Världens mest hatade balt?

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Att folk dagligen svälter, blir misshandlade, våldtagna och skjutna kan man leva med...

MEN JEVLAR OM EN BALT DÖDAR EN HUND :mad:

Nu var det ju faktiskt så att han inte dödade hunden utan den fick plågas.
Man kan inte gå omkring och tycka synd om alla som blir utsatta för grymheter, då blir man galen. Ett försvarlöst djur är annorlunda. Den hade inte en chans att skydda sig.

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
"vem vare som kasta!?"
:rofl
Fan att något så opassande kan vara så kul.. för skogsturken är alltid kul att återkomma till:D

Men hela grejen med att det är folk som svälter överallt och att det är värre. Jo säkert.. men vi blir ju påminda om det hela tiden, folk gör ju något åt det, men djurplågeri finns det inga bra regler för. Se bara dokumentären om hur de dödar sina grisar någonstans i texas. Alltid lika mysigt att hänga djur, ännu trevligare är det när de kommer undan med det:huvet

Man kan inte gå omkring och tycka synd om alla som blir utsatta för grymheter, då blir man galen. Ett försvarlöst djur är annorlunda. Den hade inte en chans att skydda sig.

I beg to differ.

@Shadow, Citat "Folk gör ju något åt det"..och vem gör det? inte du iaf..det märks. "Vi blir ju påminda hela tiden" BS..

@Edvinsjolund Finns du på riktigt?? Tror du verkligen att de som blir utsatta för grymheter har en chans att försvara sig eller skydda sig?

Tack för att ni lever i er lilla bubbla och kan ta hand om de stackars djuren.
Ja, det är synd om den, men den energi som lades på den enda hunden hade kunnat gör mer nytta för en massa människor, fast det vete tusan om mänskligheten är värd att rädda. :död

• Gilla
Reaktioner: N/A

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja, det är synd om den, men den energi som lades på den enda hunden hade kunnat gör mer nytta för en massa människor, fast det vete tusan om mänskligheten är värd att rädda. :död

Hur många människor har du räddat medans vi tyckte synd om hunden? :va

:Bugar

Lotek

Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Hur många människor har du räddat medans vi tyckte synd om hunden? :va

:Bugar

På sin höjd har jag gått på den matta som nån liten indisk barnarbetare knypplat ihop med sina blodiga fingrar så att han tjänade sin lön och överlevde den dagen. Borde bli en isf :va

:yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Mjo, men hur djurtransporter och slakt sker på vissa ställen är rent skrämmande. Men det är allmänt accepterat.

Jag är fortfarande helt övertygad om att de flesta bara vill rädda söta djur.

Delfiner ska räddas, bläckfiskar och marulk kan man utrota utan att någon skulle höja ögonbrynen. Marsvin, katter och andra "onödiga" djur ska man värna om. Däremot skulle nog inte en käft bry sig (utom möjligen någon miljöaktivist) om någon hårig spindel råkade utrotas.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
I beg to differ.

@Shadow, Citat "Folk gör ju något åt det"..och vem gör det? inte du iaf..det märks. "Vi blir ju påminda hela tiden" BS..

@Edvinsjolund Finns du på riktigt?? Tror du verkligen att de som blir utsatta för grymheter har en chans att försvara sig eller skydda sig?

"Jag är en elak konservativ person som gillar makt, jag underordnar kvinnor
och tycker slavarbete känns som en helt ok grej! dödsstraff är också nice!
Min stora förebild här i livet är ju Hitler såklart!"

:rolleyes:

Nä men serriöst killen chilla lite du har säkert rätt i konversationer du är med i, go nutts! men du ska inte sitta och döma folk över internet som du inte känner och inte vet ett skit om! du har ingen aning om jag gör något för välgörenhet, inte baserat på det jag skrivit i denna tråd eller någon annan tråd på sh.

Sen vet jag inte om du inte har en tv för att "de kan vara gjorde av fattiga Kineser" men du verkar ju ha missat att det går både reklamer för röda korsets och rädda barnens olika fonder.

Lotek

Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Hmm, om du läser frågan som jag svarade på, sen läser mitt inlägg #2(post #44) och tar det med en lagom nypa ironi, så kommer det att gå dig bättre här i världen.
Ett bra svar på en rätt svår fråga om jag får säga det själv.

Du drar alla dessa slutsatser utifrån vad jag skrivit, märkliga sådana förvisso, men även du har ju rätt till en åsikt.
Däremot går det inte bra att jag läser dina inlägg och tycker att du för ett märkligt resonemang, och luftar vad jag anser om det :va

Kan inte minnas att jag kallade dig en massa saker..däremot ifrågasatte jag.
När du konstaterat att det kunde tacklats på annat sätt kan jag diskutera igen.
Till dess kan du hålla dig i sandlådan.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...

Vad ska jag göra med min fakking hundvalp?!

Straffet för djurplågeri i Litauen(?) är nog inte så kännbart men det bästa är nog att signalen förhoppningsvis går fram till allsköns puckon världen över att det inte är acceptabelt att göra något sådant, och att folk hittar dem.

Dock dags för GG att i vanlig ordning dela ut flygbiljetter och kjetting till alla som minsann skall visa hur rättskipning egentligen skall gå till.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Hmm, om du läser frågan som jag svarade på, sen läser mitt inlägg #2(post #44) och tar det med en lagom nypa ironi, så kommer det att gå dig bättre här i världen.
Ett bra svar på en rätt svår fråga om jag får säga det själv.

Du drar alla dessa slutsatser utifrån vad jag skrivit, märkliga sådana förvisso, men även du har ju rätt till en åsikt.
Däremot går det inte bra att jag läser dina inlägg och tycker att du för ett märkligt resonemang, och luftar vad jag anser om det :va

Kan inte minnas att jag kallade dig en massa saker..däremot ifrågasatte jag.
När du konstaterat att det kunde tacklats på annat sätt kan jag diskutera igen.
Till dess kan du hålla dig i sandlådan.

Tror jag förstod att det svaret inte var jätte seriöst på den frågan som den personen ställde, men jag ställde inte den frågan så vad det skulle ha med vad du skrev till mig att göra vet jag inte.

Vad i det du skrev var inte en slutsatts om mig? och jag sa till dig nu att du inte ska dra slutsatser när du inte känner mig och har läst ett inlägg jag skrivit i den här tråden som inte säger något om jag personligen gör något för välgörenhet eller inte! där drog DU en slutsats.

Sen det jag menade när jag skrev att "du har säkert rätt i alla konversationer du är med i" var att säga att jag egentligen inte bryr mig om vad vi snackar om, det kan jag ärligt säga att jag kan förstå att det lätt kan misstolkas, men sen kom jag till poängen att du inte ska döma/dra slutsatser på mig över internet då du inte känner mig!

Sen hela grejen med "konservativ, slaveri och hitler" det hoppas jag du fattar jag gjorde för att driva då jag tyckte du gav dig på så hårt med din slutsats om att jag lever i min "lilla bubbla".

Last edited:

oz_replica

mcRookie
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
2002, Yamaha R1
Nu alla barn ska vi sluta kasta sand i ögonen på varandra och inte försöka vara mer värd än någon annan. Vi är alla människor och gör fel. :pannkyss

För att inte helt vara :felämne: ja, jag tycker att den baltiske man som släppt en hund från en bro borde få ett hårt straff. Nog sagt.

Kolla in Earthlings kom sedan hit och skriv helhjärtat att du inte bryr dig om vad som visas på filmen. Sitter här i min bubbla och tror att det intelligenta liv som finns på denna planet i mängd överskrider resten, och att vem som helst på detta forum (oberoende vilken kategori han/hon tillhör) blir berörd av en film som denna.

Är vi berörda så är vi också ofta beredda att agera, dock är det svårt att som individ agera mot en grupp. Liksom svårt är att fånga hundra fallande bollar med en hand. Kanske det är bättre att köpa en tv som är ihopplockad av blodiga kinesiska barnahänder och få reda på information om en stor fond värd att placera pengar i. Än att tralla runt på en indisk matta så att ett barn får sin slavlön. Det är dock bara min åsikt.

Jag äter kött, tycker inte att bläckfiskar är speciellt mysiga, och kör motorcykel. Jag är antagligen evigt dömd som en självisk, rasistisk kannibal för det.

Undrar om fler barn får sin lön om man börnar på indiska mattor...?

Visst vill vi att det inte skall finnas annat än gott i denna värld, men hur finns gott om inte ont finns? Om inte svart finns, hur finns då vitt?

Lite av mina tankar, trevlig kväll.

/Os.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Man ska också komma ihåg att samhället ser helt annorlunda ut med mycket lösspringande hundar. En hund har inte samma värde där som här.

Det skiter ju iofs sporthojsmobben i och jag med. Personligen har jag svårt att bli upprörd när det pågår dagliga övergrepp dagligen mot människor världen över.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Mjo, men hur djurtransporter och slakt sker på vissa ställen är rent skrämmande. Men det är allmänt accepterat.

Jag är fortfarande helt övertygad om att de flesta bara vill rädda söta djur.

Delfiner ska räddas, bläckfiskar och marulk kan man utrota utan att någon skulle höja ögonbrynen. Marsvin, katter och andra "onödiga" djur ska man värna om. Däremot skulle nog inte en käft bry sig (utom möjligen någon miljöaktivist) om någon hårig spindel råkade utrotas.

Självklart är det så. Därför kvittar det för mig om utlänningar (eller sörlänningar för den delen) trillar av pinnen. Låter kanske konstigt men jag får för mig att jag inte är ensam om att tycka så. Bussolyckan mellan Långträsk och Arvidsjaur där 2 personer dog mår jag illa över, en bussolycka i Indien med 125 döda bryr jag mig inte ett smack om.

Lotek

Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Tror jag förstod att det svaret inte var jätte seriöst på den frågan som den personen ställde, men jag ställde inte den frågan så vad det skulle ha med vad du skrev till mig att göra vet jag inte.

Vad i det du skrev var inte en slutsatts om mig? och jag sa till dig nu att du inte ska dra slutsatser när du inte känner mig och har läst ett inlägg jag skrivit i den här tråden som inte säger något om jag personligen gör något för välgörenhet eller inte! där drog DU en slutsats.

Sen det jag menade när jag skrev att "du har säkert rätt i alla konversationer du är med i" var att säga att jag egentligen inte bryr mig om vad vi snackar om, det kan jag ärligt säga att jag kan förstå att det lätt kan misstolkas, men sen kom jag till poängen att du inte ska döma/dra slutsatser på mig över internet då du inte känner mig!

Sen hela grejen med "konservativ, slaveri och hitler" det hoppas jag du fattar jag gjorde för att driva då jag tyckte du gav dig på så hårt med din slutsats om att jag lever i min "lilla bubbla".

Sorry Shadow..tappade bort den här tråden..
Rätt på ett antal plan.."for me to know and you to find out"
Simma lugnt :)

Men jobba för jävulen på meningsbyggnaden lite...svårt att begripa annars. Bortsett från det kan du ha rätt.

Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Han skulle behövt en högre bro, eller som kasta upp hundrackaren, för den verkade ju klara fallet. :mad:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år