Vänstersväng, va ärliga nu..

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag kollar både en och två och tre gånger. Hade ****** som svängde vänster framför mig förra sommaren kollat i backspegeln, sidospegeln eller vänt på huvudet nån gång inom 10 sek innan han svängde så hade jag fixat förra sommaren mkt bättre..

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Nope, aldrig orsakat ngt lr ens nära...
Däremot har jag mött hoj på fel sida av vägen vid en (för mig högerkurva) när jag kört lastbil!!!

Han klarade sig med MKT tur att inte fronta med mig!!!
(har aldrig förståt dom som genar kurvor som är blinda (dolda)...)

En föredetta arbetskamrat fick en hoj i fronten på sin lastbil för 5 år sedan.
Den killen dog direkt (hojkillen alltså) :(

Fast jag har kört på en kille kom jag på nu.
En snubbe låg i högerfil som svänger in mot stan (sveavägen mellan norrtull o sveaplan) jag körde en tankbil i mittenfilen.
Killen tyckte han var smart att köra om mig på min högra sida o sedan glida in framför mig (precis framför) Med tanke på att jag rullade i låg fart mot rödljuset där bilar stod still så är det inte direkt det smartaste att göra :rolleyes:
När det blev grönt hade jag ca: 5 meter kvar till framförvarande bil.
Jag kör iväg o sedan ligger det en hoj o en snubbe o sprattlar på min högra sida :näsblod

Killen hade alltså glidit in framför min högra front o han trodde (?) att jag skulle se honom :va
Han klarade sig undan med blåmärken o hade en otrolig tur att han inte föll innåt (vänster) då hade jag garanterat kört över honom utan att veta om det!!!!

Killen fick sätta sig i förarstolen o se om han kunde se ngt precis framför högerfront på bilen... Han insåg att det inte finns en chans att se ngt där o han har lärt sig en mkt bra läxa!!!

Alla som inte har kört lastbil lr dyl ska veta att vi som kör ser inte ett enda skit precis framför bilen, trots att vi sitter högt upp betyder inte det att vi kan se allt för det.

.../Yoshi

ps, killen blev vållande av olyckan

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nix, inga olyckor eller tillbud som jag vet om. Försöker ha så mycket uppsikt som möjligt, både på hoj och i bil.
Ta-i-trä, kasta-hästsko-över-axeln, tvi-tvi-tvi. :rolleyes:

Däremot är jag av åsikten att ingen trafikant, oavsett fordon, skall åläggas att vara beredd på andra fordon i betydligt högre hastighet. Med betydligt menar jag dubbla skyltade hastigheten eller mer. Kör man exempelvis hoj i 200+ på väg är det ens egen förbannade skyldighet att förutsätta att ingen hinner lägga märke till en - och planera sin körning därefter.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Tittar precis innan jag svänger,har aldrig råkat ut för att nån båge har kommit precis då som tur är.Fast jag mötte 2piloter igår som körde slalom mellan bilarna när jag åkte från skutskär,han inte se vad det var för märken men den första var silver/svart av nyare modell,den andra var snorgrön så jag förmodar att det var en kawwa....

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Var när en gång för två vintrar sedan!
Svängde vänster in på bilprovningen och så låg det en custom nisse i snön o kravla
som jag höll på att köra över ; )

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
unlock26 skrev:
Tittar precis innan jag svänger,har aldrig råkat ut för att nån båge har kommit precis då som tur är.Fast jag mötte 2piloter igår som körde slalom mellan bilarna när jag åkte från skutskär,han inte se vad det var för märken men den första var silver/svart av nyare modell,den andra var snorgrön så jag förmodar att det var en kawwa....

Det låter som det är min gamla kawa : ) Den kom till den trakten!
(zx9r -99'a)

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Kreuger skrev:
Problemet är att det är så jävla avancerat att byta en glödlampa på moderna bilar så det går knappt att göra själv och kan kosta uppåt tusenlappen att få gjort på verkstad så därför åker så många nya bilar omkring med bara ett ljus frammåt. :huvet

Hoppas framtida bilar får konstruktioner som gör att vem som helst kan byta en glödlampa som är trasig.

Word! Går fan inte att öppna huven på en modern bil och förstå ett jota! Tacka vet jag farsans gamla triumph där kan till och med jag se vad som är vad :tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...