Den här tråden verkar inte blivit någon hit...
Men jag slänger ut en fråga ändå, vad är rimligt att begära för min hoj?
Hojen:
-RGV 250 vj21 1990
-Avställd, obesiktigad
-Mätarställning ca 1600 mil, har förmodligen gått på bana.
-Hyggligt sk. bruksskick. Originalkåpor finns, dock skrapade på ena sidan och topkåpa, har köp begagnade i annan färg.
-Startar och går. Tank och förgasare rengjorda. Men fuktar/läcker olja under motorn när man kör, har inte lyckats identifiera vart ifrån det kommer.
-Ej original avgassystem
-Öhlindämpare bak, styrdämpare
Är det värt att lacka om kåpor för ca 5000 kr? Höjer det värdet motsvarande eller mer?
View attachment 449663
Den här tråden verkar inte blivit någon hit...
Men jag slänger ut en fråga ändå, vad är rimligt att begära för min hoj?
Hojen:
-RGV 250 vj21 1990
-Avställd, obesiktigad
-Mätarställning ca 1600 mil, har förmodligen gått på bana.
-Hyggligt sk. bruksskick. Originalkåpor finns, dock skrapade på ena sidan och topkåpa, har köp begagnade i annan färg.
-Startar och går. Tank och förgasare rengjorda. Men fuktar/läcker olja under motorn när man kör, har inte lyckats identifiera vart ifrån det kommer.
-Ej original avgassystem
-Öhlindämpare bak, styrdämpare
Är det värt att lacka om kåpor för ca 5000 kr? Höjer det värdet motsvarande eller mer?
View attachment 449663
Honda Dax 72cc - äkta och original, inte Kina, besiktningsbefriad (-81) och har rullat några 100 mil. Hel & ren som stått i varmgarage sedan 2014, lättstartad och det är lika lätt att kicka igång den med handen som foten. Någon kallade den för Monkeyns inavlade kusin så förstår den ej insatte konceptet lite bättre, denna är dock användbar även för en vuxen. Fällbart styre, tjänstevikt på 70kg så man får lätt med den i ex. en husbil eller kan ställa den på dragkroken. Toppfart 75km/h enl. Honda.
12k slanta jag 2014, eftersom den inte används överväger man alltid värdet samtidigt som den skulle kunna stå i garderoben utan att vara ivägen tills andan faller på.
Vad tycker Sporthoj.com att den är värd, femma & en fimp eller oanade summor för någon med habegär och osunda finansmöjligheter? Antingen investeraren som vill ha ett original eller busfröt som ska bygga fakk u burn out II med fläkt och tvåhjulsdrift, gissar jag är de enda alternativen.
Ca 330 mil har den rullat listade jag ut, oöverträffat oskruvad.
Detta kan bli en rolig tråd eller bra beroende på hur man läser och tar till sig informationen däri.
Alla har ju åsikter om hur mycket saker och ting är värda och de hojar som ligger kvar på Blocket är oftast de som är övervärderade av säljaren.
Och eftersom jag just nu för tillfället är sugen på en Honda CBR1100XX 1999-2006 så kan jag meddela er att de är INTE värda 40 000 SEK.
För hel***e!#! det är en 20 år gammal hoj som oftast har rullat närmare 10 000 mil. Ni kan inte förvänta er att man betalar samma för den som du kan få för en 6 år nyare ZZR1200 med max 2000 mil på mätaren. Speciellt nu när högsäsongen för hojförsäljning är över. Det är sommar, inte vårpriser.
Skärpning!!
Rätt pris är mellan 25-30 ifall den inte rullat för långt.
40-50k i NorgeHar en ytligt bekant som har en Suzuki 500 tvåcylindrig 2-takt ifrån slutet på 60-talet i nyskick. jag har aldrig vågat fråga vad värdet är på hans hoj. Vad ligger värdet på?
Jag har spytt på begagnat-marknadens priser i 2-3 år nu....
Jag köpte min K5 för 36.000 2016, nu ligger dem ute för 55+. Det är väl bra för en om man vill sälja, men inte fan blir man sugen på att köpa en till hoj även efter affär
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |