM 640 20600:-
Så nu är jag lite tveksam hur jag ska göra. Vill egentligen ha en 640, dels för att det är längre serviceintervaller och sen att den finns med svarta kåpor vilket jag tycker är snyggare samt elstart.
660 finns några stycken med svarta kåpor som vissa har bytt ut men det begränsar kraftigt urvalet.
Vad jag förstått så är det i pricnip riskfritt att köra ostrypt 660 om man skulle råka ut för en olycka, men blir ändå tveksam då Länsförsäkringar hade två olika klassningar där den ostrypta 660 var pissdyr
Ställa hojjen på farsan känns inte heller helt rätt då jag inte vill skenförsäkra. Samtidigt så är ju klassningen på 660 lite som ett kryphål som utnyttjas.
Så hur tycker ni man ska göra? Har ni ställts inför samma dilemma?
Känns som man blir "tvingad" att välja en 660 om man vill komma undan lite billigare alt halvförsäkra 640n
Har sökt lite och har inte hittat något specifikt som gäller just detta.
Funderar på att köp en KTM 640 SM 04- men efter att ha kollat på försäkringar på mig (23år, nyligen tagit körkort) så börjar jag fundera.
Har ringt alla de stora bolagen och.
Om vi utgår från hel- och halvförsäkring så skulle det kosta /år följande:
Länsförsäkringar:
Trafik: 8509:-
Halv: 10699:-
Hel: 30000:-
Folksam:
Trafik: 5616:-
Halv: 10476:-
Hel: 29900:-
If:
Trafik: 3344:-
Halv: 5200:-
Hel: 20600:-
Men sen slog det mig att KTM 660 är reggad som strypt så jag kollade då priserna på 660
Länsförsäkringar (hade två olika en med mindre effekt och en med mer med/utan strypning antagligen)
Trafik: 4096:- (ostrypt: 11837
Halv: 4936 (ostrypt: 15462
Hel: 9506:- (ostrypt: 44328
Folksam:
Trafik: 2952:-
Halv: 5160:-
Hel: 12020:-
if:
Trafik:
Halv: 2953:-
Hel: 5374:-
Sammanfattningsvis så är den billigaste helfösäkringen på KTM 660 5374:- och billigaste på KTM 640 20600:-
Så nu är jag lite tveksam hur jag ska göra. Vill egentligen ha en 640, dels för att det är längre serviceintervaller och sen att den finns med svarta kåpor vilket jag tycker är snyggare samt elstart.
660 finns några stycken med svarta kåpor som vissa har bytt ut men det begränsar kraftigt urvalet.
Vad jag förstått så är det i pricnip riskfritt att köra ostrypt 660 om man skulle råka ut för en olycka, men blir ändå tveksam då Länsförsäkringar hade två olika klassningar där den ostrypta 660 var pissdyr
Ställa hojjen på farsan känns inte heller helt rätt då jag inte vill skenförsäkra. Samtidigt så är ju klassningen på 660 lite som ett kryphål som utnyttjas.
Så hur tycker ni man ska göra? Har ni ställts inför samma dilemma?
Känns som man blir "tvingad" att välja en 660 om man vill komma undan lite billigare alt halvförsäkra 640n