Världens sämsta jävla dag!!!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Vaknade kl 4 imorse av att det bara forsade vatten ur mitt akvarium, det hade spruckit i botten... Så där stod jag nyvaken kl 4 på morgonen med 1 cm vatten på golvet och strömmen hade gått så det var becksvart...
bättre start på dagen kan man ju ha. Så nu skall de komma en snickare och riva upp golvet imorgon och ställa in fläktar för att torka upp...
Parketten i vardagsrummet är förstörd, det 2 månader gamla golvet i köket också. Och så har det antagligen kommit in fukt i sovrummet också.
Vet inte hur väggarna har klarat sig än, men det är gipsväggar så jag befarar det värsta. Får väl svar på det imorgon... :-(

Hela lägenheten är nyrenoverad, höll precis på att finslipa det sista. :gråta :gråta :huvet :huvet :mad: :mad: :4skrika :4skrika

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Thundercat skrev:
Vaknade kl 4 imorse av att det bara forsade vatten ur mitt akvarium, det hade spruckit i botten... Så där stod jag nyvaken kl 4 på morgonen med 1 cm vatten på golvet och strömmen hade gått så det var becksvart...
bättre start på dagen kan man ju ha. Så nu skall de komma en snickare och riva upp golvet imorgon och ställa in fläktar för att torka upp...
Parketten i vardagsrummet är förstörd, det 2 månader gamla golvet i köket också. Och så har det antagligen kommit in fukt i sovrummet också.
Vet inte hur väggarna har klarat sig än, men det är gipsväggar så jag befarar det värsta. Får väl svar på det imorgon... :-(

Hela lägenheten är nyrenoverad, höll precis på att finslipa det sista. :gråta :gråta :huvet :huvet :mad: :mad: :4skrika :4skrika

fu faaan
ska själv flytta om en vecka.. kan ju bara hoppas att jag inte upplever en sådan dag som din idag..

hoppas allt löser sig för dig! :krama

/z

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Aj då.. kan inget annat än o lida me dig

men se de från den ljusa sidan .. det kunde varit värre.. :rolleyes:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Lider med dig!

Vi byggde under 2002 en helt ny sommarstuga(sommar villa) där den gammla stått... på totalt över 150m2 precis klar att andvända till sommaren 2003!

så nu för en månad sen så var min farsa på dass (inget ovänligt)... spolade och åkte hem.. Nu var det så att spolknappen hade fassnat i spol läge(vissa har säker upplevt samma sak)... normalt inget farligt om man nu inte som vi har maxad otur så det ända ute vid vägen blivigt stopp i avloppet så vattnet hade ingenstans att ta vägen!!
Så stod det i några dagar innan min farmor kom dit o upptäckte att hela stugan stod i vatten!!
Så nu är hantvärkarna i fullgång, sist jag hörde något så var golvet upprivet till grunden och väggarna hade dom fått ta bort iaf 60cm upp i HELA stugan!! :huvet
Hade väl varigt okey om det varigt en halv risi stuga.. men nu var den helt nybyggd och prefekt in i minsta detalj!! :4skrika

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
ska man ha fiskar ska man ha en liten sån där guldklump i en sån där rund glasboll.....det hade iaf varit bättre...men jag lider med dig och dina fuktskador

:gnissla

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
AleX skrev:
Aj då.. kan inget annat än o lida me dig

men se de från den ljusa sidan .. det kunde varit värre.. :rolleyes:

Vad kunde varit värre då... jag funderade men kan inte komma på något...

Den här dagen har nog kostat mig 10 000-15 000kr.... funderar allvarligt på att sälja motorcykeln... :gråta

Skorpan

Guest
Thundercat skrev:

Den här dagen har nog kostat mig 10 000-15 000kr.... funderar allvarligt på att sälja motorcykeln... :gråta
lider med dej
du hade väl hemförsäkring??

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
fan va gay.... jag fick nått knasigt baksug i min luftslang till pumpen så den pumpa ut vatten på golvet ett jävla tag innan jag fatta det vart det rejält blött....

lyckades nog torka upp det mesta.... OM inte annat syns det när jag flyttar....

Hoppas det löser sig för dig!

/H

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag lider med dig dunderkissen, fan va jobbigt, men du får inte sälja hojen. Anlita finax eller nåt :huvet

Kommer ihåg att du inte kunde köra i somras på grund av renoveringen :(

// fogerty

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Thundercat skrev:

Du lever..
Du är inte skadad fysiskt
ska jag fortsätta..
en dag kommer du se tillbaka o skratta .. :fyllisar

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
fogerty skrev:
Jag lider med dig dunderkissen, fan va jobbigt, men du får inte sälja hojen. Anlita finax eller nåt :huvet

Kommer ihåg att du inte kunde köra i somras på grund av renoveringen :(

// fogerty

Jag höll på i 9 dygn med att renovera så att jag skulle kunna flytta in. Det var 18-20 timmars dagar i lägenheten och nu när det är nästan helt klart med alla detaljer så blir allt förstört...

Känns lite uppgivet just nu.... :4skrika :huvet

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
UrbanTiger skrev:
Fan va surt.

Nytt golv skrivs ner med 80% ? byt försäkringsbolag :mad:
Notera alla åtgärder som du gör själv och ta timmarna som eget arbete, reducera det mot självrisken. Argumentera detta mot vad en saneringsfirma hade kostat f-bolaget. Har du möjlighet så göra renoveringsjobbet själv så kvitta det åxå mot självrisken. Fixa offerter (ärliga) på vad det skulle kosta med hanverkare etc. Om du måste sätta in en torkfläkt så glöm inte elkostnaden i dina krav heller, räkna på effekten så ska du se att det blir kulor det åxå.

Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Parketten var inte ny, men den var fin... men det tar ju inte föräkringsbolagen hänsyn till. De kollar ju bara hur gammal den är. El ingår i min hyra, fläktar står bostadsrättsföreningen för. Bostadsrättsföreningen får stå för att riva ut lägenheten och torka ut den. F-bolaget betalar nytt golv i köket, det var bara 2-3 mån gammalt.

Jag måste stå för arbetet själv, försäkringen ersätter inte det.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
kajlyl skrev:
så nu för en månad sen så var min farsa på dass (inget ovänligt)... spolade och åkte hem.. Nu var det så att spolknappen hade fassnat i spol läge(vissa har säker upplevt samma sak)... normalt inget farligt om man nu inte som vi har maxad otur så det ända ute vid vägen blivigt stopp i avloppet så vattnet hade ingenstans att ta vägen!!

Utedass rockar! (fast lite kallt vintertid) :) Inga problem med översvämningar, bara lite flugor och mygg...

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag känner igen situtationen... bandet jag spelar i hade översvämmning i vår replokal. Var ju bara instrument och stärkare och trumset som gick åt helvete. Men som tur var löste försäkrningsbolaget det.

by the way... www.moliafalls.cjb.net

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Jag hade en extern pump till ett 50-literskar en gång. Fick baksug och allt vattnet rann ut på golvet. Som tur är så hade jag (som allid) massor med smutstvätt på govlet som sög upp det mesta av vattnet så jag klarade mig med blotta förskräckelsen den gången.
Men är det eller lite större kar så går det ju åt rätt mycket smutstvätt. :)
Men man har ju en bra ursäkt om man har sambo som skulle klaga. "Tänk om akvariet springer läck då..." :)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
dumbo skrev:
Jag hade en extern pump till ett 50-literskar en gång. Fick baksug och allt vattnet rann ut på golvet. Som tur är så hade jag (som allid) massor med smutstvätt på govlet som sög upp det mesta av vattnet så jag klarade mig med blotta förskräckelsen den gången.
Men är det eller lite större kar så går det ju åt rätt mycket smutstvätt. :)
Men man har ju en bra ursäkt om man har sambo som skulle klaga. "Tänk om akvariet springer läck då..." :)

Jag skulle tippa på att det var ca 200 liter vatten som rann ut på golvet. Det hade runnit ut ca 100-150 liter innan jag vaknade. Sen körde jag i 2 slangar och sög ut vattnet till golvbrunnen inne på toaletten.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0