Världens snyggaste hoj !

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Varför skriver vi om customhojar på sporthoj.com? ;)

Det handlar ju trots allt om 2007 World Championship Of Custom Bike Building...

.

Det är ju en hoj som till varenda detalj är inspirerad av ett dåtida svårkört banfullblod. Det är en spegling av en sann kompromisslös sporthoj: ingen elstart, skjutsdyna, backspeglar, plastkåpor, frambromsar, kedjeskydd, blinkers, stänkskärmar och sån jeffla skit! :tungan ;)

/J

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
.
så jävla kul att de blev en svensk som tog hem de hela.. STORT grattis stellan!

stellan va säkert den ända som ställde upp med en hoj där motorn funkar.. oftast är motorerna helt tomma på alla dessa showbyggen tråkigt nog.. hojar är väl till för att köras? :va

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Det är ju en hoj som till varenda detalj är inspirerad av ett dåtida svårkört banfullblod. Det är en spegling av en sann kompromisslös sporthoj: ingen elstart, skjutsdyna, backspeglar, plastkåpor, frambromsar, kedjeskydd, blinkers, stänkskärmar och sån jeffla skit! :tungan ;)

/J
Ingen tvekan om att det är ev sporthoj :tummenupp
seservice_hulster_27.jpg

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Den nya är snyggare och kanske lite bättre gjord, men jag gillar den gamle bättre. :)

Brutalare på något sätt. :yoparty

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Oerhört imponerad.
Men.
Tycker det är synd att modet alltid går till ytterligheter.
Nu har vi sluppit hyperbreda däck.
Då skall man ha cykeldäck i stället.
Har inte koll, men det ser ut som, typ 90 bredd både fram och bak.
Personligen hade jag föredragit sisådär 120 bak och 100 fram.
Men det är bara en åsikt!
Skulle Stellan och hans gelikar gå efter vad andra tycker så skulle jorden vara en fattig planet.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Oerhört imponerad.
Men.
Tycker det är synd att modet alltid går till ytterligheter.
Nu har vi sluppit hyperbreda däck.
Då skall man ha cykeldäck i stället.
Har inte koll, men det ser ut som, typ 90 bredd både fram och bak.
Personligen hade jag föredragit sisådär 120 bak och 100 fram.
Men det är bara en åsikt!
Skulle Stellan och hans gelikar gå efter vad andra tycker så skulle jorden vara en fattig planet.

Kolla Stellans gädda med svarvade Hoosier frontrunners !
Typ 120 breda, så jävla cool och nytänkande:tummenupp
Hans kompressormatade Norton e ju inte heller så dum...

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Stellan är grym!

Men hur kan ni ha missat bygget fram till nu? Läser ingen Mc-press? :va
Eller är det för skämmit att nämna custombyggen på sportploj? :hihi

Synd och skam att det skall gå nästan TVÅ MÅNADER(!!!) innan en sån här grej uppmärksammas i "vanlig" media.
Skärpning ta mig fan!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Killen är ett mekaniskt snille och vilket grymmt detaljsinne! Dock tycker jag att hojar som inte är till för att användas eller ens går att använda är lika bra som ett rövhål på armbågen...

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Killen är ett mekaniskt snille och vilket grymmt detaljsinne! Dock tycker jag att hojar som inte är till för att användas eller ens går att använda är lika bra som ett rövhål på armbågen...

Håller delvis med, men fan vad kul det skulle vara om Stellan fick för sig att bygga "sin" sporthoj !

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Två saker.
Med min föregående kommentar menade jag inte Hulster speciellt utan det nya modet. Överdrivet smala däck är lika irriterande i mina ögon som överdrivet breda.
Tror inte hojen är gatreggad, men körbar är den, liksom flera av de andra deltagarna i VM.
Visst är det löjligt att visa upp "hojar" (en motorcykel som inte fungerar är ingen motorcykel) som inte är funktionsdugliga, men spelar det egentligen någon roll?
Flertalet av deltagarna är proffs och visar upp vad de kan göra designmässigt.
Vill man köra, så är det bara att slänga in en fungerande motor. De flesta har ju ändå en köpemotor i ramen.

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Älskar dessa customhojar, man kan bara sitta o studera detaljerna i timmar och fortfarande hitta nya saker.

Hulster 8 valve som vann är självklart en skitcool båge. Stuket får den och se ut som en äldre speedway/cross hoj med stora smala hjul, men endå är detaljrikedommen och finishen så hög att det nästan ser ut som en framidshoj på något sätt.

Efter som bilderna är tagna på en speedwaybana får man ju anta att det är det den ska likna, och det gör den faktiskt om man jämför med denna tex:
http://www.cybermotorcycle.com/gallery/jap/images/JAP 500 Speedway 1949.jpg

Men ska ja va ärlig så är Esox Lucius lite fräckare i sitt stuk, riktigt badass med dragslicks fram och bak enligt mig, bred och låg.

En sak som man märker är att folk drar till sig mycket uppmärksamhet på att använda nya sorters däck, Goldammer körde med 23" slicks fram o bak, Esox Lucius Hoosier dragdäck, Hulster 8 valve stora cross/speedway däck.

Nästan så man får börja sitt bygge med att välja ett par nya coola däck, sen skissa hojen från det. ^^

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...