Världens sämsta reklam?

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
korvgubbe skrev:
2100001 Jambareklamen är irriterande som fan.

Men äckligast av dem alla är reklamen för Uncle Ben's Tikka Masala med den überdorkiga familjen som börjar "dansa indiskt".. Det är för närvarande den enda reklam som bokstavligt får mig att, i panik, kasta mig efter fjärrkontrollen för att hinna byta kanal innan jag kastar upp över soffbordet. :zpy
Den hade jag förträngt, tack för att du påminde mig! :gnissla

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Rohlen skrev:
2100015 Den hade jag förträngt, tack för att du påminde mig! :gnissla

Varsågod! Men se det från den ljusa sidan. När du spräcker glaset i din TV, genom att kasta något hårt på den när reklamen visas, så tvingas du ju köpa en ny TV och då kan du ju passa på å slå till på en fetingplasma! :tummenupp

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
korvgubbe skrev:

Men äckligast av dem alla är reklamen för Uncle Ben's Tikka Masala med den überdorkiga familjen som börjar "dansa indiskt".. Det är för närvarande den enda reklam som bokstavligt får mig att, i panik, kasta mig efter fjärrkontrollen för att hinna byta kanal innan jag kastar upp över soffbordet. :zpy
När den kanalen kommer så blir spyr man nästan ja :huvet

man skäms iallafall för deras skull.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
sorry, 9-3 var det ju men ändå...

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,788768,00.html

800 delar som skiljer är väl ingenting, bara plasten runt fronten och häcken med tillhörande clips är väl 500 dela, lite andra emblem, fälgar, instrumentering så är man sen där. Det är en Saab.

Jag håller med tidigare inlägg om de där kromlisterna nya Saabarna har runt lyktorna, Jag trodde det var nå´t "sportigt" tillbehör från biltema i stil med neonplast på torkarbladen.

Last edited:

Coola Ola

Guest
korvgubbe skrev:
2100001Men äckligast av dem alla är reklamen för Uncle Ben's Tikka Masala med den überdorkiga familjen som börjar "dansa indiskt".. Det är för närvarande den enda reklam som bokstavligt får mig att, i panik, kasta mig efter fjärrkontrollen för att hinna byta kanal innan jag kastar upp över soffbordet. :zpy

Ja, fy fan! Den är riktigt kass. Dessutom ser ju käket sjukt äckligt ut. Framförallt ser det väldigt o-indiskt ut.

Gabor

Guest
All reklam är jag så less på., jag byter kanal direkt när reklamen kommer upp.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Merci!

Jamba-reklamen med de slickande hundarna. Vem i helvete vill ha en dreglande hårboll mitt på displayen!? För BARA 30 kronor i månaden?
Arrgh! :mad:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Den absolut värsta reklamen är dressman.. Jag går inte in i affärerna just för att de har så vedervärdig reklam..

Grattis sverige nu öppnar Dressman i mullbänkehyttemohed......

USCH

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Skadias menlösa reklam... där ett par sitter på rådgivning, medans en gris knatar runt på golvet med texten "ryktet" inrakat på ryggen.

Kanske inte så störande, men så förbannat långsökt & menlös att man spyr iallafall.

Annars hatar jag dessa nylanseringar av olika musiker, där flera olika företag (Åhléns, CD-ON m.m.) ska tjata in samma musiktrudelutt tills man hatar artisten ifråga.

Senast var det James Blunt :zpy, med "You're beutiful", som man hörde i varenda j-vla reklampaus, i varenda j-vla kanal i 2 månader.
Höll på att slänga ut TV'n genom fönstret.

Hur f-n kan nån köpa skiten efter sån hjärntvätt ?

IronMike

Guest
:fatta!

Gamla "ariel ultra", som gick på tv4 på 90-talet, där dom dukade långbord, och deras bord blev dukat längre,.. för att det var drygt. Röckte längre, men dyrare än andra diskmedel.

Eller om det kanske var yes... aja :huvet

korkat :4skrika .. hela reklamen präglades av en kypare som hade ett fult hånflin på läpparna

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Några av de som nämnts.. Samt e-legitimation.se. Hur tillgjort och billigt kan det bli, utan att det är lokal-tv?

Annars är ju Riesen något i hästväg.. Dubbad skitreklam med äckligt smaskande. Tur att det smakar gott IRL iaf. :3freak

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
All tandkrämsreklam då...

Antingen dubbat, eller också intervjuvar dom en "tandläkare" och klipper ihop meningarna, så det låter helsjukt.

(Låter som dom klipper bort pauserna mellan meningarna för att spara reklamtid.)

Men värst är all blöjreklam... rena julafton för pedofilerna... okul för oss andra.

Edit: Andie McDowell är ju inte speciellt snygg, och har en personlighet som en lerkruka.
Vad sjutton hon gör i alla skönhetsreklamer är för mig en gåta.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
korvgubbe skrev:

på tal om "etniska" reklamer, dolmios reklam landar också högt upp på listan över kräk reklamer

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Det var bättre förr. "Postbanken. Postbanken-postbanken-postbanken. POSTBANKEN! Posssstbanken."

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...