Världen bästa strumpor och kalsonger?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kära bullen.

Jag, som många andra tror jag, har svårt att hitta bra strumpor och kalsonger som inte har en miljon larviga loggor på. Björn Borg kalsonger är inte bekväma (för korta "ben") och intersportstrumpor är inte vad dom en gång var.

Har i flera år tänkt köpa på mig en större uppsättning kalsonger och strumpor så jag slipper stå och välja på morgonen. Vill ha ca 21 par vardera för att klara ca 3 veckor.

Kalsonger är svårast eftersom alla envisas med visa märket så tydligt. Eftersom jag inte sett Burton kalsonger eller alpinestars kalsonger i närheten så är mitt intresse för märkeskalsonger obefintligt. Har köpt några par omärkta på Coop som faktiskt är grymt bra. Men omärkta kalsonger är ovanligt. Vilket märke är egentligen ok att ha, som samtidigt har ett rimligt pris och bra komfort.

Strumpor då. Ja här är det egentligen enkelt. Smartwool running light eller motsvarde. Men kan man verkligen köpa strumpor för vardagsbruk för 100 kr paret?

Hjälp, vad fan gör jag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Björn borg har ju en variant som de kallar "long boxer" där just benen är lite lämngre, och dessa sitter perfekt på mig. Inte hittat en enda filling som sitter bättre:fakta Väljer man dessutom de lite enklare enfärgade varianterna så är de inte farligt dyra med tanke på hur bra de sitter. De får min röst:tummenupp

Strumpor är svårare, men generellt gillar jag tunnare sportstrumpor som smiter åt ordentligt... Gillar inte lösa sockor som glider runt, bildar veck och så vidare. Strumpor ska sitta tight och fast på sin plats:fakta
Jag har ett par kinesiska Boss kopior (tunna bomullsstretch) som sitter jävligt bra, ifall originalen sitter lika bra och samtidigt håller bättre kvalitet som skulle de mycket väl kunna vara bäst (förutsatt att de inte är förjävla dyra). Mina kopior är lite ojämna vad gäller hållbarhet, en del av paren har jag haft i flera år nu medan andra utvecklade hål och praktiskt taget desintegrerade på bara ett par veckor. Men de är så pass billiga och sitter såpass bra att jag köper fler vid varje tillfälle som ges, Så jag säger kinesiska boss:tummenupp :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Strumpor köper jag varje eller vartannat år, sist blev det H&M, med krav på specifikation:

• Mörkgråa, inte svarta för de håller aldrig färgen o tillslut ser det ut som man har 10 olika sorters strumpor
  • Lagom tjocklek - inte strumpbyxetunna, inte tjocka
  • Inga jävla tubsockor

Gjort såhär i flera år vilket fungerar bra, para strumpor är slöseri med livet. Köper 30-50 par varje gång och slänger innevarande uppsättning när det är dags för ny. Möjligen kompletterar jag med ett fåtal sockor och cykel/löparstrumpor i separat låda.

Kalsonger behöver jag inte para så det kan bli lite olika men Frank Dandy kan jag rekommendera.

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Kalsonger (boxer) köper jag på Brothers. 100kr paret tror jag och de tycker jag är riktigt bra.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag köpte alltid kallingar på D&G då dessa är grymma, men har bytt till Björn Borg då jag tycker de är ännu bättre. Som Bushido skrev så finns de ju med längre ben.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
MAN underwears fillingar är fina.

Strumpor köper jag från CAT.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Kronans kalsonger är fantastiska. De absolut bästa köpte jag för ca 10 år sedan på dåvarande OBS, ser nästan ut som nya.

Björn Borg kan jag inte klaga på. På tok för dyra nu för tiden.

MQ:s egna är helt värdelösa. Första paret gick sönder efter ett par användningar.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Strumpor från Topeco håller riktigt bra kvalitet utan att vara kostsamma, brukar håller flera år för mig. Loggan sitter diskret på undersidan av foten. Finns bl.a. på MQ.

MQs kalsonger är också bra, bättre än t.ex. Björn Borg, och till rimligt pris. Visserligen logga längs resåren (loggan är inte MQ, utan något annat som jag glömt) men generellt är den ganska diskret. Bra variation på färg och mönster (från skrikigt till helfärgat/klassiskt och hela skalan däremellan).

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
MQ.s heter Bläck, helt ok. Testat Decathlons sportvariant (nå't micromaterial) och de är billiga och hittills förvånansvärt bra. Bomull suger till träning...

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Dressmans "Man Underwear" kör jag med. Jäkligt sköna, och vettigt pris. Finns i en mängd olika färger om man gillar sånt. Själv kör jag helsvarta.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Köpte Man underwear med amerika tema på, hade t.o.m kewk ventilering.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping