Världens allra bästa motorcykel

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Enligt enad världspress är det Honda Cub... tillverkad i några miljoner exemplar. I trogen tjänst som Posthoj i bla Australien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CT110
Honda_CT_110_Postie_Bike.jpg

Precis! Honda Cub har blivit utsedd till detta, det var bla ett stoort reportage om det i "Superbike Magazine" förra året.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Kanske skulle vara en hoj med xt-motorn och motardhjul?

Min TT600S kanske om Jag får på motardfälgar? den är lite trött så fortåka blir svårt men den har öhlinare bak, WP-gaffel, brembrobromsar, stålomspunnet och allt detta orginal, dessutom kan man inte göra slut på den motorn..

Skulle se ut så här nånting...

Jag tror att vi har hittat en vinnare! Kanske kasta på något mer grovmönstrade däck så den klarar av lite terräng också.

Den där såg ju riktigt bra ut.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tror att vi har hittat en vinnare! Kanske kasta på något mer grovmönstrade däck så den klarar av lite terräng också.

Den där såg ju riktigt bra ut.

Det är en grym hoj som aldrig togs in i sverige. Fanns bara här i E-versionen som var låg som faen i häcken, tyngre (batteri, startmotor, mm) och hade paioligaffel.

Du har rätt, lätt mönstrade motardhjul på den, ny fugge, filter och helsystem så rör den på sig ganska bra också. Den är sjukt hög som den är nu så motardhjul gör nog susen.

Här är min. 600 mil endast!

Bifogat

• 20080915294mini.jpg
    20080915294mini.jpg
    65.6 KB · Visningar: 218
Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Det är en grym hoj som aldrig togs in i sverige. Fanns bara här i E-versionen som var låg som faen i häcken, tyngre (batteri, startmotor, mm) och hade paioligaffel.

Du har rätt, lätt mönstrade motardhjul på den, ny fugge, filter och helsystem så rör den på sig ganska bra också. Den är sjukt hög som den är nu så motardhjul gör nog susen.

Här är min. 600 mil endast!

Den ser ju ny ut? :O Hur ung är hon?

Ett par motardhjul gör sig alltid bra! Investering till sommaren?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Den ser ju ny ut? :O Hur ung är hon?

Ett par motardhjul gör sig alltid bra! Investering till sommaren?

Den är från 95! Gjordes i S-versionen 93-97 men togs bara in som E-versionen i sverige som kom 94 eller 95 tror jag. Hittade den här och var bara tvungen att slå till. Har haft 3 st TT600S innan, lite av en fetish faktiskt.

Denna hade bara gått 600 mil och är fanimej i snyskick.

så, nu har Jag snackat nog om min egen hoj.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
En kompis till mig hade en XJ900 och sa att det var världens bästa motorcykel. Antagligen hade han rätt, men inte fan vill jag ha en.

Det är i alla fall världens näst tråkigaste motorcyckel i alla fall, slagen på mållinjen av lillebror XJ600.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det är väl just det som är problemet. Bra och tråkig finner man oftast på samma ställen. :näsblod

Njae. Den är väl inte mer slitstark än nogon annan... vad kallas hojtypen igentligen? Grundhoj?. Den har inge vidare fjädringskomponenter, halv ok köregenskaper, prestanda?

Tror CB1000, 900Hornet, GSX1400, XJR1300, mfl är bättre på samtliga pungter OCH roligare att både se på och köra.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Njae. Den är väl inte mer slitstark än nogon annan... vad kallas hojtypen igentligen? Grundhoj?. Den har inge vidare fjädringskomponenter, halv ok köregenskaper, prestanda?

Tror CB1000, 900Hornet, GSX1400, XJR1300, mfl är bättre på samtliga pungter OCH roligare att både se på och köra.

Världens bästa hoj måste ju ha kardan. Kardan är bra = tråkigt

Det finns säkert någon modernare hoj som är förnuftigare än XJ900 som ju kommer från stenåldern. Men jag tänker inte ägna natten till att söka trista hojar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du är min nya bästis.
Urin är utmärkta kvalitetsmaskiner.
Jag har nu kört närmare 200 mil med min.
Enda jag behövt byta:
Vinkelväxel, bensinkran, förgasare, tändsystem en kolv och en insugsventil.

Ärligt: Honda XR600, Yamaha XT600 eller BMW R100GS.

lyset

Socio#1314
Gick med
22 Feb 2004
Hoj
HYM 1100
Ducati Hypermotard måste ju ligga bra till.
Kolla bara resultatlistan från Pikes Peak!

sid1996

The Dude
Gick med
23 May 2005
Hoj
Gangsta-orange
Varför inte använda Bikez.com. Där har du exakt den typ av betygsättning på, i princip, alla årsmodeller av alla hojar. De har dessutom en "MC of the Year"-sektion.

Bara mina två cent...

www.bikez.com

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
mc of the year 2003 plats 3 :Rieju MRX 50 Pro.......
jo den listan kan ju värderas,,hehe :)

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Det finns bara ett givet svar oavsett vem det är som svarar:

MIN hoj är världens bästa!:fakta

Sen spelar det ingen roll om DIN är dyrare, finare i lacken, går fortare, har mer eller mindre krom, drar mer eller mindre bensin etc.

MIN hoj är ALLTID bättre än DIN hoj. :arsele

:D :D

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Måste hålla med Teo om XT motoriserade hojar, i början av nittio hade jag en budklubba med åtta tusen mil på mätaren, gick fint.

På blocket finns en bänkad TTR med annan kam + kolv som ger nästan femtio kusar på bakhjulet, så de är ju snabba som FAANN också.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
fanns ju nån holländare som åkte jorden runt på en R1 (minns ej årsmodell), enda sporthojen jag hört som gjort den resan, det borde ju bumpa upp R1an en del i rankingen iaf...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024