*Superlight*
Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
samuel w skrev:2582074Vad är det den har som gör att den skulle vara så mycket bättre än alla andra superbikes?
Jaaadu, vad kan det vara...
samuel w skrev:2582074Vad är det den har som gör att den skulle vara så mycket bättre än alla andra superbikes?
Klart jag inte gör, inte i detta fallet.oscar skrev:2582090EDIT: Jag måste får göra ett tillägg här... Snälla säg att du inte menar allvar?!?!
Triggerhappy skrev:2581915Man måste ändå ge Ducati cred för att de gör det vi önskar japsen skulle gjort.
Tänk er en civilversion av RC211V eller någon av de andra hojarna.
Hur många hojar måste en fabrik sälja för att Homologisera den för SBK ??
Vi kanske får se Desmosedicin i Superbike ??
Svara gärna, jag vet inte?*Superlight* skrev:2582108Jaaadu, vad kan det vara...
Maverick_ou812 skrev:2582111...och jag tror Duccen är närmre sanningen än Audi
samuel w skrev:2582074Vad är det den har som gör att den skulle vara så mycket bättre än alla andra superbikes?
samuel w skrev:2582116Svara gärna, jag vet inte?
Det famgick ju i ett inlägg innan här att i Superbike kan Ducarna hävda sig för att de kan trimma 2-cyl twin så pass att de kan regera klassen. Motortypen är värdelös när det är lika villkor på trimmningen och därför vart det 4 cyl i MotoGP.*Superlight* skrev:2582114Vad dom sagt officiellt, så kör dem vidare med 2cyl nästa säsong också, men...vem vet
Jag blir lite osäker vad du menar med att de tävlar med en 999R, du menar en sådan som säljs i butik?? Det är ju en ombyggd 999 de tävlar med, och var står det att DesmoRR har bättre prestanda än den. Såg i nån länk här att de uppger t ex 205hk i den, antar att det inte är på bakhjulet, i så fall är den ju inte i närheten när det gäller prestanda.Dino Velvet skrev:2582119Behöver du verkligen fråga om det
Eftersom hojen Ducati tävlar med i år är en 999R där chassi, bromsar, prestanda mm inte är lika vassa som på DesmoRR.
Och 999R var redan bäst... Igen...
Jo det gör jag. Men folk verkar ju tro att det är en motogphoj den här DesmoRR??*Superlight* skrev:2582122Du tittar aldrig på MotoGp va...
Dino Velvet skrev:2582053Ang. tidigare påstående om pris och prestanda:
Ja, MV´n är dyrare.
Men prestandan är det förmodligen ingen större skillnad på om man jämför med DesmoRR.
Tänk om Ducati kör med DesmoRR i Superbike. Då blir dom (vi ) ännu överlägsnare än tidigare.
Lobo Gixxer skrev:
Triggerhappy skrev:2582125Det famgick ju i ett inlägg innan här att i Superbike kan Ducarna hävda sig för att de kan trimma 2-cyl twin så pass att de kan regera klassen. Motortypen är värdelös när det är lika villkor på trimmningen och därför vart det 4 cyl i MotoGP.
Något tillspetsad förklaring men i stort så....
Triggerhappy skrev:2582125Det famgick ju i ett inlägg innan här att i Superbike kan Ducarna hävda sig för att de kan trimma 2-cyl twin så pass att de kan regera klassen. Motortypen är värdelös när det är lika villkor på trimmningen och därför vart det 4 cyl i MotoGP.
Något tillspetsad förklaring men i stort så....
samuel w skrev:2582134Jo det gör jag. Men folk verkar ju tro att det är en motogphoj den här DesmoRR??
Axxexs skrev:2582169På Ducatis egen sida står det att det är en replika av GP-hojen.
"This is a limeted edition motorcycle, as one would imagine for a product conceived as the first true MotoGP replica."
Maverick_ou812 skrev:2581837Du är medveten om att hojen som visas är Ducatis MotoGP räcer, Desmosedici RR?
RickZ skrev:2581750Undra vad försäkringen blir på en sån hoj?
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,866993,00.html
eV1Te skrev:2582181Efter lite läsning på opartiska sajter om Ducatis DesmoRR så skriver de att:
Motorcykeln har exakt samma dimensioner som motogp varianten, samma uppbyggnad och volym i motorn (4 cylindrar i L form, med 989 cc) samt att växellådan kan plockas bort som en endaste enhet...
Chassit som är en hybrid-komposit av kolfiber och stål är nästan identisk med MotoGp hojen.
Kvävgas trycksatta öhlins dämpare är en annan detalj också.
Anledningen till att den inte har 280 hk på bakhjulet istället för de 205 hk (på bakhjulet) ,är för att motorn måste klara av de europeiska kraven för ljud och avgaser... samt att motorn måste hålla mer än 400 mil
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |