Värsta trafikpolisen?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Helt klart östergötland!
Men jag har åkt förbi polis stackarna där i 160!
Döm om min förvåning dem vinkade åt mig=Hälsning alltså inget stanna!
Kan ju vara tolkningsfåga :rolleyes:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Busafreak skrev:
2104821 Vi som bor i Linköping (är inflyttad i o f sig) kan tyvärr inte få någon annan bild än att polisens resurser utnyttjas på ett felaktigt sätt. Prioriteringen är obegriplig utfrån sakliga skäl. Utifrån andra skäl blir det genast mer begripligt. Att sitta i en varm bil på motorvägen och plocka de som kör 15 km över tillåten hastighetsgräns (d v s ej för fort enligt omständigheterna) är bekvämt, statistikhöjande och relativt odramatiskt. De flesta som stoppas är ju svennar som varken är drogpåverkade, beväpnade eller egendomslösa.

Men....det är inte ofarligt ur trafiksäkerhetssynpunkt! När polisen stoppar ett fordon för den allvarliga lagöverträdelsen sker detta på en mycket smal vägren på motorvägen. Den är så smal att en person inte kan gå fram till en annan bil utan att gå ut i motorvägens innerfil. Två fordon och folk på motorvägen är definitivt mer "framkallande av fara" än den svenne som passerar i 130. Det är faktiskt ett under att förfarandet inte ännu lett till allvarligare olyckor.

Det är inte utan skäl som det är förbjudet att stanna på motorväg. Polisen utnyttjar här ett förbehåll att de, under största försiktighet får stanna på motorväg i samband med trafikövervakning, men det är nog inte sådana här situationer som lagstiftarna tänkt sig och sannolikt framgår det i lagens förarbeten vad som avses. Kan tänka mig situationer som att last håller på att lossna m m, d v s som kräver en akut insats.

Jag för avsikt att pröva tillämpningen med en JO-anmälan om jag blir stoppad på detta sätt.

Vulgärbilden av polisen i Linköping: de jagar fortkörare, helst på motrvägen och ej påsatta skattekvitton. I övrigt gör de inte mycket annat.
Inte med bästa vilja i världen går det att påstå att de bidrar särskilt mycket till trafiksäkerhetshöjningen.

Någon polis på SH som vill kommentera?

Återkom gärna och berätta om hur det gick med din JO anmälan.

För egen del har jag ingen uppfattning om läget i Linköping.

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
SENSEI skrev:
2104246 Tidigare fanns det en poliskonstapel i Gävle som kallades P19... (eller nått sånt)
Han var inte trafikpolis men likt förbannat så nitisk...
Rykten går om diverse "hårda" ingripande mm...

joo tror ja känner till han oxå

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Jag röstar på Hamrén...

Vore kul att ta reda på när han går pension och stå utanför stationen typ 50 hojjar och hurra lite och överräcka nån form av diplom eller nått i stil med..."Äntligen.. slipper vi: Tommy Hamrén"....

Reb0

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Da Fris skrev:
2089747 Den som bor i Blekinge och aldrig råkat ut för Bosse har haft en j***a tur....

Bosse syns i min avatar för er som är fundersamma.......

Hyfsat nitisk får man lugnt säga, dock inte fullständigt kunnig och kompetent på alla regler vilket kan vara till ens fördel ibland.... :tungan

Underbar avatar! Jag gillar hur du lyckats fånga hans beslutsamhet på bilden.
Verkar vara en god utmanare till vår älskade Hamre´n som Jag själv har fått äran att träffa ett antal gånger

RebelZero skrev:
2121047 Jag röstar på Hamrén...

Vore kul att ta reda på när han går pension och stå utanför stationen typ 50 hojjar och hurra lite och överräcka nån form av diplom eller nått i stil med..."Äntligen.. slipper vi: Tommy Hamrén"....

Reb0

Ja ärligt vore det kul att sluta upp en hord när han går.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Da Fris skrev:
2089747 Den som bor i Blekinge och aldrig råkat ut för Bosse har haft en j***a tur....

Bosse syns i min avatar för er som är fundersamma.......

Hyfsat nitisk får man lugnt säga, dock inte fullständigt kunnig och kompetent på alla regler vilket kan vara till ens fördel ibland.... :tungan

Ha ha! Han har man träffat nån gång ja...
Senast i höstas men då blev det inga böter trots vissa tveksamma detaljer på hojen. :rolleyes:

"Det slipper böter för att du stannade" sa han...???????
Jävligt fin "chinona" hade han med sig då åxå. :tuttar

Har läst nånstans att i hela Sverige så är det störst "chans" att åka dit på en 70 sträcka just i Karlskrona kommun.

P_Backe

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Gsx-r 600-05
tror dom är överallt i landet.. :död

man vad jag inte förstår är varfö dom skall börja stressa en med å blinak med ljusen å singnalera i ett ??? :3freak

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Med risk för att vara tjatig, men varför gör vi inget?

Startade en tråd om just TP-gubbar men fick bara moralgummor som tjatade..
Fick själv fimpa den...den flippade ut..MOT OSS...

Och kom inte med att "de gör bara sitt jobb" det gör självmordsbombare också!...

En Tp e som herpes, har du väl fått det blir du fan aldrig av med det....

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
SENSEI skrev:
2104246 Tidigare fanns det en poliskonstapel i Gävle som kallades P19... (eller nått sånt)
Han var inte trafikpolis men likt förbannat så nitisk...
Rykten går om diverse "hårda" ingripande mm...

Det är ju en riktig legend.. Karln hade revolvern (ja faktiskt en revolver) i golfbaggen när han var ute och lirade.. och det vet jag därför att han var ute och spelade med min farfar.. Detta var 2-3 år efter han gått i pension

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
bo$ken skrev:
2126103 Med risk för att vara tjatig, men varför gör vi inget?

Startade en tråd om just TP-gubbar men fick bara moralgummor som tjatade..
Fick själv fimpa den...den flippade ut..MOT OSS...

Och kom inte med att "de gör bara sitt jobb" det gör självmordsbombare också!...

En Tp e som herpes, har du väl fått det blir du fan aldrig av med det....

Vad är det du vill göra?

Kan jag utifrån ditt uttalande om herpes tolka det som att du vill ha ett samhälle utan trafikpoliser?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln