Världens mest hatade balt?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Video

aftonbladet
Slängde hund från bro – la ut på internet
Nätsurfare spårade upp och anmälde djurplågaren

Den fruktansvärda mobilfilmen visar hur en ung litauisk man släpper en hund från en hög bro.

Men när filmen lades ut på internet började upprörda nätanvändare samarbeta för att försöka att ta reda på vem mannen var.

De lyckades. Svajunas Beniuk är gripen och åtalas för djurplågeri.

Tonåringen lät en kompis filma när han slängde en hjälplös hund från en bro. I dag anmälde han sig själv till polisen efter en omfattande internetkampanj mot honom.

Bilder på den oidentifierade mannen lades upp på Litauiska hemsidor och spreds sedan över hela världen med ett budskap: Hitta honom, grip honom.

Så långt bort som i USA har Facebookgrupper skapats för att mannen ska dras inför rätta, skriver Daily Mail.
"Hundar kan flyga"

Filmen visar hur tonåringen bär en hund fram till räcket på en bro. Han pratar till kameran om hur han ska bevisa att hundar kan flyga. Medan hunden sitter lugnt i hans famn ser han till att inga bilar är i närheten – sedan släpper han helt sonika hunden över räcket.

Hunden överlever mirakulöst – men fruktansvärda plågade ljud hörs från den över bullret från trafiken.

Den vidriga videofilmen har blockerats från de flesta sajter.
Polisen tackar webbanvändare

Men innan dess hann upprörda internetanvändare dra igång sin kampanj. De samarbetade kom så småningom fram till att hunden släpptes från en bro i Vilkija-distriktet i staden Kaunas. Sedan tog de reda på mannens namn, adress, emejladress och Facebook-profil. Polisen fick i princip allting gratis från webbsidan 15.min.lt.

I dag gick Svajunas Beniuk till polisen och anmälde sig själv när han insåg att loppet var kört.

Polisen har gått ut med ett uttalande där de tackar användarna på 15.min.lt och kallar dem "Webbens Robin Hood".

Hunden överlevde mot alla odds – och på internet har det nu lagts ut bilder på hur den får vård för sina benbrott och invärtes skador.
Sofia Ström

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Vore väl passande att släppa svinet från samma bro...klart bra straff!

Polarna som filmar också.

Vilka jäkla stjärnskott alltså. Först kasta en stackars hund från en bro, filma det och sedan lägga ut det på nätet. Tragiskt.

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Vore väl passande att släppa svinet från samma bro...klart bra straff!

Gillar din idé starkt!! Men med tanke på att han är typ 8ggr större än hunden så borde han slängas från en 8ggr högre bro! Hoppas de hänger honom, Jävla svin.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Inte konstigt att inte tyskarna hade några problem att få litauiska lägervakter.

Undrar vad straffskalan ligger på i Litauen för djurplågeri.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Av någon anledning fick jag för mig att det var vatten under bron...

...utan vatten var den ännu mer vidrig att se.

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Fy fan vad vidriga människor kan vara.

Men nu kom facebook till nytta i varje fall.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tänk att en knogmacka kan kännas så underdimensionerad ibland.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
vilka svin.

känns bra att veta dock, att de kommer återfödas som torkat gristryne i hund himmelen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att döma av skicket på hans främre tandrader kan man dra slutsatsen att han redan fått en del knogmackor i sitt förmodligen miserabla liv.

För övrigt finns det ju en medlem här på Sporthoj som skröt om hur han slängde en sopsäck med katter i från en bro i Göteborg. Skall vi kampanja mot honom också? :) Jag minns att han blev väldigt arg när jag påtalade hur dum i huvudet han var i alla fall.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att döma av skicket på hans främre tandrader kan man dra slutsatsen att han redan fått en del knogmackor i sitt förmodligen miserabla liv.

För övrigt finns det ju en medlem här på Sporthoj som skröt om hur han slängde en sopsäck med katter i från en bro i Göteborg. Skall vi kampanja mot honom också? :) Jag minns att han blev väldigt arg när jag påtalade hur dum i huvudet han var i alla fall.

Outa gärna. Och länka till tråden om du orkar.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

I sann Gunvald-anda så känner man ju spontant att man skulle vilja slita av huden, all hud, på en sån människa och kasta honom utför en rostig järn-rutschkana i nåt miljonprogram i förorten.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
I sann Gunvald-anda så känner man ju spontant att man skulle vilja slita av huden, all hud, på en sån människa och kasta honom utför en rostig järn-rutschkana i nåt miljonprogram i förorten.

Här skiljer sig inte våra åsikter åt, nämnvärt. Förstår emellertid inte vad den geografiska anklangen har för värde, såvida inte friktionen i åsyftade rutschkanor är betydligt sämre än på exempelvis Lidingö, då kan jag se en viss poäng för slutresultatet.

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Ser fram emot SH's mest grafiska beskrivning av hur rättvisa ska skipas. :hundkex

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka