Purple Haze
f d bootlegger
- Gick med
- 2 Oct 2003
- Hoj
- 2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Sommartid här på Öland då dagstempen i skuggan ofta ligger på mellan 25 - 30 celsiusgrader och det är vindstilla och tempen i solen ligger på uppåt 50 grader så är det hjälm på huvudet, t-shirt, shorts, reflexväst och gympadojor som gäller. Å andra sidan är det mestadels hastigheter på mellan 50 - 70 km/h som gäller. Avstår från alla trafikerade vägar och väljer småvägar. Är betydligt större risk att krocka med en hund, katt, hare, kanin, rådjur eller älg än att bli inblandad i trafikolycka med annat fordon.
Dvs jag anpassar mitt vägval och hastighet till min klädsel. Misstänker att jag är betydligt mer på alerten i en luftig klädsel än inpackad i en stridsutrustning med svetten rinnandes i strida strömmar och visiret igenimmat med nedsatt synfält som följd.
Dvs jag anpassar mitt vägval och hastighet till min klädsel. Misstänker att jag är betydligt mer på alerten i en luftig klädsel än inpackad i en stridsutrustning med svetten rinnandes i strida strömmar och visiret igenimmat med nedsatt synfält som följd.