Varför är nästan alla som skrivit här så trångsynta
Hur många är det som lånar ut sin hojar till polare mm
Om en pappa & son ska dela på en hoj är det sonen som SKA stå för försäkringen pga att han löper större olyksrisk.
Klass 7 hojarna går ej runt för försäkringsbolagen! De skyhöga
försäkringspremierna är ett sätt att få in lite extra pengar samt att det är ett snällt sätt att säga:
-Vi vill inte försäkra din klass 7 hoj
Ska det vara så svårt för ett försäkringsbolag att sätta dit alla som höjer premierna för att andra ska få lägre premier? Tex
Kör föraren utan skinnställ/ryggskena/hjälm så gäller EJ försäkringen vid ev olycka.
Om förare åker fast för fortkörning, höj premien.
Har föraren kört vårdslöst vid olycka eller böter, höj premien.
Har ägaren åkt fast för fyllekörning/droger, tecknas endast trafikförsäkring.
Jag tycker att vid tecknande av försäkring ska försäkringsbolaget KRÄVA att ägaren ska gå på en mc-utbildning, tex Bike event.
Jag kanske låter JÄVLIGT tråkig nu men hur ska annars premierna gå ner
Jag är ingen ängel själv. Jag har maxat hojen, jag har kört bakhjul, jag har "sken" försäkrat pga att jag kan ej betala 35.000:- i försäkringspremie.
Men jag har också kraschat hojen!!!!
Men jag använde mig INTE av försäkringsbolaget, utan sålde hojen i skrapat skick.

Hur många är det som lånar ut sin hojar till polare mm
Om en pappa & son ska dela på en hoj är det sonen som SKA stå för försäkringen pga att han löper större olyksrisk.
Klass 7 hojarna går ej runt för försäkringsbolagen! De skyhöga
försäkringspremierna är ett sätt att få in lite extra pengar samt att det är ett snällt sätt att säga:
-Vi vill inte försäkra din klass 7 hoj
Ska det vara så svårt för ett försäkringsbolag att sätta dit alla som höjer premierna för att andra ska få lägre premier? Tex
Kör föraren utan skinnställ/ryggskena/hjälm så gäller EJ försäkringen vid ev olycka.
Om förare åker fast för fortkörning, höj premien.
Har föraren kört vårdslöst vid olycka eller böter, höj premien.
Har ägaren åkt fast för fyllekörning/droger, tecknas endast trafikförsäkring.
Jag tycker att vid tecknande av försäkring ska försäkringsbolaget KRÄVA att ägaren ska gå på en mc-utbildning, tex Bike event.
Jag kanske låter JÄVLIGT tråkig nu men hur ska annars premierna gå ner

Jag är ingen ängel själv. Jag har maxat hojen, jag har kört bakhjul, jag har "sken" försäkrat pga att jag kan ej betala 35.000:- i försäkringspremie.
Men jag har också kraschat hojen!!!!
Men jag använde mig INTE av försäkringsbolaget, utan sålde hojen i skrapat skick.