Välja motard?

Gick med
3 Oct 2004
Ort
R-by
Hoj
R-1 01
Tjena, skulle kolla om nån hade lite tips angående mitt motardköp i höst...

Jag vet inte vad jag ska köpa, har kollat lite på Ktm525 och husaberg 650, men vad rekomenderar ni. Jag hr kört r-1 innan och tänkte byta till sm.
vill veta lite om service och priser och så oxå...
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
Sök och du skall finna svar på alla dina frågor :fakta


"att fråga är silver men att söka är guld"
 

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Köp en Husaberg!!! Mera vrid och lite mera effekt, även om husan väger ngt kg mer! Lika mycket mek med de två och jag inte misstar mig!

lycka till!
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
tror husabergaren e ett par kilo lättare an 525:an!...själv sa kör jag husqvarna 510 och e hel nöjd med den..119 kilo runt 55-60 hk service intervall på 10 timmar olja och filter...riktigt rolig cykel och lite ovanlig!=)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag sitter och funderar precis på samma sak. kan någon dra lite om serviceintervallerna och vad som skall göras. jag har bara meckat 2t så är ingen expert om man säger så.

vad kan man göra själv? vad kostar det att lämna ifrån sej dom större renoveringarna (ex byte av ramlager).

jag vet inte hur det är med slitstyrkan hos ktm resp husaberg men jag har fått för mej lite att det är en del pajkastning... har ingen aning om detta stämmer men men.

ber om ursäkt om jag lånar tråden lite men jag tror du har lite nytta av ev svar på dessa frågor. tack för mej..
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Köper du Husa från -04 & nyare så är där stor skillnad, bla keihin fcr förgasare, kokusan tändsystem osv.. Ska du köra gata så rekommederar jag husan före tex 525, 450 då där är mer pulver & sexväxlad (tror iofs att 525 e det med men inte honda 450) och skillnaden är klart märkbar. Har själv en jättefin husa -06 som är till salu pga att jag vill börja köra enduro:tummenupp

Köper du Husa från -04 & nyare så är där stor skillnad, bla keihin fcr förgasare, kokusan tändsystem osv.. Ska du köra gata så rekommederar jag husan före tex 525, 450 då där är mer pulver & sexväxlad (tror iofs att 525 e det med men inte honda 450) och skillnaden är klart märkbar. Har själv en jättefin husa -06 som är till salu pga att jag vill börja köra enduro och inte kan ha 2 hojar även om jag vill det:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top