Ebbe skrev:Du har inte vurpat ordentligt hör jag.... man är väldigt tacksam för den där "onödiga" puckeln när man hasar på den i 140+!
Jag förespråkar riktigt RR-ställ med tanke på den gedignare känslan i dom med stoppning/vaddering och rejäla skydd på alla utsatta ställen. Jag har då inte lidit av att åka med det, inte efter att man "kört in" det iaf...
Hur ofta vurpar man i 140 km när man kör motard???
Då har du ju verkligen lyckats klota på rakan medans du kör rakt fram
där det går som snabbast...!
:kocko
Mig veterligen vurpar man till oftast i en kurva, i betydligt lägre hastigheter....
Huvudsaken är nog att man har ett bra och välsittande ställ, sen om man vill
ha RR ställ eller motardställ väljer man nog utifrån ens ekonomi (motardställen
är ju lite billigare), önskemål om komfort (eftersom motardställ är lite rörligare)
och övrigt användande (åker man plastraket ibland så kan man lika gärna ha
ett RR ställ med puckar och sånt, det funkar ju lika bra till motard också).