Värmefilt?

Kawasaki1984

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 - 06
Tjena,

Det är såhär att jag har flyttat upp till Norrland för att börja skola och gått ett halv år nu, Vi har hyrt ett garage som hojen står i, men nu är det ju såhär att det är ett kall garage och det börjar bli riktigt kallt här (börjar luta mot -20) det kan ju inte vara riktigt bra att den står så kallt, nu blir det ju inte riktigt så kallt i garaget, men det kommer ju säkerligen bli kallare.

Så jag undrar om det hade varit en idé att inskaffa en värmefilt och lägga över den? Vad jag förstått så ingår elen i hyran och man behöver ju inte ha den på fullt ös, och isåfall nån som har nått tips på en bra sådan?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tjena,

Det är såhär att jag har flyttat upp till Norrland för att börja skola och gått ett halv år nu, Vi har hyrt ett garage som hojen står i, men nu är det ju såhär att det är ett kall garage och det börjar bli riktigt kallt här (börjar luta mot -20) det kan ju inte vara riktigt bra att den står så kallt, nu blir det ju inte riktigt så kallt i garaget, men det kommer ju säkerligen bli kallare.

Så jag undrar om det hade varit en idé att inskaffa en värmefilt och lägga över den? Vad jag förstått så ingår elen i hyran och man behöver ju inte ha den på fullt ös, och isåfall nån som har nått tips på en bra sådan?

Lägg den tanken åt sidan.

Om den är vattenkylld så se till att kylvätskan klarar det.

Se till att batteriet inte är tomt.
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Släng även i en droppe 2-takts olja i cylindern och sedan dra runt motorn

OT: Vart i Norrland går du/vilken skola? Jag flyttade också upp till Norrland för att gå skola, jag går iaf andra året på BST i Arjeplog om du vet va det är ;)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det är inget djur, det är en jäkla maskin! Låt den stå tills det blir varmt och ta med dig batteriet hem på underhållsladdning. Och tömma tanken kan du göra eller skaka om det när du ska ha igång den till våren.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top