Värderingshjälp för supermotard.

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala +2,5mil
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
KTM Duke 620 TS Touring -96 med
17" landsvägsfälgar (o däck (slut)). halvdant skick, lite repig, en bakre sidokåpa saknas. Varvräknarglas sprucket. Backspeglar saknas. Motorn värmenypt, gått torr, då kylarvatten läcker.

Nå vad kan det vara värt att lägga för det här reparationsobjektet?
Den borde väl i OK skick ligga på ca 25000?
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
ÄR inte expert på vad ett nyp raserar i penningpungen men säg
att du lätt prutar cylinder kolv och allat annat plus några tusen!

Sedan har du allt annat på den som drar ner priset! säga 10000 kanske?
 
Last edited:

ström 1

Vet du va du har Hedlund ..taskig timing
Gick med
4 Jan 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
KTM 660
Patlar skrev:
2645811 KTM Duke 620 TS Touring -96 med
17" landsvägsfälgar (o däck (slut)). halvdant skick, lite repig, en bakre sidokåpa saknas. Varvräknarglas sprucket. Backspeglar saknas. Motorn värmenypt, gått torr, då kylarvatten läcker.

Nå vad kan det vara värt att lägga för det här reparationsobjektet?
Den borde väl i OK skick ligga på ca 25000?



Jag säger som Redan nogonstans 8 till 10 tusen, att köpa nya delar är ju inte gratis samt allt jobb
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har en liten aning om vad grejerna kostar att fixa... :) Du vill nog inte lägga mer än 10-12 tusen på en maskin som nypt och dessutom i övrigt har ett antal år på nacken. Det är en _stor_ motorrenovering som behövs, för att man ska våga använda hojen igen (kolv, cylinder, diverse lager, vevstake osv). Dessutom kostar instrumentering, plastdelar o.d. en hel del och det finns inga garantier för att allt går att få tag på längre, utan du får använda t.ex. backspeglar från någon nyare modell.

Som av en händelse har jag dock originalkolv och cylle till en 620 liggandes ;) Precis inkörda innan de byttes mot grövre doningar.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
ström 1 skrev:
2645886 Jag säger som Redan nogonstans 8 till 10 tusen, att köpa nya delar är ju inte gratis samt allt jobb

Håller med. Jag skulle inte ge mer än så.
Kolla vad det skulle kosta att laga på firma. Ta 26.000kr - verkstadskostnaden så kan det bli ett rimligt pris. 5-10.000 typ
 

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala +2,5mil
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Tack för hjälpen.
Era tyckanden om vad den var värd, var ungefär lika mycket som jag tänkt mig. Hojen fanns på en auktion och drog iväg för att sluta på 12500:- och inropningsavgift 2200:- tot 14700:-. Jag hade hittat en beggad motor innan för 8000:-, men med slutpriset som blev, så var det inte värt det. Jag får leta vidare efter det stora motardklippet, för det ser då förbannat skoj ut att köra upprätt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top