Välja RR-klubb

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har precis tagit licens, men har ingen vidare kolla på vilka klubbar som finns eller om de är bra eller ej. Vilka klubbar finns och var? Vad kostar de? Vad arrangerar de? (både bana & annat). Hur e sammanhållningen? mm

Skriv gärna lite om er klubb. för/nackdelar mm. Jag är inte intresserad av streetåkning... bara bana nu.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag kommer ha dubbelt klubbmedlemsskap. Dels KMF (Karlskoga MotorFörening) för att få träna billigt på Gelleråsen. Dels i Teknis MC i Örebro som jag tänker lösa ut licensen och tävla för. Detta för att i Teknis får vi vara en egen motardsektion och träna på närliggande bana och det känns rätt att köra för en "hemmaklubb".

Vet att resonemanget blir lite annorlunda för dig men huvudpunkterna billig träning och tävla för en hemmaklubb tycker jag är vad som avgör valet. Sen är det ju vettigt att välja en klubb som kan tillvarata dina personliga intressen. I ditt fall är väl Västra (RR i sthlm), LMS (Linköping, närmsta bana) eller KMF (Karlskoga, Gelleråsen) de som verkar mest intressanta.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Supermoto har fel tror jag. Man får oftast träningsrabatt av den klubb man har löst licensen ifrån. Att bara ha extra medlemskap för träningsrabatten är inte bombis att det funkar.

Antingen tar man en aktiv RR-klubb eller så tar man en lokla SVEMO-ANSLUTEN klubb om man vill göra en markering om ursprung el dyl.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Chrille skrev:
Supermoto har fel tror jag. Man får oftast träningsrabatt av den klubb man har löst licensen ifrån. Att bara ha extra medlemskap för träningsrabatten är inte bombis att det funkar.

Antingen tar man en aktiv RR-klubb eller så tar man en lokla SVEMO-ANSLUTEN klubb om man vill göra en markering om ursprung el dyl.
Jag har RÄTT :arsele :tungan .
Exhibit A: Den snälla damen i kansliet på KMF sa att det var ok att göra så (förklarade hela problematiken för henne). Exhibit B: Jag gjorde så förra året på Sviestad/LMS. Fast då plockade jag iofs ut några engångslicenser för tävlingarna men löste årskortet innan första licensen.
(Jag kan ju inte GARANTERA att det är så på alla banor, men det verkar högst osannolikt att det inte skulle vara så)

I övrigt verkar vi vara överens :tummenupp
Helst ska klubben man väljer BÅde vara lokal och en klubb som sysslar med det man själv vill pyssla med. Går inte det får man välja ena eller andra.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Om du ska ha träningskort hos LMS så måste du ha din licens på LMS också, nytt från i år.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Jag kommer ha dubbelt klubbmedlemsskap. Dels KMF (Karlskoga MotorFörening) för att få träna billigt på Gelleråsen. Dels i Teknis MC i Örebro som jag tänker lösa ut licensen och tävla för. Detta för att i Teknis får vi vara en egen motardsektion och träna på närliggande bana och det känns rätt att köra för en "hemmaklubb".

Vet att resonemanget blir lite annorlunda för dig men huvudpunkterna billig träning och tävla för en hemmaklubb tycker jag är vad som avgör valet. Sen är det ju vettigt att välja en klubb som kan tillvarata dina personliga intressen. I ditt fall är väl Västra (RR i sthlm), LMS (Linköping, närmsta bana) eller KMF (Karlskoga, Gelleråsen) de som verkar mest intressanta.
jag joinar nog dig mario och göra samma sak.. åker ut den 17e och blir inspererad :)
men alt ÖMK då?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Supermoto skrev:
Jag har RÄTT :arsele :tungan .
Exhibit A: Den snälla damen i kansliet på KMF sa att det var ok att göra så (förklarade hela problematiken för henne). Exhibit B: Jag gjorde så förra året på Sviestad/LMS. Fast då plockade jag iofs ut några engångslicenser för tävlingarna men löste årskortet innan första licensen.
(Jag kan ju inte GARANTERA att det är så på alla banor, men det verkar högst osannolikt att det inte skulle vara så)

I övrigt verkar vi vara överens :tummenupp
Helst ska klubben man väljer BÅde vara lokal och en klubb som sysslar med det man själv vill pyssla med. Går inte det får man välja ena eller andra.
Nope inte på Knudan iaf :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Torkel skrev:
Om du ska ha träningskort hos LMS så måste du ha din licens på LMS också, nytt från i år.
Jaha, "nytt för i år". Så taskigt :( Dumma, dumma...

blom skrev:
jag joinar nog dig mario och göra samma sak.. åker ut den 17e och blir inspererad :)
men alt ÖMK då?
ÖMK = bajs. De har tvång att alla medlemmar ska vara funktionärer vid MX-tävlingar. Det suger! Plus att där skulle vi få slåss som fasen för att göra våra motardröster hörda bland allt MX-folk.

GSXR1100R skrev:
Nope inte på Knudan iaf :D
Man va fasen :3freak :lol
Lyckades jag alltså pricka in förra året på LMS när det var OK och i år är det endast KMF som tillåter rabbaterad träning för icke medlemmar? Just my usual luck :död :brinnerup

Jaja, jag vet hur _jag_ ska göra i år iaf!!! Kan bara säga att ni som fortfarande funderar ska ringa till lite klubbar och kolla då tydligen eftersom det fungerar olika överallt coh dessutom olika från år til år.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa