Det är väl inte 250R förare som gapat mest om klassen de senaste åren eller hur?
Håller med Dig, ordvalet var onödigt
Det är väl inte 250R förare som gapat mest om klassen de senaste åren eller hur?
Visst vore det spänannde som tanke men särskilt realistiskt är det ju inte. Det är ju tex. inte klart ekonomiskt med alla team som tänkt köra i VM än och hur svenska förare/team i någon större utsträckning skulle ha råd att köra klassen är jag skeptisk till.
Dessutom är ju 250R tillåtet i Moto2 så hur ska du lösa det i ProSBK?
Det var ju kamratligt av er!
/J
Ingen svensk tog poäng i IDM 2009. Att tro att en förare som Jörg Teuchert skulle ha det svårare i Pro SBK än vad Backlund skulel ha det i IDM är ju en intressant vinkling. Kai Börre Andersen som nog skulle räknas som favorit om han körde i Pro-SBK kom trettonde i IDM i år. Nina Prinz som väl spöade alla deltagande svenskar på Assen 2008 kom 21:a i IDM etc.
Skriver inte för att försöka skriva ner de bästa svenska förarna dock är IDM-SBK en väldigt stark klass.
Edit: vad jag kunde se var det ingen svensk som kört IDM SBK i år och då är det ju svårt at ta poäng.
Senaste som tog på poäng var Robert Gull i 125 klassen 2008, en tredjeplats som bäst.
Det var ett spekulativt svar på en spekulativ fråga.
Senaste som tog på poäng var Robert Gull i 125 klassen 2008, en tredjeplats som bäst.
Fast det jag kommer ihåg så kraschade han tonvis med gröna hojar åt sitt hollänska team !
Tror inte Lindström är nöjd med sin sejour i IDM, kan liksom inte alls blivit som han hoppats på..
Fast tog han en pole där så kanske han e nöjd ändå
Så klart. Kollade inte 125 för året och det var dumt för Alexander har ju kört kanonbra under 2009.App app app Alexander Kristiansson tog ju en del poäng och blev 14:de totalt så en del poäng blev det under 09 för honom!
Vill du tolka det så är det ju fritt att göra det. Senast jag kollade var det dock inte de andra förarna som valde att inte ge SM status till 250R efter 2010.
.
Till övriga kommer jag inte reagera på de hot PM jag fått vilket snarare får en tvärtom effekt.
Tål man inte sanningen så är det deras problem.
Det stora problemet är såklart att det är för få förare.Bristande intresse och buller tror jag är orsaken inte förare.
Personligen har jag inget emot att klassen överlever men tex SO har valt att ta bort klassen redan i år och enl väl initierad person sa han personligen till mig att det berodde på att grannarna klagar på buller.
Sedan är det väl upp till arrangörerna att köra klassen men som sagt buller frågan är det stora problemet inom racingen idag.
För vissa att diskuterar denna fråga verkar vara som att försöka släcka en brasa med fotogen.
Till övriga kommer jag inte reagera på de hot PM jag fått vilket snarare får en tvärtom effekt.
Tål man inte sanningen så är det deras problem.
Edit: Exempelvis så anser jag att det borde vara bättre med en STT1000 klass i Svemos regi istället för 2 olika Superbike klasser. SO samt Svemo borde kunna samsas om samma reglemente åtminstone.
highsider.se skrev:Till nästa år så går man efter det tyska IDM-reglementet. Ladda ner den engelska versionen på idm.de. En översättning kommer att ges ut på svenska, men om det uppstår diskussion så går man efter den engelska. Utöver däckbegränsning och ljud så är det tyska reglementet som gäller för Superstock 1000, Superstock 600 och 125GP.
What you said?Första flygande på hojen han skröt om en hel vinter...
/ jens
What you said?
Det där verka rinternt och jag fattar inte..
Buller problematiken ur boendes perspektiv är oljud och tyst racing är framtiden kanske man skulle kunna säga därför blir std klasserna selekterade.Det stora problemet är såklart att det är för få förare.
Bullerproblematiken har väl stötts och blötts en hel del och det är inget att sticka under stol med att buller är ett gemensamt problem för svensk roadracing. Huruvida 250R är den största problemkällan kan diskuteras, och har gjorts också.
Edit: Hot är för sorgligt.
Han köpte ju en (enligt utsago) gammal WBSK-sucka. På första (eller snarare på väg ut på första) flygande varvet på torpet satte han den i utgången på start/mål.
Sen la han av.
Edit: Fursten alltså. MC-dåkktårns inlägg modererades bort...
/ Jens
Hahaha, tvitaktstalibanerna ska starta inbördeskrig i RR-sverige
/ Jens
BSB, inte WSBK.
Vad nu det har med ämnet att göra.
På tal om hot
Även om debatten blir hetsig och prestigen är enorm om att ha rätt så tycker vi alla att racing är kanon kul. Det här forumet har en grym genomslagskraft och är väl i första hand en underhållningsajt för MC intresserade men alla gillar inte åsiktsfriheten med den myriad av åsikter skapar inspiration och nya kontakter vilket är verklighet i mitt fall.
Ok då. Det var replyat på det inlägget som försvann... Utan det inlägget verkar (och är) mitt inlägg lite onödigt.
/ Jens
Debatten är (hoppas jag) hetsig på ett vänligt sätt. Alla åsikter blåses upp och allas åsikter är ju självklart rätt för dom själva.
Att skriva hot på PM tillhör inte min värld, fattar inte att dom hänger här alls...
/ Jens
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |