Värde på ktm 660 -04

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Jag tror detta är ett "problem" som gäller motardhojar i allmänhet och inte bara 660. Själv bytte jag från 525 till 660 för att jag inte hade tid med den service som krävs och jag har svårt att se att se vilken annan hoj än 660 som skulle ge mer effekt/skoj/adrenalin i förhållande till serviceintervallen.

Jag tror snarare problemet är att folk (inkl mig själv) byter hoj väldigt ofta vilket gör att det finns många 04'or/lågmilare till salu->priserna pressas. En del av förklaringen är väl att folk vill ha det senaste, en annan kanske att folk inte vill lägga 10k på en storservice och säljer sin husa eller ktm 525 när det börjar närma sig 100h.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag tycker det är jäkla överpriser på motarder på beg. marknaden.
Förstår inte varför folk köper begagnat när man får en ny för i många fall under 20k extra. Hittade en som kostade 3000mindre än en helt ny på blocket.
Skaffar jag motard så kommer det bli nytt om inte begpriserna sjunker betydligt.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
-PLM- skrev:
Jag tycker det är jäkla överpriser på motarder på beg. marknaden.
Förstår inte varför folk köper begagnat när man får en ny för i många fall under 20k extra. Hittade en som kostade 3000mindre än en helt ny på blocket.
Skaffar jag motard så kommer det bli nytt om inte begpriserna sjunker betydligt.
Det har väl varit brist på motarder ett tag, kanske därför som priserna e som de e...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top