Världen bästa strumpor och kalsonger?

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
MAN underwears fillingar är fina.

Strumpor köper jag från CAT.

Var F hittar man strumpor från CAT?

Har några par och dom är riktigt sköna. Har letat efter butiker som har dom för att tjöpa ett 20-pack men hittar ingen...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Björn borg har ju en variant som de kallar "long boxer" där just benen är lite lämngre, och dessa sitter perfekt på mig.....

.....Så jag säger kinesiska boss:tummenupp :D

Jo jag har märkt dom, gillar dem också men jag gillar dock inte björn borg, varken personen eller varumärket. Blir svårt då.

Har ett gäng kina kopior på Lacoste, köpt i kina för 2 kronor paret. Håller sjukt bra och sitter fint. Synd bara att det är så svårt att veta kvaliteten innan. Köper ju gärna ett gäng.

Hanes boxershorts

Verkar vara korta ben. Kan jag få ett par av dig att prova?

Ullmax strumpor.

Jo, men då kan jag lika gärna köra på smartwool eller annat lyxmärke. Sen måste det vara för löpning eller motsvarande för att inte bli för varmt.

Strumpor köper jag varje eller vartannat år, sist blev det H&M, med krav på specifikation:

• Mörkgråa, inte svarta för de håller aldrig färgen o tillslut ser det ut som man har 10 olika sorters strumpor
  • Lagom tjocklek - inte strumpbyxetunna, inte tjocka
  • Inga jävla tubsockor

Gjort såhär i flera år vilket fungerar bra, para strumpor är slöseri med livet. Köper 30-50 par varje gång och slänger innevarande uppsättning när det är dags för ny. Möjligen kompletterar jag med ett fåtal sockor och cykel/löparstrumpor i separat låda.

Kalsonger behöver jag inte para så det kan bli lite olika men Frank Dandy kan jag rekommendera.

Det är så jag vill göra. Men jag vill bara ha sjukt bra strumpor. Ska jag göra det med dom jag länka till blir det ju några tusen kronor. Kanske värt det, kanske inte.

Har några par och dom är riktigt sköna. Har letat efter butiker som har dom för att tjöpa ett 20-pack men hittar ingen...

Ja det vill jag också vete. Kolla ebay efter dom utan resultat.

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Har oxå Man Underwear från Dressman. Köpte på mig cirka 10 par och det är nog fasen 6-7 år sen nu.
Ungefär hälften har gett upp de senaste åren och resten använder jag bara i nödfall.
Men de höll sig bra och fina. Mot slutet gick resåren sönder.
Köpte några par till på dressman nyligen.

Annars har jag haft svårt att hitta bra kalsonger. Min mor kom hem med 10 par från Kina år 2008. Björn Borg och Calvin Klein för typ en tia styck.
Några av dem lever än. Jag köpte på mig ett gäng när jag var där 2011 igen.

(skrev det där sista mest så ingen skulle tro att jag bara använt 10 par kalsonger det senaste decenniet)

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*

Av en ren slump så hittade jag dom när jag skulle köpa en dosa snus på Netto, 50 spänn för ett 5pack om jag inte minns fel.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tycker det mesta i strumpor och kalsong väg håller dålig kvalitet idag oavsett vad det sitter för märke på dem och prislapp. Folk betalar helt enkelt inte för kvalitet utan för varumärket nu för tiden. Många gångar tillverkas säkert strumpor och kalsonger samma fabrik. Det som möjligen skiljer dem åt är att varumärket de ska saluföras under har valt en marginellt bättre kvalitet på tyg och reså.

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04

Gekås i Ullared har mängder! Där handlade jag mina. Kan inte annat än att hålla med, funkar prima.

Och har man bara en modell så slipper man sortera dem efter tvätt :yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kallingar har jag bara en typ, Björn Borg Short Shorts. Finns ju också Björn Borg Shorts, som är lite längre alltså. Kommer nog aldrig köpa några andra.

Strumpar är sjukt svårt, bang for the bucks tror jag Tiger är bäst. BUrlington är OK men för dyrt. HM är sämst.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping