Värsting till våren, såld på hösten?

sandstream

Guest
Tänkte höra med er som varit med i hojsvängen några år hur vanligt det är att folk köper årets värsting på våren för att sedan sälja den till hösten?

Det jag funderar på är hur många som kommer att köpa en Suzuki GSX-R1000 K5 nu i vår och sedan sälja den till hösten.
Kommer det att finnas en jäkla massa till salu i höst eller behåller folk dem längre?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
sandstream skrev:
Tänkte höra med er som varit med i hojsvängen några år hur vanligt det är att folk köper årets värsting på våren för att sedan sälja den till hösten?

Det jag funderar på är hur många som kommer att köpa en Suzuki GSX-R1000 K5 nu i vår och sedan sälja den till hösten.
Kommer det att finnas en jäkla massa till salu i höst eller behåller folk dem längre?

Tycker det verkar vara så varje år... folk köper tex en Gsxr1000-03, säljer den på hösten och köper den häftigare :rolleyes: -04an, sen blir det samma sväng när -05an kommer.

Personligen brukar jag vänta 2 säsonger innan jag byter :D

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
sandstream skrev:

Brukar alltid dyka upp hojar. Folk köper på sig fast än dom kanske inte har råd. Nytt jobb, ny tant, ungar osv.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Tycker alltid det är lika märkligt varje höst när dom senaste värsting hojarna säljs med 135 mil på mätaren.

Varför ens köpa något som man inte tänker använde,iofs synd att klaga det gör ju bara att vi andra kan fynda lite på senhösten.

Dark Helmet

Ludacrious speed.... Go!
Gick med
26 Nov 2004
Hoj
Honda CBR 600
Det kan vara att försäkringsbolagen inte har "klassat" den nyaste Värstinghojen det första året. Sen kommer uppdateringen och vips har man inte råd att hålla hojen mer.

Det är så´nt jag brukar tänka på när jag röker på!

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Tycker alltid det är lika märkligt varje höst när dom senaste värsting hojarna säljs med 135 mil på mätaren.

Varför ens köpa något som man inte tänker använde,iofs synd att klaga det gör ju bara att vi andra kan fynda lite på senhösten.
Japp, det är synd att klaga! :jäs

Det var precis de svaren som ni gett som jag ville ha :D

Nackdelen är väl att man står där med sin egen hoj till hösten som ingen vill köpa :(

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
sandstream skrev:
Japp, det är synd att klaga! :jäs

Det var precis de svaren som ni gett som jag ville ha :D

Nackdelen är väl att man står där med sin egen hoj till hösten som ingen vill köpa :(

Du får stå med två skönheter i garaget under vintern....!

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife