Vänstern har ingen aning.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Hmm...kollade på Malmö so gjort ett resultat 2009 på 594Mkr. Med en befolkning på 294.000 blir det ett snittresultat på 2020kr (din lista gäller hela decenniet).
Men i resultaträkningen anges också att vi fått 3.431Mdr i statsbidrag och utjämning. "Eget" resultat är alltså -2837Mkr eller -9650kr/invånare.

Kan det stämma eller har jag läst/tolkat fel någonstans?

Hursomhelst: Tack ska ni ha grabbar! :krama

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hmm...kollade på Malmö so gjort ett resultat 2009 på 594Mkr. Med en befolkning på 294.000 blir det ett snittresultat på 2020kr (din lista gäller hela decenniet).
Men i resultaträkningen anges också att vi fått 3.431Mdr i statsbidrag och utjämning. "Eget" resultat är alltså -2837Mkr eller -9650kr/invånare.

Kan det stämma eller har jag läst/tolkat fel någonstans?

Hursomhelst: Tack ska ni ha grabbar! :krama

Dagens samhälles lista är för 2000-2009, min lista gäller 2009 i de fall tidigare siffror inte listas annars 2004-2009.

9650kr/invånare är absolut inte orimligt. En del norrlandskommuner får +20kkr/person och sen får deras landsting några tusen. Det är väl inget fel i sig på att få statsbidrag, skall vi sträva efter att erbjuda god skolgång/äldreomsorg/försörjningstöd till alla oavsett bostadsort lär statsbidrag behövas men att det går till att göra vinst så att kommunalrådet kan klappa sig på bröstet är smaklöst.....

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Var det allt till comeback? Åtminstone jag tycker att det vore intressant om du bemötte Boris JR inlägg?
Vad är grejen? Vill du att han ska kräla för dina fötter?

Han hade fel, varken mer eller mindre. Behöver inte leka lågstadiemobbning bara för det. :brinnerup

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Han hade fel, varken mer eller mindre. Behöver inte leka lågstadiemobbning bara för det. :brinnerup

Mobbing? Han vill ju bara ha en replik. :va

Mitt inlägg var kanske lite oschysst men samtidigt var det faktiskt väldigt kul hur han ville trycka dit alla oss ovetande satans borgarbrackor(läs: vanliga halvfattiga, skattebetalande människor som vill göra rätt för sig) och sen hade så innerligt fel. Rätt konstigt också att inte vänstermänniskor vill inse fakta och kan se verkligheten som den är utan sossefiltret. Skrika och gorma ska man också göra utan några belägg.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Så sant som det är sagt. Ett utmärkt exempel på hur man kan vrida och vända statistik till sin fördel för att få ut det budskapet man önskar.

Dagens samhälle är tidningen som gjort listan och den är utgiven av Sveriges kommuner och landsting, inte särskilt troligt att de skulle sammanställa statistik på hur illa deras medlemmar sköter ekonomin....

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Jag som trodde att lågstadiemobbning låg på ganska exakt samma nivå som vänsterfolket brukar röra sig på... :näsblod :afa

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Mobbing? Han vill ju bara ha en replik. :va

Mitt inlägg var kanske lite oschysst men samtidigt var det faktiskt väldigt kul hur han ville trycka dit alla oss ovetande satans borgarbrackor(läs: vanliga halvfattiga, skattebetalande människor som vill göra rätt för sig) och sen hade så innerligt fel. Rätt konstigt också att inte vänstermänniskor vill inse fakta och kan se verkligheten som den är utan sossefiltret. Skrika och gorma ska man också göra utan några belägg.
Dööh, jag plussa faktiskt dig sådeså. ;)

Jag förstår inte vitsen i att hetsa fram en replik när det inte finns någon rimlig sådan. VBK hade helt fel, det känns inte lönt att avkräva mer skitsnack då.

Jag som trodde att lågstadiemobbning låg på ganska exakt samma nivå som vänsterfolket brukar röra sig på... :näsblod :afa
Exakt. Blåblodiga borgare göra sig icke besvär med sådant.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag förstår inte vitsen i att hetsa fram en replik när det inte finns någon rimlig sådan. VBK hade helt fel, det känns inte lönt att avkräva mer skitsnack då.

Du är den där killen som inte hade nåt förstoringsglas vid myrstacken som grabb va? :p

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06

Med tanke på hur han framhävde vänsterns förträfflighet både i den här tråden och andra tycker jag att det inte är för mycket begärt att få ett sva på ren fakta. Men om det anses som mobbing ber jag um ursäkt i så fall.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Med tanke på hur han framhävde vänsterns förträfflighet både i den här tråden och andra tycker jag att det inte är för mycket begärt att få ett sva på ren fakta. Men om det anses som mobbing ber jag um ursäkt i så fall.
Du vill med andra ord sätta åt honom för att han hade fel. Trots att både han, du, jag och alla andra redan vet att han hade fel. Vad är ändamålet med det bortsett från att förlöjliga? Jäkla fjantigt, alla gör misstag.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Du vill med andra ord sätta åt honom för att han hade fel. Trots att både han, du, jag och alla andra redan vet att han hade fel. Vad är ändamålet med det bortsett från att förlöjliga? Jäkla fjantigt, alla gör misstag.

Och nu har du i tre inlägg gnidit in det faktum att han hade fel. Ganska subtil mobbing, måste jag säga. :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år