Vält hoj!

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
EnduransJanne skrev:
2537012 Var på Lelles idag och frågade på kåpor till min hoj. Där kan man få uppgifter på ca priser. Jag antar att varje mc-handlare som säljer Honda kan hjälpa dig. Fast du kanske menar en website?
, vad låg priserna på ett ungefär då? antar att man måste fixa med lack och klistermärken då också? har redan blandat in försäkringsbolaget, men såg nu att självrisken var 8000, börjar undra om det är värt att låta dom ta det, eller är det försent när man anmält det?
 

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Faizty skrev:
2537045 , vad låg priserna på ett ungefär då? antar att man måste fixa med lack och klistermärken då också? har redan blandat in försäkringsbolaget, men såg nu att självrisken var 8000, börjar undra om det är värt att låta dom ta det, eller är det försent när man anmält det?

Kåpdelar till en CBR900RR-92
Frontkåpa: ca 5300:-
Höger sidokåpa: ca 2100:-

Jag undrade lite om det kunde stämma, hade för mig att det var dyrare än så, killen jag frågade var lite osäker men han kollade så noga han kunde.
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
EnduransJanne skrev:
2538559 Kåpdelar till en CBR900RR-92
Frontkåpa: ca 5300:-
Höger sidokåpa: ca 2100:-

Jag undrade lite om det kunde stämma, hade för mig att det var dyrare än så, killen jag frågade var lite osäker men han kollade så noga han kunde.

inte billigt ändå, men då lönar det sig nog inte för mig att försöka laga allt själv, iom att det nog skulle kosta mer än 8000 att få allt fixat med orginaldelar. tack för prisuppgiften föresten:tummenupp
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Matulda skrev:
2536241 Eller så ska någon snäll förälder kasta upp en minimänniska för att provsitta..för dom ser ju såååå sööööta ut på en hoj....


det är ju faktiskt ganska vanligt, iallafall i sommras när jag jobbade på flens camping :näsblod då var det många snygga (men majoriteten var fula) mammor som satte upp sina gossebarn på MCn :mad: Javisst om de snygga gjorde det utan att fråga! :tuttar men inte dem 70åriga som har brösten i backen...



MvH Stenberg
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Faizty skrev:
2536850 ja tack och lov, men min självrisk är höjd för att få ner premien, får man betala hela självrisken vad som än har hänt? länsförsäkringar

Jag gissar på att självriskens belopp är den samma oavsett skadan, annars skulle det nog bli lite knepigt för försäkringsbolagen ..
 

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Faizty skrev:
2538879 inte billigt ändå, men då lönar det sig nog inte för mig att försöka laga allt själv, iom att det nog skulle kosta mer än 8000 att få allt fixat med orginaldelar. tack för prisuppgiften föresten:tummenupp

Ingen orsak, jag tänkte just det att totalt sett går det loss på över 8000. Inte kul när sånt där händer.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top