Nope, aldrig orsakat ngt lr ens nära...
Däremot har jag mött hoj på fel sida av vägen vid en (för mig högerkurva) när jag kört lastbil!!!
Han klarade sig med MKT tur att inte fronta med mig!!!
(har aldrig förståt dom som genar kurvor som är blinda (dolda)...)
En föredetta arbetskamrat fick en hoj i fronten på sin lastbil för 5 år sedan.
Den killen dog direkt (hojkillen alltså)
Fast jag har kört på en kille kom jag på nu.
En snubbe låg i högerfil som svänger in mot stan (sveavägen mellan norrtull o sveaplan) jag körde en tankbil i mittenfilen.
Killen tyckte han var smart att köra om mig på min högra sida o sedan glida in framför mig (precis framför) Med tanke på att jag rullade i låg fart mot rödljuset där bilar stod still så är det inte direkt det smartaste att göra
När det blev grönt hade jag ca: 5 meter kvar till framförvarande bil.
Jag kör iväg o sedan ligger det en hoj o en snubbe o sprattlar på min högra sida
Killen hade alltså glidit in framför min högra front o han trodde (?) att jag skulle se honom
Han klarade sig undan med blåmärken o hade en otrolig tur att han inte föll innåt (vänster) då hade jag garanterat kört över honom utan att veta om det!!!!
Killen fick sätta sig i förarstolen o se om han kunde se ngt precis framför högerfront på bilen... Han insåg att det inte finns en chans att se ngt där o han har lärt sig en mkt bra läxa!!!
Alla som inte har kört lastbil lr dyl ska veta att vi som kör ser inte ett enda skit precis framför bilen, trots att vi sitter högt upp betyder inte det att vi kan se allt för det.
.../Yoshi
ps, killen blev vållande av olyckan