Värre ljud

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Men V-twin däremot :tuttar :tummenupp

:rolleyes:

Jag vet att ni alla älskar fyrtakten innerst inne

:gnissla

V-twin på en sporthoj är ju grymt. Fyra älskar jag, fast det skulle bli lite litet på en 125a.

Men snackar man sporthoj så finns det väl ingen vettig 125cc v-twin?
hyosung har väl en men den vägde väl typ 160 torr...

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
V-twin på en sporthoj är ju grymt. Fyra älskar jag, fast det skulle bli lite litet på en 125a.

Men snackar man sporthoj så finns det väl ingen vettig 125cc v-twin?
hyosung har väl en men den vägde väl typ 160 torr...

Jag har en Hyosung :tummenupp 150 torr är det, kan vara mer för varianten med kåpor dock.

Det går att köra aktivt med min med, och jag är framförallt nöjd med ljudet :tummenupp Skulle aldrig kunna ha en 2-taktare, pga. ljudet :tummenupp

Inte lika stånkigt som tex. cbr och dom andra
.
http://youtube.com/watch?v=0sqaaVK4Z9c

Låter ännu bättre på riktigt :tummenupp :yoparty

Bifogat

• motto.JPG
    motto.JPG
    136.6 KB · Visningar: 33
Last edited:

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Jag har en Hyosung :tummenupp 150 torr är det, kan vara mer för varianten med kåpor dock.

Det går att köra aktivt med min med, och jag är framförallt nöjd med ljudet :tummenupp Skulle aldrig kunna ha en 2-taktare, pga. ljudet :tummenupp

.

haha, ja tycker den låter döö ball:yoparty :yoparty

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
storstånka!

jag säger bara: Inget slår ju ljudet från en storstånka!

Husaberg Fs650 med Doma helsystem :yoparty

man får ju ståfräs av att starta den bara!

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

.

Vet att du har en hyosung med twin

men har för mig att sporthojsversionen vägde lite mer helt enkelt :)

och jag tycker det där ljudet gör sig mycket bättre på en sporthoj än stånka

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Vet att du har en hyosung med twin

men har för mig att sporthojsversionen vägde lite mer helt enkelt :)

och jag tycker det där ljudet gör sig mycket bättre på en sporthoj än stånka

Ok, Hyosung GT R 125 går knappt att få tag på om man inte vill köpa en helt ny. Men den är helt klart fräck

Japp, när man hör en cbr med öppen dämpare tror man att det ska komma någon stor motard eller något åt det hållet, men så kommer det en liten cbr:tungan

Bifogat

• gtr125.JPG
    gtr125.JPG
    138.2 KB · Visningar: 56

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Edit: Lite sen...

har du nå specs på Hyosung GT R 125?

Känns konstigt om den skulle väga 15 kg mer än min? Väger kåpor och stag så mycket? Kanske är något annat som väger mer på den iof.

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ok

bortsett från torrvikten verkar den slå CBR på alla såna punkter (iaf dom jag orkade läsa :p )

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Ok, Hyosung GT R 125 går knappt att få tag på om man inte vill köpa en helt ny. Men den är helt klart fräck

Japp, när man hör en cbr med öppen dämpare tror man att det ska komma någon stor motard eller något åt det hållet, men så kommer det en liten cbr:tungan

Definitivt INTE!:fakta

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Näjjfyfan.
Hör man ett sådant ljud bakom ett krön blir man besviken om det kommer en sporthoj :fakta

I detta avseende det bättre med 4takt, 2 takts draget med 4takts ljudet hade varit ultimat...

Haha :)
När den dagen kommer så kan väl grisar flyga och månen har trillat ner eller?? :tungan

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Haha :)
När den dagen kommer så kan väl grisar flyga och månen har trillat ner eller?? :tungan

säg hejdå till julskinkan och klappa månen på näsan, för jag har lösningen:yoparty

Slit bort ljuddämparen och mecka fast en dammsugarslang istället. I andra änden på slangen fäster du en tratt. I tratten skall du vid slutet av det lilla röret, mot stora öppningen, fästa en massa gummisnoddar så dom kan fladdra fritt och skapa ett flapprande ljud. Sedan tejpar du fast skiten på armen så som bilden visar. Den kommer garanterat låta blrubblrubblrub som en fy-takt men kommer gå som en tvi-takt.

Med min lösning kan du dessutom rikta ljudet dit du vill och skrämma valfri tant.

Micke&Nicke Corp.

Bifogat

• Bröl.jpg
    Bröl.jpg
    24.8 KB · Visningar: 34
Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Micke&Nicke Corp. Har gjort ett genombrott. Dom har framställt Tratt-ljuddämparen. Dämparn gör att hojen får ett flapprnade ljud, din 2 - taktare kommer att låta mer som en 4-taktare! och dessutom är anslutningen till avgassystem till dämpare flexibelt vilket gör att du kan rikta dämparn åt vilket håll du vill, skrämma tanter och gammla gubbar, välj själv!
du blir garanterat nöjd! med tratt-dämparn, följer det med universal anslutningar, så att tratt-dämparn ska passa just på din hoj! Vad väntar du på! Gå in på Micke-Nicke-Corp.se och beställ just din egna tratt-dämpare nu!

kunde inte låta bli. hade varit roligt att marknadsföra en sådan produkt :D :D :D

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Micke&Nicke Corp. Har gjort ett genombrott. Dom har framställt Tratt-ljuddämparen. Dämparn gör att hojen får ett flapprnade ljud, din 2 - taktare kommer att låta mer som en 4-taktare! och dessutom är anslutningen till avgassystem till dämpare flexibelt vilket gör att du kan rikta dämparn åt vilket håll du vill, skrämma tanter och gammla gubbar, välj själv!
du blir garanterat nöjd! med tratt-dämparn, följer det med universal anslutningar, så att tratt-dämparn ska passa just på din hoj! Vad väntar du på! Gå in på Micke-Nicke-Corp.se och beställ just din egna tratt-dämpare nu!

kunde inte låta bli. hade varit roligt att marknadsföra en sådan produkt :D :D :D

:D :rofl :yoparty

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...