Välja skrivare

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Halloj!
Någon som är uppdaterad på det där med skrivare?
Verkar som ett skrivarhuvud lagt av på min Canon MP610 så jag antar att jag kommer tvingas köpa ny då skrivarhuvudbyte verkar dyrare än en vanlig konsumentskrivare..

Hade tänkt mig något under 2000:- och där finns ju en hel del att välja mellan. Instinktivt eller av gammal vana började jag direkt tänka bläckstråle men så slog det mig att man kanske skulle ta en titt bland laserskrivarna.
Hittade då denna färglaser för 1990:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481963

Den verkar få väldigt bra omdömmen och med något år på nacken verkar priset ha dumpats en hel del hos CDON och Dustin.

...så, frågan är... Vilket är det bästa valet..
En nyare modell bläckstråle eller en otymplig färglaser av hyffsad bättre kvalité men några år på nacken?

Lär användas till lika mycket foton, ölettiketter som till fakturor och kopior..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag hade tänkt fråga dig. Dottern behöver en.

Vem kan man lita på "egenteligen!:mad:

Hade're varit till avkomman eller frugan för att de skall kunna latja lite, dra ut något worddokument ibland och något semesterfoto någon annan gång hade jag nog nöjt med med en relativt billig bläckstråle.

Men nu skall jag ju köpa till mig själv så att jag skall kunna latja lite, dra ut något worddokument ibland, ett semesterfoto då och då och kanske mer frekvent, ölettiketter.. :D

Har varit oerhört nöjd med min multifunktionsskrivare tills nu, då den verkar ha tröttnat på mig...

Men när jag nu såg Dustins & CDONs prisdump på den däringa skrivaren till 1990:- på en skrivare som Canon Store vill ha 7800:- för blev det plötsligt intressant med laser.

Enligt spec skickas det med toner som skall räcka till 3000 svartvita utskrifter och till 4100 färgutskrifter. Det är ju ett par års förbrukning....

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Måste du inte ha färg så säger jag laser alla dagar i veckan. Även bläckstråleskrivare som marknadsförs med att vara billigare per utskrift än laser verkar i praktiken kosta massa flis att hålla igång, räknade nästan med att det skulle vara samma för den lågprislaser (Brother) som vi köpte men den har skrivit ut en bra bit över tusen sidor med originalkassett utan att pulvret tagit slut än (förvisso specad till 1800 men man vet ju aldrig hur dom gör det). Svärmor köpte nämnda bläckstråleskrivare som skulle vara billig i drift ungefär samtidigt och har fått byta patron flera gånger och skriver ut mycket mindre för att inte patronerna ska ta slut stup i kvarten. Två sådana byten kostar mer än en ny kassett för oss.

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Måste du inte ha färg så säger jag laser alla dagar i veckan. Även bläckstråleskrivare som marknadsförs med att vara billigare per utskrift än laser verkar i praktiken kosta massa flis att hålla igång, räknade nästan med att det skulle vara samma för den lågprislaser (Brother) som vi köpte men den har skrivit ut en bra bit över tusen sidor med originalkassett utan att pulvret tagit slut än (förvisso specad till 1800 men man vet ju aldrig hur dom gör det). Svärmor köpte nämnda bläckstråleskrivare som skulle vara billig i drift ungefär samtidigt och har fått byta patron flera gånger och skriver ut mycket mindre för att inte patronerna ska ta slut stup i kvarten. Två sådana byten kostar mer än en ny kassett för oss.

Och jag förstår inte alls hur du tänker. Jag har sålt Brother J5910 i massor och alla kunder är helnöjda. Har J6910 själv. Bläcket håller i en evighet och det är billigt att byta den patron som är slut. Man slipper kostnader som trumma och transferbelt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Den prisdumpade lasern är en färglaser... Det är det som gör den intressant.

Oh, nice.Trodde inte det gick att få en färgis till i närheten av det priset och läste tråden lite väl snabbt. Priset känns ju svart/vit, speciellt när det är så stora toners till det.

Har du kollat vad färgtonern kostar att byta när väl den väl är slut? Svart/vitt brukar inte vara så farligt per utskrift ens om man kör original, men färg kan jag tänka mig att det är lite värre även om 4100 sidor förhoppningsvis räcker ett tag så länge det inte är allt för många rena bilder du skriver ut.

Fan, till det priset kanske själv ska komplettera. "Älskling jag tror att tonern snart kommer ta slut så jag köpte en ny skrivare"... :banana

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har du kollat vad färgtonern kostar att byta när väl den väl är slut? Svart/vitt brukar inte vara så farligt per utskrift ens om man kör original, men färg kan jag tänka mig att det är lite värre även om 4100 sidor förhoppningsvis räcker ett tag så länge det inte är allt för många rena bilder du skriver ut.

Färgtonern verkar kosta lika mycket som skrivaren.. :crash
Däremot verkar en riktig färgtoner räcka till 8100 utskrifter vilket alltså är dubbelt så mycket som medföljande toner.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en liten billig s/w trådlös laser som jag gömt i ett skåp.
Färg känns bara dyrt och overkill....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...