Värsting projekt! hjälp

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
wand skrev:
Är du 14 på riktigt eller skämtar du? Du vet på fullaste allvar inte om du ska trimma en mopped för 20k (i din andra tråd) ,köpa och trimma en 125a eller om du ska turbokonvertera en 600a.

hmm jo jag är döds allvarlig... men en 600 blir det inte.. ja snackade me farsan o han ty skrattade åt mig.. men antingen en trimmad 125.. eller en trimmad moppe...
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Skulle kännas ganska kass att lägga massa pengar man ärft från nån som gått bort på moppetrim.
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Om du måste spendera pengarna..

Satsa på en ostrypt 125 alternativ en standard 600 och satsa sedan på att gå olika förarkurser osv. på bana t.ex. För jag tror knappast du är mogen för att sätta dig på en turbokonventerad 600...
Både du och allmänheten mår nog bättre av detta. Fast du blir ju utan riktig penisförlängare...


Detta är iaf vad jag skulle gjort om jag nu skulle valt att spendera pengarna, som jag ärvt av min farmor, på något i den stilen. Men förmodligen skulle jag inte valt att spendera alla pengar på en hoj. Mitt starkaste tips...spar pengarna. Tror du kommer upptäcka att det finns bättre/viktigare sätt att spendera pengarna på i framtiden.


Tyck vad du vill...men jag tycker detta är fel sätt att spendera din farmors pengar.


MVH
/PL0J
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
men på er låter det som att ja bara slänger bort alla pengar jag får... jag spenderar bara en liten del... o en standard 600 o bana låter vettigt endå..
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
du kan få lägga pengarna på att laga/trimma min mc om du vill.. inte mej imot :hihi

:näsblod
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Att de flesta är överens om att det inte är värt att slänga ut ärvda pengar på moppetrim måste väl bero på.. Insikt?

Du gör självklart som du själv vill, och även om det bara är en liten del av pengarna du tänkte använda tror jag också att du kommer komma till insikt med vad du verkligen vill ha/behöver lite längre fram! :tummenupp

Annars äre väl bara att slänga på en 125:a eller 600.. Skippa moppen. :näsblod
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
AxlySM skrev:
Annars äre väl bara att slänga på en 125:a eller 600.. Skippa moppen. :näsblod

Eller hur. Att åka moppe när man är 17 är det bara kärringar och fransmänn som gör. :hihi
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
RF_Racing skrev:
jo men va faan.. det är baraen liten del av de ja ärvde! :huvet
ja får vell köpa va jag vill för det?
hur mycket har du fått egentligen, typ 400 000 om du nu kallar 20k för en bråkdel
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Kan vi inte hålla oss till ämnet?

Om han vill köpa moppetrim för sina pengar är det väl sin sak?
Sedan tycker jag det är bra om man drar till med ett argument och inte bara säger köp en gasgas dom är dyrast. Har svårt att tro att det finns några större mängder trim till dom, men bevisa gärna motsatsen för mig :tummenupp
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
AndersJohansson skrev:
Kan vi inte hålla oss till ämnet?

Om han vill köpa moppetrim för sina pengar är det väl sin sak?
Sedan tycker jag det är bra om man drar till med ett argument och inte bara säger köp en gasgas dom är dyrast. Har svårt att tro att det finns några större mängder trim till dom, men bevisa gärna motsatsen för mig :tummenupp
varför trimma en gas gas. Varför ens satsa på en 125a!.. köp en större hoj och börja köra bana istället!. Supermotard, enduro, cross eller sport. Vicket som det är skitskoj allt ihop. Varför plågas med en 125a på vägarna när det är bana som är roligt!
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
philsson skrev:
varför trimma en gas gas. Varför ens satsa på en 125a!.. köp en större hoj och börja köra bana istället!. Supermotard, enduro, cross eller sport. Vicket som det är skitskoj allt ihop. Varför plågas med en 125a på vägarna när det är bana som är roligt!

Var väl lite det jag försökte säga :7peta
Jag sa att man kanske kan ta med ett argument, läs mitt första inlägg så förstår du. :)

Men vill ha köpa moppe/125:a trima så är det väl hans sak, men jag skulle nog investerat pengarna på nåt annat istället.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
fishbone skrev:
Han säger i en annan tråd att han har ärvt ungefär 1 mille....

Lite ot men ja har ungefär en knapp mille på mitt 18 års konto. Och de tänker jag ha till hus! Gör något vettigt med dom för fan, okey att lägga dom i nått du får tillbaka pengarna när du säljer men att trimma något får du inte tillbaka Mer än kanske 20 % av pengarna.

Om du tvunget måste trimma livet ur en 125:a fråga Mr helmut hur kul det är.
Det rassar konstant när det är hårt trimmat.

Desutom kostar det mer än 20 000 att värsting trimma tex en aprilia rs. Om du köper den ny eller i ny skick kostar den desutom 40 k bara den.

Men om jag ska hjälpa dig så är ktm exc en cross hoj, Det finns ganska gott om trimm till dom. Du KANSKE kan komma upp i 50 hästar om du trimmar ihjäl den.

Annars köp en enduro och kör på vägen med du har ju råd med bötrena. :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top