Världens vackraste språk?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hultan skrev:
Ja jag började änna fundera? Detta måste väl vara ironi?

Varför anses det som tufft att skriva hela inlägg på detta ytterst fula språk :va
Gruppen rammenstäjn eller vad dom nu heter, tycker jag snarare blir löjliga när vissa ganska bra låtar förstörs med deras bräkanden och kvackanden alltså..

Förövrigt så är svenska ganska fult med tror jag, har hört många som inte talar svenska som säger att det låter hårt och konstigt.. Fast vissa säger ju att det låter som den där svenska kocken i mupparna, "hurdiburdi" typ :) Ja antagligen så är det i betraktarens öga (öra) egentligen..

För att bidra till tråden då, är inte holländska ganska mjukt och fint?

Har du lila depåstöd eller?

Schraubendrehersatz!!!!!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Chris Ash skrev:
Har du lila depåstöd eller?

Schraubendrehersatz!!!!!
Nej.. Inget alls faktiskt.. Men skruvmejslar har jag, kanske till och med lila sådana..

Coola Ola

Guest
För dem som har hemliga planer på att ta över världen så kan jag förstå fascinationen över tyskan men vackert? Ungefär lika vackert som en lastbil som krockar med ett godståg.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Coola Ola skrev:
För dem som har hemliga planer på att ta över världen så kan jag förstå fascinationen över tyskan men vackert? Ungefär lika vackert som en lastbil som krockar med ett godståg.

Nämn ett vackrare ord än Jagdbombgeschwader då! Kan du det! vavavava!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
hållundan skrev:
Nej, tyska vinner. Alla dagar!

Som en vis man (min far) en gång sa:

"Engelska behövs för att kunna kommunicera. Franska behövs för att kunna prata om kärlek. Italienska behövs för att kunna sjunga. Tyska behövs för att kunna prata med hundar. :fakta

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Hultan skrev:
)
För att bidra till tråden då, är inte holländska ganska mjukt och fint?

Jo det är ett fint läte !
Ett exempel: Vietspad uttalas Fitt-spad och är inte det man kanske tror utan cykelbana.

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Trots den överväldigande majoriteten tyskälskare lägger jag min röst på ryskan! Detta underbara språk låter sig inte ens skrivas med våra tama bokstäver. Efter 3 vistelser i ryssland har jag iallafall lärt mig det kyrilliska alfabetet och lite enkla fraser. Här kommer ett stycke rysk poesi:

Важно не ждать каких-то сроков, а идти к доктору при первых признаках беременности. Он назначит программу исследований, которые позволят одновременно следить за состоянием и мамы, и плода.

Det kan också vara väderutsikten för Moskva saxat ur dagens Pravda :rolleyes:

zeo

=^.^=
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag brukar prata tyska när jag ska säga nåt till ungarna på skarpen.

Konstigt nog får jag en bättre reaktion än när jag säger samma sak på svenska :rolleyes:

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Agamemnon skrev:
Trots den överväldigande majoriteten tyskälskare lägger jag min röst på ryskan! Detta underbara språk låter sig inte ens skrivas med våra tama bokstäver. Efter 3 vistelser i ryssland har jag iallafall lärt mig det kyrilliska alfabetet och lite enkla fraser. Här kommer ett stycke rysk poesi:

Важно не ждать каких-то сроков, а идти к доктору при первых признаках беременности. Он назначит программу исследований, которые позволят одновременно следить за состоянием и мамы, и плода.

Det kan också vara väderutsikten för Moskva saxat ur dagens Pravda :rolleyes:

Jamen vad fint! Ska du smöra för något fruntimmer ska du säga något i stil med "Вряд ли есть такая сила, чтоб любовь могла остановить.
Я люблю тебя, мой милый, и я хочу с тобою рядом быть" istället.

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Rohlen skrev:
Jamen vad fint! Ska du smöra för något fruntimmer ska du säga något i stil med "Вряд ли есть такая сила, чтоб любовь могла остановить.
Я люблю тебя, мой милый, и я хочу с тобою рядом быть" istället.

Säger man inte vanligtvis Я тебя люблю? Man kanske kan vända på det som man behagar, vad vet jag.

Vrom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gammalt skrot (till salu)
Chris Ash skrev:
När får vi se svenska marinen döpa båtar till "HMS Fruktansvärd" eller "HMS Vedergällning"?

De svenska pansarskeppen HMS Dristigheten, HMS Manligheten och HMS Tapperheten hade relativt bra namn. Annars kan man gå längre tillbaka i krigsskeppshistorien och hitta namn som Berserk, Beständig, Friheten, Försiktigheten, Kämpen, Näsvis, Orädd eller Rättvisan, för att bara nämna några...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...